Rozmýšľate o praktickom UTV do svojej záhrady, chaty, domu? Možno vás zaujme test UTV CFMOTO GLADIATOR 830 EFI EX V-Twin, ktorý sme robili ešte v roku 2018.
Pracovné vozidlá kategórie SSV sú tak trochu v tieni svojich športovo ladených súrodencov, ktorí vám v prvom rade prinášajú poriadny adrenalínový zážitok a svojimi výkonovými parametrami na seba radi priťahujú všetku pozornosť okolia. Pracovné SSV tak pôsobia trochu nenápadne, no ich potenciál je naozaj ohromný a nielen z pohľadu pracovného nasadenia. Presne to platí v prípade najvýkonnejšieho pracovného SSV v ponuke značky CFMOTO, model Gladiator UTV 830 EFI EX V-Tvin, ktorý sme podrobili nášmu redakčnému testu.
Robustné vozidlo v modernom dizajne
CFMOTO patrí medzi značky, ktoré pozdvihli pohľad verejnosti na čínske výrobky na novú a myslím, že aj podstatne vyššiu úroveň. Nájdete tu nielen moderný dizajn ale aj kvalita dielenského spracovania je na úrovni, ktorá znesie aj prísne kritéria. Moderné línie a použité technológie tak najlepšie vystihujú LED svetlá, ktoré nájdete nielen vzadu ale aj vpredu. Už na prvý pohľad tak Gladiator pôsobí veľmi solídnym a robustným dojmom, čo podtrhuje aj bohatá sériová výbava. Nechýbajú tu 14-palcové hliníkové ráfy kolies obuté do pneumatík Abuzz. Súčasťou základnej výbavy je aj homologované ťažné, ale aj dvojica plastových dverí. To však nie je všetko a máte možnosť dovybaviť si vozidlo pestrou paletou doplnkov, kde nechýbajú napríklad veci ako výkonný elektrický navijak, strecha alebo čelný plexi štít, no ponuka doplnkov je samozrejme oveľa pestrejšia. Potom sú to samotné rozmery pracovného Gladiatora, ktoré sľubujú nielen vynikajúci komfort pre dvojčlennú posádku, ale aj poriadnu úložnú plochu na manuálne vyklápajúcej sa korbe. V prípade korby môžeme naviac hovoriť o jednoduchej manipulácii a aj objemnejší náklad môže bez problémov vyklopiť jedna osoba. Vo vnútri kabíny potom jazdec k dispozícii nastaviteľnú nielen sedačku ale aj volant a možnosť upraviť si komfort podľa vlastných predstáv je tak dostupný širšiemu okruhu jazdcov rôznych postáv.
Dobre známy dvojvalec
Pod zadnou korbou nájdete osvedčenú techniku v podobe výkonného dvojvalcy do „V“, ktorý pri objeme 800 ccm dosahuje maximálny výkon 63 k pri 6 700 ot./min. čo je veľmi slušný údaj, ktorý dáva Gladiatorovi nielen dostatok sily na prekonávanie najťažšieho terénu, ale aj patričnú akceleráciu, ktorá je zárukou poriadnej zábavy. Štvorica ventilov v každom valci je ovládaná rozvodom SOHC. Súčasťou tohto motora je elektronické vstrekovanie paliva od americkej spoločnosti Delphi. V otvorenej výkonovej verzii dosahuje maximálnu rýchlosť na hranici 100 km/h, čo je pre vozidlo tohto typu určite viac ako dosť. Tento výkon vás zároveň dostane aj z toho najnáročnejšieho terénu pričom môžete mať za chrbtom plne naloženú korbu. Najmä na pomalom prevode si motor poradí aj s extra náročnými podmienkami bez väčších ťažkostí. Výkon sa na kolesá tradične dostáva pomocou dvojrýchlostného automatu a dokáže plynulo zaberať od najnižších otáčok na oboch prevodoch.
