MV Agusta prináša na rok 2025 tvrdší, aj keď bohužiaľ limitovaný variant F3 RR. F3 Competizione sa dodáva s priloženou pretekárskou súpravou, karbónovou kapotážou, karbónovými ráfikmi a väčším výkonom.
MV Agusta F3 Competizione 2025 – podvozok a rám
Aby bolo možné maximálne využiť silu a výkon superšportiaka, vybavila MV Agusta F3 Competizione tými najlepšími komponentmi. Má podvozok Öhlins, ktorý má ďalej zlepšiť ovládateľnosť a znížiť hmotnosť o 1 kg. Predné koleso disponuje obrátenou vidlicou NIX30, ktorá má plne nastaviteľné hydraulické a mechanické prvky pre odskok, tlmenie a predpätie pružiny. Vzadu pruží tlmič Öhlins TTX 36, ktorý je tiež plne nastaviteľný. Systém dopĺňa v 19 stupňoch nastaviteľný tlmič riadenia od Öhlins.
Rám kombinuje rúrkový oceľový mrežový rám s hliníkovými bočnicami, zatiaľ čo špeciálne karbónové kolesá znižujú hmotnosť o 3 kg v porovnaní s hliníkovými kolesami F3 RR. Nová lítium-iónová batéria ušetrí ďalšie 3 kg. Výkonný brzdový systém zahŕňa 320 mm predné kotúčové brzdy s radiálnymi monoblokovými brzdovými strmeňmi Stylema od Brembo a 220 mm zadnú brzdu.
Motor a výkon MV Agusta F3 Competizione 2025
F3 Competizione poháňa trojvalcový motor s objemom 798 cm3 s titánovými ventilmi známy z F3 RR, ktorý produkuje 160 koní pri 13 500 ot./min. Toto zvýšenie výkonu umožňuje titánový výfukový systém Akrapovič s karbónovým krytom a zodpovedajúcim mapovaním motora. F3 Competizione tak dosahuje senzačný pomer výkonu a hmotnosti 0,9 konskej sily na kilogram. Výfukový systém Akrapovič však nie je legálny civilnú premávku. Ak chcete jazdiť s F3 Competizione na verejných cestách, stále máte k dispozícii 147 koní ako v F3 RR. V každom prípade sa môžete tešiť na celkovo ľahšie balenie. Celkovo je F3 Competizione o 14 kg ľahšia v porovnaní s F3 RR. antihoppingová spojka zaisťuje presnejší prenos sily a je navrhnutá tak, aby znížila námahu potrebnú pri ťahaní páčky spojky o 50 %. Nainštalovaný je aj quickshifter s funkciou blippera.
Aerodynamika vrátane wingletov – MV Agusta F3 Competizione 2025
Vzhľad F3 Competizione je tiež skutočne elegantný. Všetky prvky kapotáže vyrobili z kovaného karbónu, vďaka tomu sa zmenila aerodynamika. Malé winglety zabezpečujú vpredu prítlak 8 kg pri rýchlostiach okolo 240 km/h. Predný blatník tiež prepracovali tak, aby optimalizoval prúdenie vzduchu pre chladenie bŕzd a motora.
MV Agusta F3 Competizione 2025 – Elektronika a vybavenie
5,5-palcový TFT displej tvorí rozhranie pre elektroniku F3 Competizione. Systémy riadené IMU ponúkajú okrem iného štyri jazdné režimy (Rain, Sport, Race a Custom), 8-stupňovú trakčnú kontrolu a ride-by-wire s vylepšeným ovládaním plynovej rukoväte. ABS má 2 prevádzkové režimy (Sport a Race) funguje tiež v zákrute. Táto funkcia je v závodnom režime vypnutá. Launch Control a Front Lift Control podporujú štarty pretekov a silné zrýchlenia. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne pod 3 sekundy.
Dizajn a špeciálna výbava F3 Competizione
Dizajn F3 Competizione je inšpirovaný F4 Claudio a je prezentovaný vo farbách Satin Metallic Carbon Black, Satin Intense Silver a Gold. Sedlo je potiahnuté Alcantarou a zlaté detaily nájdete na komponentoch, ako sú príruby predných brzdových kotúčov a zadné ozubené koleso. Každá z 300 kusov nesie očíslovanú plaketu.
Závodná súprava MV Agusta F3 Competizione
Niektoré z komponentov F3 Competizione zvyšujúcich výkon a množstvo doplnkov sú súčasťou pretekárskej súpravy, ktorá sa dodáva s motocyklom. To zahŕňa kompletný titánový systém Akrapovič s karbónovým krytom tlmiča výfuku, CNC frézovaným uzáverom nádrže, ľahkým sklolaminátovým krytom sedadla spolujazdca, ochranným krytom na motocykel a certifikátom pravosti pre F3 Competizione s číslom.