Honda
predstavila novú generáciu svojho menšieho motokrosového špeciálu na rok 2018 a CRF250R
sa nedá označiť inak ako radikálny skok vpred.
CRF250R pre rok 2018 necháva
verziu z predchádzajúceho roku ďaleko za sebou, lebo prináša
o 5 % vyšší pomer výkonu a hmotnosti (kW/kg). Skúšky ukázali, že
nová CRF250R je na úseku 0 – 10
m o 3 % rýchlejšia a na 30 m dokonca o 3,6 %
rýchlejšia. To v prvom prípade predstavuje polovicu a v druhom
dokonca celú dĺžku motocykla.
Základom
je úplne nový motor s rozvodom DOHC a nadštvorcovým pomerom vŕtania
a zdvihu, ktorý nahrádza pôvodný UNICAM (SOHC) motor. Okrem toho disponuje
väčšími ventilmi a inovovaným nasávacím a výfukovým systémom pridáva,
čo pridáva plných 9 % výkonu navyše v širšom rozmedzí otáčok
a zároveň má vyššie položenú hranicu maximálnych otáčok. Na štarte aj
v každom ďalšom kole dokáže CRF250R pre rok 2018 získavať náskok
a skracovať čas potrebný na prejdenie jedného kola.
A nový podvozok s centralizáciou
hmoty, ktorý je na CRF250R pre rok 2018 zhodný s aktuálnym modelom CRF450R
2018, dokáže dodatočný výkon efektívne využiť, lebo jeho geometria a nízko
položené ťažisko prispievajú k lepšej priľnavosti zadného kolesa. Nová CRF250R
je rovnako ako CRF450R vybavená identickou vidlicou Showa 49 mm
s oceľovými pružinami, ktorá poskytuje známe (a širšie) možnosti
nastavenia.
Podobne
ako v prípade CRF450R, aj v prípade CRF250R sa čistá
a aerodynamická kapotáž vyznačuje hladkými tvarmi, ktoré jazdcovi
poskytujú maximálnu slobodu pohybu. Plasty sú olepené fóliou s grafikou,
ktorá je odolná proti poškrabaniu a ktorá podčiarkuje vizuálnu atraktivitu
stroja a zároveň zlepšuje odolnosť plastov pred poškodením.
Podobne
ako CRF450R 2018, aj model CRF250R je štandardne vybavený elektrickým štartérom
a hliníkovou nádržou o objeme 6,3 l.