Kategória ADVENTURE MOTORIEK je pomerne preplnená. Čiže v tejto dobe nie je problém s nedostatkom modelov v tomto segmente, práve naopak – problém je s ich výberom. Skoro každá značka ponúka motorky do terénu vo veľa úrovniach. Či už sa jedná o hobby endurká alebo závodné crossy. Veľké ťažké advíky až po ľahučké motorky na pole a ľahký terén ako je KTM 390 ADVENTURE alebo naložená novinka odCF MOTO a to 450 MT. Každý si vyberie podľa toho, čo potrebuje a ako a kde jazdí.
Voge atakovalo tento segment už pri postavení konkurencie proti stálici a to skvelej Honde CRF300L. Model Voge 300 Rally spĺňal 3 veci. Je lacný, veľká svetlá výška a dá sa s tým vyblbnúť. Áno, kvalitou bŕzd, motorického naladenia a pod. zaostáva za jeho hlavným konkurentom ale zas – za tie prachy?!
CRF300L – tento obľúbený červený kohút (po novom sa dá kúpiť aj v čiernej) ktorý narástol pred rokmi z 250cc na 300cc, sa vyrába v Thajsku. Správne, japonský to má len názov Honda, a napriek tomu je to super spoľahlivá motorka. To len pre tých čo ohŕňajú nos nad všetkým, čo je z Číny a pod. Aj BMW sa vyrába v Číne, Royal Enfield a Jawa v Indii a hromada ďalších strojov a komponentov ktoré máš aj ty na motorke. 99 percent kritikov žiadnu nikdy nevlastnilo a dokonca ani neskúšalo. Treba si uvedomiť koľko motoriek vyrobí Ázia a aký veľký je tam trh (a žiadne euronormy). Drvivá väčšina strojov je kvalitných a cena bezkonkurenčná.
BMW kopíruje Voge alebo Voge kopíruje BMW ?
Cena zaujme – Voge 900 DSX – bude cca pod 10 500 Eur. A dostaneš toho rozhodne veľa.
Paralelný dvojvalec s objemom 895 cm³ spĺňa špecifikácie normy Euro5 a produkuje krásnych 93,9 koní pri 8250 ot./min. a 95.0 Nm pri 6250 ot./min. Jeho 270-stupňová konštrukcia kľukového hriadeľa, imituje charakter motoru do V. Motor je kvapalinou chladený a prevodovka má 6 rýchlostí. O zadné koleso sa stará klasická reťaz, žiadny kardan.
Tento motor je odvodený od BMW F 900 GS, čo je vďaka materskej spoločnosti Voge Loncin, ktorá tiež vyrába motor pre BMW F 900 GS. Áno, pochopil si to správne. Ten nemčúr ma srdce z Číny. Das ist ein großes Problem – alebo že by nie? Majú taktiež rovnaké vŕtanie a zdvih, objem a kompresný pomer – dokonca aj niektoré kryty motora sú rovnaké. Teraz je otázka kto kopíruje koho keďže sa to vyrába v Čínskej fabrike. Takže kvalita je totožná ako u BMW a to je argument do boja.
Voge 900 DSX
Na rozdiel od nemecko – čínskeho bavora, má Voge 17-litrovú nádrž, zatiaľ, čo BMW žalostných 14. Motorka má 825 mm výšku sedla a ponúka svetlú výšku 190 mm pre jemné jazdy mimo spevnených ciest. Na žiadny hardcore to nie je stavané, ani náhodou. Váha je 238 kg, čo na cestovný crossover je v pohode s 21-palcovým predným a 17-palcovým zadným kolesom.
Táto kombinácia je aj na mojej milovanej Suzuki V-Strom 800DE, ktorá prišla s týmto receptom na radosť v zákrutách ako prvá v tomto segmente. Nasledovalo ju o rok práve spomínane BMW F 900 GS a teraz Voge. 21tka vpredu, dáva motorke určité teréne schopnosti, ale vďaka 17tke vzadu a nie 18, ako býva zvykom, sa nestráca radosť z jazdy v zákrutách.
Obrátené vidlice KYB poskytujú zdvih 194 mm, zatiaľ čo jediný tlmič vzadu ponúka pohyb 198 mm. Pneumatiky Pirelli Scorpion Trail. Čo je skôr cestovná guma a sem–tam políčko. ABS a trakčná kontrola dopĺňajú veľmi slušný zoznam štandardnej výbavy.
Motorka, ktorá má všetko – aj kameru
Už začína byť pravidlom, že ak uvažuješ nad motorkou z Činy, my s nosom hore, musíme byť doslovne zahádzaný doplnkami v cene. Aby sme si to vedeli vyargumentovať, prečo Čína a nie Japonec. V prvom kole je vždy cena a každý normálny by ti a povedal: a čo ešte za tie prachy akože chceš? Ale my nie, my chceme veľa – a Čína ti to dá.
Vogeponúka na výber zo štyroch režimov: Dažďa, eco (načo?), šport a jazda v teréne (nechá prešmyknúť zadné koleso do určitej miery). Nájdete tu aj kontrolu trakcie a teraz bacha –TEMPOMAT v cene.
Vyhrievané sedadlo a vyhrievané rukoväte riadidiel sú v štandardom. Blástre a vysoké predné plexi ti poskytnú určitú ochranu pred vetrom, dažďom a hmyzom. Cestovanie bude oveľa príjemnejšie. A to bude aj 99 percent zamerania tejto motorky.
Sedempalcový TFT displej ponúka monitorovanie tlaku v pneumatikách a základnú navigáciu. Predný fotoaparát s rozlíšením 1080p , rovnako ako dve zásuvky USB. Áno, čítaš správne. V motorke máš kameru – CRAZY ! Tá je umiestnená pod plexi štítom.
Hmm to znie všetko fajn ale zabudli sme ešte na brzdy, tie budú určite o ničom. Aj tu je to výstrel do luftu, keďže Voge má ako vpredu, ale aj vzadu brzdy od značky Brembo. Tam asi nie je čo písať ďalej. Dvojpiestik vpredu na každej strane a jednopiestik vzadu. Táto kombinácia bezproblémovo ubrzdi rozbehnuté Voge. Ale keď brzdiť nebudeš, kvality tam budeš kopať cez Quickshifter ktorý je pochopiteľne v základe.
Už je len na tebe, či to riskneš a zoberieš ši naloženú motorku s motorom, ktorý má ako BMW F 900 GS, ktoré je oveľa oveľa drahšie. Alebo si kúpiš niečo overené, ale nebudeš mať na tom skoro nič. Rozhodne to stojí za úvahu a vyskúšanie čo ty na to ?