Čínsky výrobca CFMoto prináša novinku v strednej triede naháčov. Už teraz je tam poriadna konkurencia a táto novinka určite nebude môcť byť prehliadaná.
Časy, kedy bolo slovné spojenie „čínska motorka“ nadávkou sú už dávno preč. CFMoto prichádza s novým naháčom 800NK. Prvý krát sa objavil ako koncept NK C22 koncom roka 2022. Od tejto značky sme už testovali cestovný model 800MT.
Motorka prichádza v 2 verziách. Rozdiel bude hlavne v elektronike. To najzaujímavejšie na celej motorke je motor. Ide o radový dvojvalec o objeme 799ccm, konštruovaný spolu s rámom značkou KTM. Výkon by sa mal pohybovať okolo 99 koní pri 9000 ot./min a 80Nm pri 8000 ot./min. Hmotnosť základnej verzie je len 186 kg, čo je len o málo menej, ako hmotnosť KTM Duke 790. Rakúska dvojička má pritom 105 koní.
O pruženie sa postará obrátená 43mm obrátená vidla KYB, ktorá je plne nastaviteľná a vzadu to bude tlmič rovnakej značky. Vpredu budú dva 320 mm kotúče s radiálnymi štvorpiestikovými strmeňmi značky J.Juan. Ak si vravíš, že ti to nič nehovorí, dodám len že patria do jednej skupiny spolu s Brembom.
Už základná verzia má v celku bohatú výbavu. K dispozícii bude tempomat, 5 palcový TFT displej spolu s úplnou konektivitou s mobilom. Vyššia veria dostane 8 palcový displej, s dotykovým ovládaním. Ten je umiestnený na výšku, má dvojjadrový procesor. Obrazovka v tom prípade má byť rozdelená na 2 časti. Hore budú informácie o rýchlosti otáčkach spolu s ďalšími informáciami a v dolnej časti majú byť zobrazené ikony aplikácii.
Vyššia verzia dostane ešte keyless štartovanie, obojstranný quickshifter a tlmič riadenia. Obe verzie majú v základe antihoppingovú spojku a 3 jazdné režimy – Sport, Street a Rain.
Osobne vyzdvihujem dizajn, ktorý sa nestratí ani v konkurencii tradičnejších značiek. Určite sa nájde pár detailov, pri ktorých môžeme polemizovať, ale ako celok nám CFMoto sľubuje zaujímavú konkurenciu.
Hlavným otáznikom ostáva cena. Len pre zaujímavosť, v Číne stojí Duke 790 okolo 13 000 USD, cena tohto biku bude 6800 resp. 7200 USD. U nás bude rozdiel určite menší, ale na to si počkajme na oficiálne ceny. CFMoto ide hore a už ich treba brať vážne. Špeciálne by sa mali mať na pozore japonské značky.