Dlho očakávané rozšírenie diaľničného úseku Trnava – Bratislava sa slovenskí vodiči dočkali v absolútnom predstihu a už dnes je plne funkčný trojpruhový úsek Trnava – Bratislava. Ako všetci i my jazdíme pravidelne po diaľnici do Bratislavy a faktom je, že doprava sa skutočne zrýchlila.
Ale pozor! Tri pruhy za cenu odstavného pruhu – výhoda spojená s vysokým nebezpečenstvom Ako to teda prebiehalo: vytrhali sa kovové zvodidlá v strede cesty, trávnatý úsek sa vybetónoval, na toto miesto sa osadili betónové zvodidlá. Týmto zásahom sa plocha pre tri pruhy rozšírila doslova iba o pár desiatok centimetrov. Oranžové čiary rozdelili diaľnicu na tri rovnocenné prúdy a hurá Slovensko má svoju prvú trojprúdovú diaľnicu. Ale kde je odstavný pruh pre pokazené vozidlá?
Motorkári, traste sa aby sa vám na tomto úseku nepokazila motorka Prvý – pomalý pruh, je určený pre vozidlá s nižšie povolenou maximálnou rýchlosťou (kamióny, autobusy, vozidlá s prívesným vozíkom…) majú povinnosť využívať tento pravý pomalý pruh.
Pokazila sa vám motorka? Modlite sa aby sa to nestalo Máte iba 40 cm priestoru a cca 2-4 sekundy aby ste z pokazenej motorky vystúpili a odstavili ju. Ak sa vám toto podarí utekajte z diaľnice rýchlo preč na pole, preto vo vzdialenosti cca 60 -80 cm budú okolo vás hučať obrovské kamióny s tlakovou vlnou vpredu. Navyše každý motocykel má bočný stojan vľavo a tak motocykel bude kvôli nedostatku miesta vždy zasahovať do pravého jazdného pruhu. Potom je už len otázka času, keď nepozorný vodič v poslednej sekunde zbadá váš motocykel zasahujúci do tohto pruhu a katastrofický scenár je na svete. Totižto medzi pravou vodiacou čiarou, ktorá má šírku niečo cez 20 cm vám za ňou ostáva iba niekoľko centimetrov trávy a zvažujúci sa trávnatá časť mimo úrovne vozovky. NDS prisľúbila, že na tomto úseku sa začne v blízkej budúcnosti budovať odstavný pruh, ale do tej doby sa modlite, aby sa vám na tomto úseku nepokazila motorka alebo auto.
Red.
Keď si spomeniem aké nehody sa tu udiali v odstavných pruhoch za posledné roky, tak si ani neviem predstaviť čo sa tu môže stať, keď nejaká rodinka na ceste k Jadranu s naloženým kufrom zavarí svoju Felíciu. A ani si neviem predstaviť ako tu zastavím s pokazenou motorkou.
Myslim, ze ani pokazene auto na tom nebude o nic lepsie. Co je ale horsie… Nasi vodici asi pokladaju za hanbu ist uplne vpravo a idu zasadne v strednom pruhu 100 km/h. A BA nevie na vstupe pohltit take mnozstvo prichadzajucich aut, takze kolony vznikaju aj tak – jediny rozdiel ze vznikaju pri Triblavine a nie pri Blatnom 🤣 Podstupujem to 5 dni z tyzdna, takze to mam z „prvej ruky“ ☹️
Už som mal príležitosť ísť týmo skvelým úsekom diaľnice. Najlepšie bolo, že väčšina vodičov jazdila po starom. Všetci jazdili v strednom pruhu, pravý pruh bol prázdny, iba občas nejaký kamión.
No a ako sam tam išiel, tak mi ešte napadllo, že ak sa niekde ďaleko vpredu stane nehoda, ako sa k nehode dostanú vozidlá záchranných systémov? 🙄
„“Riešenie““ len na oko, ktoré je v skutočnosti ešte horšie ako to bolo predtým. Nedotiahnuté, nedokončené, zlé a ešte k tomu aj nevyužité. Bohvie na ktorej nástenke sa nachádzali/jú plány na D1 😁
Cele to je na hovno, presne ako napisane v clanku. Vyd*balo sa neviem kolko miliard za rozsirenie dialnice o 20cm!!! Pol roka som si tam v denno-dennych kolonach nicil nervy a uplne zbytocne!!! A najviac sa „tesim“ na to, ako budu rozsirovat usek dialnice Blatne – Senec, kde su take vysoke svahy s krasnymi stromcekmi, krikmi – je to najkrajsia cast dialnice a tipujem ze ju stiahnu s buldozerom a stromceky skoncia na zahrade u sefa Doprastavu ☹️ Sk*rvena bananova republika!!!