Podvozok prináša spojenie výkonu a zábavy
Fyzicky väčšie rozmery som už spomínal a už samotný údaj o šírke (1 465 mm) dosť napovedá o celkových rozmeroch Gladiatora. Potom je to samozrejme celková dĺžka takmer 3 metre a pred sebou máme poriadne pracovné SSV. Podvozok je tvorený tuhým oceľovým rámom. Všetky štyri kolesá sú nezávisle zavesené pomocou dvojitých A-ramien. Pochvalu určite zaslúži vyššia svetlá výška a Gladiator tak nemal problémy ani s hlbokými jamami alebo veľkými trčiacimi skalami. Pruženie je naviac nastaviteľné a relatívne mäkšie sériové nastavenie je možné pritvrdiť. Na druhej strane vzhľadom na úžitkové využitie Gladiatora je mäkšie pruženie skôr prínosom a komfort jazdy je veľmi dobrý nielen na ceste ale aj v ľahšom teréne. V silách podvozku je však aj ostrejšie tempo a nemusíte sa báť poriadne pridať na rozbitej ceste. Zapínateľný náhon 4×4 je samozrejmosťou a rovnako aj elektronicky aktivovaná uzávierka predného diferenciálu. V ponuke je verzia bez posilňovača riadenia ale aj s elektronickým posilňovačom EPS. V tomto prípade nie je možné posilňovač riadenia objednať dodatočne, ale musíte si hneď pri kúpe vybrať medzi verziou s posilňovačom alebo bez neho. My sme mali k dispozícii práve verziu bez posilňovača a určite to nie je zlá voľba a riadenie ide prekvapivo ľahko aj bez asistencie. Brzdný systém tvorí štvorica kotúčov a odvádzajú adekvátnu prácu.
Najskôr práca potom zábava
Veľký Gladiator vám už od prvých metrov za volantom dáva najavo pri akej činnosti sa cíti najlepšie a namiesto hľadania rýchlostných a výkonnostných limitov pri každej príležitosti sa viac spoliehate na silný krúťak motora, ktorý vás veľmi rýchlo dostáva do pohybu. Veľký dvojvalec ponúka potrebnú výkonovú rezervu, čo sa pretaví aj do istoty za volantom. Ani raz som tak nemal pocit, že výkonové limity sú už blízko. Skôr komfortnejšie tempo pochopiteľne vyhovuje viac aj podvozku, ktorý aj pri mierne svižnejšom tempe poteší komfortom. Ak chcete v teréne výraznejšie zrýchliť tak limity podvozku postupne odhalíte, no Gladiator sa s tým dokáže celkom úspešne popasovať a ak vás nerozhádže občasný náraz pruženia nadoraz, tak môžete prevetrať Gladiatora aj v ročnejšom teréne. Spomínal som aj absenciu posilňovača riadenia na našom testovanom modeli a to,že ho tam nemám som zistil až po otázke či sa nedá upraviť jeho tuhosť. Po odpovedi, že tam žiaden posilňovač nemám som bol celkom prekvapený, nakoľko riadenie je naozaj ľahké a presné. Naopak trochu nepoteší veľký polomer otáčania a pri otáčaní na malom priestore ste nútenísa otáčať na viacej krát. Je to tak trochu daň za väčšie rozmery Gladiatora a myslím že väčšina z vás to rada oželie.
Vhodná alternatíva
S cenovkou 12 049 Eur (cena k 23.3.2020) stále patrí Gladiator UTV 830 medzi najdostupnejšie vo svojej triede, no ak hľadáte pracovného spoločníka za ešte nižšiu cenu, tak výbornou voľbou môže byť menší súrodenec Gladiatora s označením UTV 550 za cenu 8 999 Eur. Nájdete tu identické rozmery a podvozok. Jediným rozdielom tak je jednovalcový motor, ktorý pochopiteľne disponuje nižším výkonom, no ak hľadáte spoločníka najmä na pracovné účely,tak menšie CFMoto vám určite dobre poslúži. Naspäť však k testovanej 830-ke, ktorá nás počas nášho krátku testu príjemne prekvapila a to najmä svojou dospelou technikou a väčšími rozmermi, ktoré prinášajú vynikajúci pracovný potenciál a či už ste chatárom alebo malým hospodárom, poprípade sa staráte o bezchybný poriadok na dedine, tak CFMoto Gladiator UTV 830 EFI EX predstavuje skutočne neúnavného pracanta, ktorý odvedie kús záslužnej práce a necháva si aj rezervu na menšie popracovné rozptýlenie pri prekonávaní náročného terénu.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.