Spravodajstvo

Nová Husqvarna Vitpilen 801 – Škandinávsky biely šíp neohúri

Publikovaný

on

Biely šíp je späť

Vitpilen po švédsky biely šíp, prichádza na scénu a bude otázne či kupujúci dajú šancu dvojvalcu po neskutočne zábavnom jednovalcovom predchodcovi. Poďme sa pozrieť detailne na škandinávsky šíp.

Viac ako povedomé

Nebudem sa tajiť, že ako fanúšik a bývalý majiteľ prvej generácie Svartpilenu 401 (Svartpilen – čierny šíp), ktorá bola ešte vyrábaná v Rakúsku, som zároveň milovník jednoválcu od KTM (690), ktorý bol v prvej generácií Svartpilenu a Vitpilenu 701. Bol som trošku sklamaný, že super zábavný a svojho času najsilnejší jednovalec, je nahradený dvojvalcom, ktorý sa už pri Svartpilene ukázal, ako menší rebel. Minulá Huska s jednohrnkom jednoznačne rebel bol. Svartpilen je scrabler a Vitpilen je cestovný naháč.

O tento unikátny dizajn sa v minulosti, ale aj dnes postarala svetoto uznavaná KISKA DESIGN, ktorej sa podarilo zachovať pôvodný dizajn a zároveň priniesť veľa nového moderného štýlu. Či je to krok dopredu alebo dozadu nechám na Vašom posúdení. Na začiatku roku prišiel Svartpilen 801 a už bola len otázka času, kedy príde aj jeho cestný brat. Ak by ste čakali veľké rozdiely, tu Vás hneď sklamem.

Čo je nové?

Nový Vitpilen vychádza z platformy KTM LC8c, ktorá sa nachádza v modeli 790 Duke. Väčšina komponentov bola prenesená z existujúceho Svartpilenu 801, ktorý prišiel začiatkom roka 2024. To znamená ten istý motor, komponenty podvozku a elektronický balík – dokonca aj výška sedadla je rovnaká na úrovni 820 mm.

Vitpilen využíva rovnaký rám z chróm-molybdénovej ocele a paralelný dvojhrnek DOHC LC8c odvodený od KTM 790 s objemom 799 ccm. Výkon 105 koní a krútiacim momentom 87 Nm. Suchá hmotnosť 180 kg pred naplnením 14-litrovej nádrže. Je to len o jeden kilogram menej ako takmer identický Svartpilen.

O brzdenie sa stará značka J.Juan. Šíp má dvojité štvorpiestikové predné strmene s 300 mm kotúčmi a jeden dvojpiestikový zadný strmeň s 240 mm priemerom. Bosch ABS je štandardom, rovnako, ako kontrola trakcie a obe vybavili náklonovým ABS.

Elektronika a výbava v základe

K dispozícii sú tri voliteľné elektronické režimy jazdca, medzi ktorými môžete prepínať – Rain, Road a Sport, so štvrtým prispôsobiteľným režimom ako súčasťou voliteľného „Dynamic Packu“, ktorý zahŕňa nastavenie proti zdvíhaniu zadného kolesa – ANTI WHEELIE. KTO BY TO CHCEL ? 10-úrovňovú kontrolu trakcie, tempomat, rýchloradenie hore/dole a supermoto ABS. Všetko je namontované štandardne, ale treba si to zaplatiť a potom ti to odblokujú. Trošku zlodejina, s ktorou prišla KTM.

Päťpalcová TFT prístrojová doska je nastavená na pripojenie smartfónu vrátane podrobnej navigácie, prehľadu hovorov a ovládania hudby prostredníctvom aplikácie Husqvarna Motorcycles.

Podvozok

O podvozok sa stará skvelý WP Apex, ktoré využíva otvorenú kazetovú vidlicu vpredu na zabezpečenie 140 mm zdvihu a funkcie delenia, päťsmernej kompresie a nastaviteľnosti odskoku. Vzadu je zadný tlmič 150 mm umiestnený na priamo. Nastaviť sa dá odskok a predpätie, ale nie tlmenie kompresie.

Riadidlá sú umiestnené nižšie, aby vytvorili jemne agresívnejšiu jazdnú pozíciu – ako je to v prípade menšej verzie 401. Pneumatiky sú tiež odlišné. Svartpilen je obutý na Pirelli MT60 RS, Vitpilen dostáva tradičnejšiu športovú cestovnú gumu v podobe Michelin Road 6.

Biely šíp žltý?

Nové svetlo prichádza v podobe bi-LED protektorového svetlometu, ktorý podľa spoločnosti Husqvarna „poskytuje jedinečnú a progresívnu identitu“.

Farby: Svartpilena je možné kupiť iba v čiernej, zákazníci Vitpilena sa môžu rozhodnúť pre výrazný žltý lak alebo si vybrať charakteristickú zdržanlivú striebornú farbu. Ja žltú milujem ale toto je jediná motorka na svete, kde by som ju nechcel. Nie že by bola škaredá, ale mať motorku ktorá sa volá Biely Šíp a mať ju žltú je ako si naliať mlieko a nazvať to Coca-Cola. Ľudia, choďte do striebornej! Husqvarna Vitpilen 801 bude k dispozícii začiatkom roka 2025. Cena ešte nie je potvrdená.

Záver

Motorka je to nádherná a všetko, čo nie je tuctové, je ako svieži vánok medzi tými jednotvárnymi strojmi dnešnej doby. Avšak… Všetko by bolo fajn, keby ostalo srdce a nechalo to, čo robilo tieto motorky strojmi na zábavu, rebéliu – totálny úlet. Husqvarna je vždy drahšia ako KTM, a dôvod prečo boli zákazníci ochotní si kúpiť Svartpilen 701 alebo Vitipilen 701 bol ten neskutočný dizajn, ale aj magorina z KTM pod prdelou. Dnes do stroja na zábavu prichádza dvojhrnek, ktorý bude jazdiť rýchlo o to pokoj, ale trenky z prdele ti to už nestiahne. Je to len môj názor, ale tohto veľa na cestách neuvidíme. Bude to drahé a okrem dizajnu ničím zapamätateľné. Čo z toho, že to pekne vyzerá na fotke keď z toho nebúcha srdce?

Motobulhar

Pridaj komentár

Najčítanejšie

Exit mobile version