Ak sa takto bude jazdit, je iba otazkou casu, kedy sa tam zacne predbiehat aj zprava. Ved uplne pravy pruh bude prazdny. No ale co ak tam predbiehajuci vodic kvoli autu pred sebou niekoho nezbada? A sup, dalsia nehoda. Motorkari bacha!
Minule sa ma Amiska pýtala a kde sa budú meniť kolesá s defektom, tak som zaimprovizovala a hovorím. Ešte budú rebiť doplnkové odpočívadlá ako v taliansku, kde každých x kilometrov môžeš zapichnúť na nutnú dobu. Ale obávam sa, že pokiaľ im to nejaký komisár z EU nevytkne , lebo tu kamión z Turca sundá nejakého vídeňáka na totálku (aj životnú), tak sa to nechá tak ako to je a problémy sa poriešia po voľbách 😛
Nechápem čo furt pitchujete, náhodou je to dobré, odstavný pruh sa dorobí neskôr, keď sa pokazí auto na pravej krajnici tak je to to isté ako keď sa pokazí na normálnej ceste, pravý pruh ide aj tak iba 80km za hoďku.
VMax nie je to to iste. Ked sa to stane mimo dialnice, idu auta iba oproti tebe. Ak na dialnici, vsetky pruhy idu v tvojom smere, ale nikto na teba nedava pozor. Takze uplne pravy pruh zastavi (ak sa to vcas podari) a zaradovanie do stredneho je tazke, bo tam sa ide rychlo a kazda sekunda je draha…
Teraz si nespominam – ako to je na 4 pruhovej dialnici Graz-Wien tesne pred Viednou? Su tam odstavne pruhy? Tusim ze tiez nie, ale nie som isty.
No…. v pravom pruhu mozes ist aj 130, ale nik v nom tak nejazdi, lebo tam idu kamiony…. vsetci jazdia v strednom ako blazni, v pravom mozes predbiehat pomalo jazdiace v strednom, je len otazka casu, ked sa tak bude naozaj predbiehat, lebo na slovensku je kazdy pretekar a ohladuplnost a dodrziavanie zakonov je skor vynimka ako pravidlo
milan3232 ja tam siroka krajnica, som tam obliekal v juni nepremok 😉 Bola sranda sa zaradit spat do prehustenej premavky ale vdaka zrychleniu motorky to vyslo.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
VladiB
6. novembra 2009 at 9:50
Keď si spomeniem aké nehody sa tu udiali v odstavných pruhoch za posledné roky, tak si ani neviem predstaviť čo sa tu môže stať, keď nejaká rodinka na ceste k Jadranu s naloženým kufrom zavarí svoju Felíciu. A ani si neviem predstaviť ako tu zastavím s pokazenou motorkou.
tomXX
6. novembra 2009 at 12:44
Myslim, ze ani pokazene auto na tom nebude o nic lepsie. Co je ale horsie… Nasi vodici asi pokladaju za hanbu ist uplne vpravo a idu zasadne v strednom pruhu 100 km/h. A BA nevie na vstupe pohltit take mnozstvo prichadzajucich aut, takze kolony vznikaju aj tak – jediny rozdiel ze vznikaju pri Triblavine a nie pri Blatnom 🤣 Podstupujem to 5 dni z tyzdna, takze to mam z „prvej ruky“ ☹️
BacilBA
6. novembra 2009 at 12:47
Už som mal príležitosť ísť týmo skvelým úsekom diaľnice. Najlepšie bolo, že väčšina vodičov jazdila po starom. Všetci jazdili v strednom pruhu, pravý pruh bol prázdny, iba občas nejaký kamión.
No a ako sam tam išiel, tak mi ešte napadllo, že ak sa niekde ďaleko vpredu stane nehoda, ako sa k nehode dostanú vozidlá záchranných systémov? 🙄
RoboNM
6. novembra 2009 at 13:36
Táto diaľnica je obrazom celej tejto vlády 😕
„“Riešenie““ len na oko, ktoré je v skutočnosti ešte horšie ako to bolo predtým. Nedotiahnuté, nedokončené, zlé a ešte k tomu aj nevyužité. Bohvie na ktorej nástenke sa nachádzali/jú plány na D1 😁
tomXX
6. novembra 2009 at 15:07
Cele to je na hovno, presne ako napisane v clanku. Vyd*balo sa neviem kolko miliard za rozsirenie dialnice o 20cm!!! Pol roka som si tam v denno-dennych kolonach nicil nervy a uplne zbytocne!!! A najviac sa „tesim“ na to, ako budu rozsirovat usek dialnice Blatne – Senec, kde su take vysoke svahy s krasnymi stromcekmi, krikmi – je to najkrajsia cast dialnice a tipujem ze ju stiahnu s buldozerom a stromceky skoncia na zahrade u sefa Doprastavu ☹️ Sk*rvena bananova republika!!!
