Nemusíme si klamať. Aj keď je Indian to najstaršou a prvou motocyklovou značkou z Ameriky, tak v súčasnosti určite nie je tou najznámejšou. A dôvod je jednoduchý – klinická smrť až do roku 2011, kedy ju prebral Polaris, znamenala klasické „zíde z očí, zíde z mysle“. Takže ak sa dnes bavíme o znalosti značky, Indian rozhodne nehrá prvú ligu. A to je škoda, nakoľko jeho skladba motoriek je veľmi zaujímavá a rozhodne stojí za povšimnutie.
A práve preto sme sa vybrali do Bratislavského showroomu, aby sme si pozreli nie len novinky na sezónu 2022, ale aj súčasnú ponuku tohto klasického výrobcu. Vedeli ste napríklad, že už 10 rokov po založení (1901) bol Indian na istý čas najväčším výrobcom motocyklov na svete?
Indian Scout Rogue
Pri všetkých modelových radách čakajte skôr evolúciu, než revolúciu. Ale Scout Rogue je asi tou najzásadnejšou novinkou pre tento rok. Vyvedený v efektnej matnej farbe v kombinácí s kvapalinou chladeným V-Twin o objeme 1133 cm3 je potešením pre oko. Všetky podstatné detaily o ňom sa dočítate aj článku tu. Už sa nevieme dočkať prvej skúsenosti na vlastnej koži!
Indian FTR
Hneď na titulke vás isto zaujalo agresívne upravené FTR. Aj keď vyzerá ako custom motorka, opak je pravdou – takto si ju môžete nakonfigurovať priamo u predajcu v showroome. Jeho V-twin s objemom 1203 cm3, výkonom 123 koní a krútiacim momentom 120 Nm je jasná pozvánka za jeho rajdy. O to viac, ak je motorka doslova ovešaná značkovými komponentami zvučných mien: brzdy Brembo, ladený výfuk Akrapovič či nastaviteľné odpruženie Ohlins v klasickej zlatej farbe.