Ducati začína sériu noviniek 2025 komplexnou aktualizáciou pre Multistrada V4. Model 2025 stavia na silných stránkach svojho predchodcu a prináša početné vylepšenia z hľadiska výkonu motora, technológie a jazdného komfortu.
Ducati Multistrada V4 2025 s predĺženou deaktiváciou valcov
Srdcom Ducati Multistrada V4 2025 je motor V4 Granturismo s objemom 1 158 cm3, ktorý poskytuje výkon 170 k pri 10 750 ot./min a maximálny krútiaci moment 123,8 Nm pri 9 000 ot./min. Motor V4 Granturismo je vybavený aj predĺženou deaktiváciou valcov. Na rozdiel od predchádzajúcich modelov, kde bola deaktivácia valcov aktívna len pri voľnobehu, nová verzia za určitých podmienok deaktivuje aj zadné valce počas jazdy. Podľa Ducati to má za následok zlepšenie palivovej účinnosti a zníženie emisií o 6 %. Pri väčšej akcelerácii alebo vyšších rýchlostiach sa však valce znovu aktivujú, aby poskytli plný výkon motora.
Intervaly údržby sú stále dlhé: Ducati nastavila intervaly výmeny oleja na 15 000 km a kontrolu ventilovej vôle na 60 000 km.
Cestovateľov poteší aktualizácia podvozku
Podvozok Ducati Multistrada V4 2025 pozostáva z ľahkého hliníkového monokokového rámu a dvojramennej hliníkovej kyvnej vidlice. Kyvné rameno bolo mierne prepracované umiestnením otočného bodu o 1 mm vyššie. To zvyšuje takzvaný anti-squat efekt, ktorý vedie k stabilnejšiemu jazdnému správaniu, najmä pri plnom zaťažení.
Semiaktívne odpruženie „Skyhook DSS EVO“ v modeli Multistrada V4 S spolupracuje s novým snímačom na vidlici, ktorý presnejšie rozpoznáva nerovný povrch vozovky a podľa toho upravuje pruženie. Tento systém optimalizuje ladenie odpruženia v reálnom čase tak, aby motocykel ponúkal konzistentný výkon aj na nekvalitných cestách alebo nerovnom teréne. Ďalšou funkciou je takzvaná detekcia nerovností, ktorá rozpozná vibrácie spôsobené výmoľmi a následne upraví pruženie tak, aby sa maximalizoval komfort pre vodiča a spolujazdca.
Okrem toho má Multistrada V4 S automatickú reguláciu výšky, ktorá prispôsobuje svetlú výšku nákladu. Bez ohľadu na to, či vodič cestuje sám, so spolujazdcom alebo s plnou batožinou, systém zaisťuje konštantnú svetlú výšku.
Multistrada V4 bude v roku 2025 pohodlnejšia
Aj keď upravili vzhľad spredu , ochrana pred vetrom zostala zachovaná, aby vodičovi ponúkla dostatočnú ochranu aj pri vyšších rýchlostiach a dlhších cestách. Okrem toho sa zlepšil komfort pre spolujazdca. Tašky na batožinu a vrchný kufrík sú posunuli dozadu, čím sa vytvorí viac miesta pre nohy spolujazdca. Systém sedadiel je k dispozícii v rôznych výškach a možno ho individuálne prispôsobiť potrebám vodiča a spolujazdca.
Ďalšou praktickou funkciou je automatické spúšťacie zariadenie. Akonáhle motocykel ide pomalšie ako 10 km/h, výška sedadla sa automaticky zníži, aby si jazdec uľahčil zložiť nohy. Pri vyšších rýchlostiach sa motocykel vráti do normálnej svetlej výšky. To zvyšuje komfort a bezpečnosť, najmä v premávke na zastavenie a rozjazde alebo v meste.
Bezpečnostné a asistenčné systémy vodiča
Multistrada V4 je dostala systém na báze radaru, ktorý umožňuje adaptívny tempomat (ACC) a detekciu mŕtveho uhla (BSD). Novou funkciou v modelovom roku 2025 je varovanie pred prednou kolíziou (FCW). Tento systém varuje vodiča, ak hrozí kolízia s vozidlom vpredu. Systém ABS zaisťuje kontrolovaný brzdný výkon aj pri naklonení, zatiaľ čo systém Ducati Vehicle Observer (DVO) monitoruje dynamickú situáciu vozidla. DVO analyzuje jazdné parametre v reálnom čase a optimalizuje ovládanie elektronických systémov, ako je ABS v zákrutách, kontrola kolies a kontrola trakcie.
Motocykel je vybavený aj trojstupňovou motorovou brzdou (Engine Brake Control, EBC), ktorá umožňuje jazdcovi prispôsobiť brzdný účinok motora jeho štýlu jazdy a príslušnej jazdnej situácii. Bezpečnostný balík dopĺňa kombinovaný brzdový systém, ktorý automaticky prispôsobuje rozdelenie brzdnej sily medzi predné a zadné kolesá príslušnému zaťaženiu.
Ducati Multistrada V4 2025: verzie, cena a dostupnosť
Ducati Multistrada V4 2025 je ponúkaná v niekoľkých stupňoch výbavy, vrátane „Radar“ a „Travel & Radar“, ako aj nových variantov ako „Sport Travel & Radar“ a „Adventure Travel & Radar“. Funkcie zahŕňajú vyhrievané rukoväte a sedadlá, ako aj predný a zadný detekčný radarový systém. Pre variant „Sport“ sú k dispozícii plastové kufre a ľahšie kované ráfiky, zatiaľ čo verzia „Adventure“ je vybavená robustnými hliníkovými kuframi a lúčovými kolesami.