TomThomas
6. novembra 2009 at 15:33
Dalsi dovod preco si kupit cestne enduro 😛
milan3232
6. novembra 2009 at 15:56
Ak sa takto bude jazdit, je iba otazkou casu, kedy sa tam zacne predbiehat aj zprava. Ved uplne pravy pruh bude prazdny. No ale co ak tam predbiehajuci vodic kvoli autu pred sebou niekoho nezbada? A sup, dalsia nehoda. Motorkari bacha!
AIR
6. novembra 2009 at 15:59
RoboNM krasne a vystizne si to napisal… by sm sa iba po tebe opakoval….
este stastie, ze mam traktor a dialnice nejako nevyuzivam, len dufam, ze sa tam ziadnemu strelcovi nic nestane
AMIS
6. novembra 2009 at 22:40
Minule sa ma Amiska pýtala a kde sa budú meniť kolesá s defektom, tak som zaimprovizovala a hovorím. Ešte budú rebiť doplnkové odpočívadlá ako v taliansku, kde každých x kilometrov môžeš zapichnúť na nutnú dobu. Ale obávam sa, že pokiaľ im to nejaký komisár z EU nevytkne , lebo tu kamión z Turca sundá nejakého vídeňáka na totálku (aj životnú), tak sa to nechá tak ako to je a problémy sa poriešia po voľbách 😛
klasik
7. novembra 2009 at 8:07
CELÉ ZLE – nič iné sa tu povedať nedá 😕
VladiB
7. novembra 2009 at 10:43
AMIS Keby sa to pýtala len Amiska, to sa na tej diaľnici pýta každý vodič. Defekt, porucha – pre mňa je to katastrofický scénar
Matooo
7. novembra 2009 at 11:41
…nerobte paniku ma to aj tak logiku, ..slovensko sa meni na kocurkovo 😎
AMIS
7. novembra 2009 at 19:00
Po volbách sa už nikto pýtať nebude 😈
VMax
8. novembra 2009 at 8:21
Nechápem čo furt pitchujete, náhodou je to dobré, odstavný pruh sa dorobí neskôr, keď sa pokazí auto na pravej krajnici tak je to to isté ako keď sa pokazí na normálnej ceste, pravý pruh ide aj tak iba 80km za hoďku.
milan3232
8. novembra 2009 at 10:22
VMax nie je to to iste. Ked sa to stane mimo dialnice, idu auta iba oproti tebe. Ak na dialnici, vsetky pruhy idu v tvojom smere, ale nikto na teba nedava pozor. Takze uplne pravy pruh zastavi (ak sa to vcas podari) a zaradovanie do stredneho je tazke, bo tam sa ide rychlo a kazda sekunda je draha…
Teraz si nespominam – ako to je na 4 pruhovej dialnici Graz-Wien tesne pred Viednou? Su tam odstavne pruhy? Tusim ze tiez nie, ale nie som isty.
duroslav
9. novembra 2009 at 0:44
V pravom pruhu je 80ka?
AIR
9. novembra 2009 at 7:45
No…. v pravom pruhu mozes ist aj 130, ale nik v nom tak nejazdi, lebo tam idu kamiony…. vsetci jazdia v strednom ako blazni, v pravom mozes predbiehat pomalo jazdiace v strednom, je len otazka casu, ked sa tak bude naozaj predbiehat, lebo na slovensku je kazdy pretekar a ohladuplnost a dodrziavanie zakonov je skor vynimka ako pravidlo
VSETKO ZLE
milan3232
9. novembra 2009 at 7:59
AIR je zakazane predbiahat z prava, kedykolvek a kdekolvek (okrem spec. pripadov napr. nehoda, elektricka a k nim dialnica nepatri…)
AIR
9. novembra 2009 at 11:07
Ja to dobre viem, zakon ovladam, ale na slovensku je to tak, ze ked sa ti debil mota v lavom pruhu a nechce uhnut, tak ho predbehnes v pravo… či…?
Matooo
10. novembra 2009 at 12:42
milan3232 ja tam siroka krajnica, som tam obliekal v juni nepremok 😉 Bola sranda sa zaradit spat do prehustenej premavky ale vdaka zrychleniu motorky to vyslo.