V Rakúsku si konštruktéri povedali, že tá 1290 už nejako neťahá a chcelo by to niečo silnejšie. Duke chcel byť vždy najväčší. Tak teda narástol. Od 125ky až po 1290ku chcela byť značka KTM lídrom v segmente. Model Duke 890 z modelového roku 2023 narástol o 100 kubíkov a budúcu sezónu príde s objemom 990 ccm. To bol pred 10 rokmi vrcholný model, teraz to voláme stredná trieda. Plechovkári zmenšujú motory, uberajú valce. Ale v poslednej dobe je motocyklový trh v opačnej situácii. Privítajme KTM 1390 Super Duke R EVO.
Mysleli ste si, že futuristický dizajn už nemôže zájsť ďalej? Tak sa pozrime na nové Duky pre budúci rok. Nemusí byť pre každého. Ja len skromne konštatujem, že by som nechcel z toho svetla umývať mušky. Ale kto má túto značku v srdci, toho to trápiť určite nebude. KTM hovorí, že 1390 Super Duke R EVO je stelesnením surovej sily a evolúcie. Prepracovaný nebol len predný svetlomet.
Celá štruktúra modelu 1390 Super Duke R Evo bola tiež prepracovaná, aby poskytovala agresívnu estetiku a lepší výkon. Znížený profil, kompaktnejší podvozok a použitie ľahkých materiálov dodávajú motocyklu agresívnejší vzhľad, pričom si udržiava hmotnosť na pomerne skromných 212 kg pohotovostnej hmotnosti. Rovnako ako jeho predchodca, 1390 Super Duke R Evo len málo skrýva svoje svaly. Odhalený oranžový rám, masívny motor a jednodielny pomocný rám sú pastvou pre oči, zatiaľ čo nezameniteľné hranaté línie a jasný oranžový lak mu dodávajú nezameniteľný vzhľad aj z diaľky.
Čo teda motor?
Dosluhujúca 1290 ka mala 1301 ccm, 180 koní a 140 Nm. Model 1390 Super Duke bude mať objem 1350 ccm. Konštruktéri to docielili zväčšeným vŕtaním na 110 mm. Zdvih ostal na pôvodných 77 mm. Kompresný pomer mierne klesol na 13,2:1. Aby sa ustrážila norma EURO5+, dosiahli to vačkovým hriadeľom, ktorý je posúvateľný a sú na ňom 2 profily vačiek. Dá sa tu hovoriť o variabilnosti časovania ventilov, ale z tohto pohľadu skôr hovoríme o variabilnosti zdvihu. Hlavné je, že to šetrí emisie a dostane viac sily z motora. A teda konečne – tento bude dosahovať maximálny výkon 190 koní pri 10 000 ot./min, a 145 Nm pri 8000 otáčkach za minútu.
Okrem toho prepracovaný Air box zlepšuje výkon. Skrátila sa cesta vzduchu do valcov, máme tu kratšie vstrekovacie valce, ktorých priemer narástol z 56 na 60 mm. Klesla spotreba benzínu, ktorá je 5,9 l / 100 km. Gretu poteší menšia produkcia CO2. Zaujímavá je hodnota kontroly ventilov, ktorá je až 60 tis. km. Prepracovaná palivová nádrž s väčšou kapacitou zlepšuje dojazd.
Podvozok a brzdy
Dokonca aj odpruženie, samozrejme od WP, je elektronicky nastaviteľné. To však bude výhradne doménou modelu R EVO, obyčajný Super Duke R bude mať podobný podvozok ako posledný model. Ide o plne nastaviteľné tlmiče WP Apex. Nový model bude mať ostrejšiu geometriu a kratší rázvor. Podvozok bol prispôsobený zvýšenému výkonu. Za povšimnutie stojí informácia, že R Evo s elektronickým podvozkom bude mať o 1,5 kg menej, ako model R s nastaviteľným podvozkom.
Rozmery kolies sa nezmenili, sú zhodné s posledným modelom. 17 palcové kolesá so šírkou 120 a 200 mm. Obuté budú do Michelin Power GP. Brzdiče Brembo Stylema ostávajú nezmenené. Nová je brzdová pumpa Brembo MCS.
Elektronické hračky
Semi-aktívny podvozok na R Evo s označením WP SAT má tlmenie kontrolované magnetickými ventilmi. Ponúkajú nastavenie piatich jazdných režimov. Príplatkový balík Suspension Pro obsahuje ďalšie 2 jazdné režimy – Track a Pro, k tomu 3 režimy automatického predpätia zadného pera, možnosť nastavenia Anti Divu. K tomu balík prinesie funkciu Factory start, ktorý zmenší predpätie, vytvorí priestor pre lepšie zaťažené koleso pre bleskový štart z miesta po vzore Moto GP.
Okrem toho KTM ponúka voliteľné technické vylepšenia, ako je ovládanie motorovej brzdy a vylepšené moduly odpruženia pre jazdcov, ktorí chcú zvýšiť už tak pôsobivý výkon motocykla. V elektronike nájdeme päť stupňové nastavenie brzdnej sily motora, 3 jazdné režimy spolu s možnosťou 2 príplatkových, vrátane režimu performance, ktorý je plne nastaviteľný. Podobne ako BMW si vieš nastaviť antiwhilie podla uhla, ako vysoko chceš jazdiť na zadnom. Poteší aj USB-C zásuvka pri displeji.
Ikonický Super Duke je opäť silnejší a o niečo lepší. Nový model sľubuje aj ďalšie modely. Kedy a aké prídu, sledujte s nami!
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.