Multistrada V4 2025 bude k dispozícii u predajcov od októbra 2024 vo farbách Ducati Red, Thrling Black a Arctic White. Cena za štandardnú verziu začína na 20 590 eurách, Multistrada V4 S stojí od 25 290 eur. Slovenské ceny sa môžu líšiť.
Ducati Multistrada V4 Pikes Peak 2025 je športovo zameraný variant modelu Multistrada V4, navrhnutý špeciálne pre jazdcov, ktorí oceňujú dynamickejší výkon a presnejšie ovládanie na kľukatých cestách. Na rok 2025 dostane komplexnú aktualizáciu.
Ducati Multistrada V4 Pikes Peak: dizajn a funkcie
Dizajn Ducati Multistrada V4 Pikes Peak 2025 vychádza z charakteristických prvkov modelu Multistrada V4, doplnený o športové akcenty, ako je 17-palcové predné koleso a jednostranná kyvná vidlica. Špeciálny lak Pikes Peak, inšpirovaný pretekárskymi farbami MotoGP, majstrovstiev sveta superbikov a motokrosu, vizuálne odlišuje model od ostatných variantov. Pikes Peak má navyše karbónové prídavné diely a tlmič Akrapovič vyrobený z titánu, ktorý podčiarkuje športový vzhľad.
Špeciálny závodný režim pre Multistrada V4 Pikes Peak
Multistrada V4 Pikes Peak je poháňaný motorom V4 Granturismo s objemom 1 158 cm3, ktorý produkuje 170 koní a krútiaci moment 123,8 Nm. Lineárna krivka krútiaceho momentu zaisťuje konzistentnú odozvu v celom rozsahu otáčok. Pokročilá deaktivácia valcov znižuje spotrebu paliva a emisie pri nízkych otáčkach alebo pri voľnobehu. V prípade potreby sa zadné valce znovu aktivujú, aby poskytli plný výkon motora.
Race mód, dostupný výhradne pre verziu Pikes Peak, ponúka športové ovládanie motora s včasným varovaním od obmedzovača, vďaka čomu je radenie pri vysokých rýchlostiach jednoduchšie. Quickshifter bol navyše optimalizovaný pre rýchlejšie a agresívnejšie podraďovanie a bezpečnostné systémy regulujú neskôr.
Sila Multistrady sa dá tiež skrotiť
Multistrada V4 Pikes Peak ponúka päť jazdných režimov vrátane nového režimu Race, ktorý je navrhnutý pre maximálny výkon. Športový režim ponúka aj športové, no menej agresívne nastavenie. Režim Touring zaisťuje plynulejší prísun výkonu a zvýšený komfort na dlhých cestách. Režimy Urban a Wet obmedzujú výkon motora na 115 k a maximalizujú stabilitu na mokrej alebo klzkej vozovke.
Podvozok a brzdy
Podvozok modelu Multistrada V4 Pikes Peak je optimalizovaný pre športovú jazdu. Pneumatiky Pirelli Diablo Rosso IV a kované hliníkové päťlúčové ráfiky v 17-palcovom formáte zaisťujú presné riadenie a dobrú ovládateľnosť. Poloaktívne odpruženie Öhlins Smart EC 2.0 sa automaticky prispôsobuje štýlu jazdy, aby maximalizovalo komfort pri turistike a zároveň ponúkalo väčšiu podporu pre športovú jazdu. Brzdový systém Brembo, ktorý sa používa aj na Panigale V4, ponúka vysoký brzdný výkon s 330 mm prednými brzdovými kotúčmi a monoblokovými brzdovými strmeňmi Brembo Stylema. Vzadu je nainštalovaný 280 mm brzdový kotúč s plávajúcim strmeňom.
Multistrada V4 Pikes Peak s rozsiahlym balíkom elektroniky typickým pre Ducati
Multistrada V4 Pikes Peak je vybavená komplexným elektronickým balíkom založeným na inerciálnej platforme Ducati, riadiacimi systémami, ako je ABS v zákrutách, kontrola trakcie (DTC) a kontrola kolies (DWC). Nový Ducati Vehicle Observer (DVO), ktorý integruje údaje zo 70 senzorov, zlepšuje výkon týchto systémov vďaka presnejšiemu ovládaniu.
Multistrada V4 Pikes Peak má aj radarový systém s funkciami ako adaptívny tempomat (ACC) a detekcia mŕtveho uhla (BSD). Novinkou je varovanie pred kolíziou (FCW), ktoré varuje vodiča pred hroziacimi nárazmi zozadu. Elektronická motorová brzda (EBC) sa dá nastaviť v troch úrovniach a kombinovaný brzdový systém rozdeľuje brzdnú silu medzi predné a zadné kolesá, aby zaistil optimálny brzdný výkon v rôznych jazdných situáciách.
Najšportovejší cestovný motocykel Ducati: ergonómia a pohodlie
Ergonómia Multistrada V4 Pikes Peak bola optimalizovaná pre športovú jazdu. Vyššie opierky nôh a užšie riadidlá zlepšujú ovládanie a umožňujú väčšie uhly náklonu. Napriek týmto športovým úpravám zostáva motocykel vhodný aj na dlhšie túry. Priestor pre spolujazdca sa rozšíril o posunutie kufrov dozadu.