Vychutnajte si Hondu SW-T400 v krátkom redakčnom videu
Honda má predstavu o tom, ako má vyzerať moderný a luxusný veľkoobjemový skúter, ale chýbalo jej niečo v triede 400 ccm, ktorá je tak obľúbená u veľkej skupiny dennodenných užívateľov hlavne na juhu Európy. Vývoj sa teda premietol do reálu a je tu veľký, luxusný a rýchly skúter Honda SW-T400, ktorý motoricky po úpravách vychádza z modelu FJS600 Silver Wing. Ale pozor na konkurenciu a pozrime sa i na to, čo už beží na trhu, a tým je Suzuki Burgman AN400. Tak máme priame porovnanie dvoch skutočných borcov v tejto triede. Zatiaľ čo Burgman už viac ako 10-ročie obšťastňuje zákazníkov a ťaží z histórie, na túto scénu vstupuje jeho tvrdý konkurent SW-T400.
Luxus, šport, zábava ? rozdiely? Tak toto platí pre Burgman i pre SW-T-čko. V oboch prípadoch jednoznačne použijeme slová luxusný, športový a jednoznačne sa jedná o zábavu i pôžitok. Posledný model Burgmana sa síce začal predávať už od r. 2006, ale vďaka nadčasovému dizajnu je dodnes neuveriteľne atraktívny a bez mihnutia oka je najvážnejším konkurentom pre nový SW-T. SW-T sa naopak stavia do pozície konkurenta a ponúka športový dizajn, veľkorysý priestor pre oboch pasažierov, bezpečné ovládanie, veľkokapacitný kufor a štýlové ?hondácke? črty. Vpredu dominujú dva veľkoplošné rozdelené svetlomety, vydarené sú integrované smerovky v bočných kapotách. Avšak Burgman má toto tiež, dokonca svetlomet je ešte väčší a tvorí podstatnú časť čelnej kapotáže. V tomto pohľade je Burgman prepracovanejší, Honda je skôr komornejšia. Zadné kapotáže sa líšia ďaleko viac, zatiaľ čo SW-T použila dvojicu koncových svetiel evokujúcich k športu, tu naopak Burgman vsadil na eleganciu jedného združeného svetlometu. Obaja súperi majú vpravo umiestnenú masívnu koncovku zvodov výfukového potrubia chránenú pochrómovaným krytom. Burgman má o 3 cm nižší posed, a nastaviteľnú opierku vodiča. U SW-T sa opierka nastaviť nedá, avšak má opierku aj pre spolujazdca, čo u Burgmana chýba. Prístrojový panel v oboch prípadoch ponúka počítač s ukazovateľom priemernej spotreby, času a štandardnými údajmi. Rozhodnúť sa podľa tohto pre Hondu alebo Suzuki bude veľmi ťažké.
Úplný test s veľa zaujímavosťami o spotrebe, zrýchlení a technike skútrov nájdete v Motomagazíne č.: 6/2009 (20. mája na stánkoch)
Technické parametre:
HONDA SW-T400
MOTOR Typ: kvapalinou chladený štvortaktný radový dvojvalec, rozvod DOHC, 8 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 64 x 62 mm
Zdvihový objem: 399 ccm
Kompresný pomer: 10,8 : 1
Max. výkon: 39 k pri 8 000 ot./min.
Max. krútiaci moment: 37,8 Nm pri 6 500 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: digitálne
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT
Sekundárny prevod: ozubený remeň
PODVOZOK Rám: jednoduchý pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 285 x 770 x 1 430 mm
Rázvor: 1 600 mm
Výška sedla: 740 mm
Objem palivovej nádrže: 16 l
Pneu: vpredu: 120/80 ? 14, vzadu: 150/70 ? 13
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, zdvih 120 mm, vzadu: dvojica postranne uložených tlmičov pruženia, zdvih 115 mm
Brzdy: vpredu: kotúčová, priemer kotúča 240 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 220 mm
Hmotnosť: 247 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 6 790 ? (204 554 Sk)
Motocykel na test zapožičal: Honda Slovakia, spol. s r. o., Bratislava
SUZUKI Burgman AN400
MOTOR Typ: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, rozvod DOHC, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 81 x 77,6 mm
Zdvihový objem: 400 ccm
Kompresný pomer: 11,2 : 1
Max. výkon: 34 k pri 7 300 ot./min.
Max. krút. moment: 36,3 Nm k pri 5 800 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: digitálne tranzistorové
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT
Sekundárny prevod: ozubený remeň
PODVOZOK Rám: priestorový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (DxŠxV): 2 270 x 760 x 1 385 mm
Rázvor: 1 585 mm
Výška sedla: 710 mm
Objem palivovej nádrže: 13,5 l
Pneu: vpredu: 120/80 ? 14, vzadu: 150/70 ? 13
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, vzadu: horizontálne uložený pozdĺžny tlmič
Brzdy: vpredu: 2 x kotúčová, priemer kotúča 260 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 210 mm
Suchá hmotnosť: 199 kg
Cena: 6 390 EUR (192 505 Sk)
AIRkxbibo Na toto nemusíš zostarnúť, to môžeš mať v garáži stále na tisíc účelov, keby si pred 12 rokmi počul môj názor na skútre, tak by si neuveril. Dnes mám úplne iný názor ? skúter je super vec a v mnohých denných situáciách je daleko praktickejší ako normálny bike. Mám v garáži to i to a už si neviem predstaviť jednu vec z toho v garáži nemať
VladiB Ja som si povodne chcel kupit Gileru Nexus 500, takze ja skutre neodsudzujem… s tym zostarnutim som myslel, ze momentalne nie su peniazky na take nieco a som rad, ze mam traktor a z podpory si skuter nekupim 🤣 🤣 🤣
Ale az raz budem velky tak si kupim nejaky taky krasny stroj v kubature 500-650 a skamaratim ho s traktorom v garazi😈 😈 😈
OK všetci beriem Mayor 20-21. mája bude na stánkoch Motomagazín ? 6-tka, je tam všetko, spotreba meraná súčasne na kombinovanej trase, diaľnica, mesto, mimo mesto(240 km trasa), odkladacie priestory, zrýchlenie, šprint na 100, 200 m + šprint na maximálku + rozdiely, výhody, nevýhody, ceny výbava
Mayor že vraj si kúpiš Hondu, a nakoniec si kúpil Suzuki, ty opica jedna 😀 😁
čo sa dizajnovo týka, viac sa mi páči Suzuki, vyzerá byť exkluzívnejší 🙂 😎
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
chorche
15. mája 2009 at 8:36
To bude zaujimave porovnanie, prizanm sa, ze aj ja by som si rad tieto masinky otestoval
AIR
15. mája 2009 at 16:42
Aj ja premyslam, ze raz az zostarnem, tak skoncim na niecom takom 😶 😶 😶
kxbibo
16. mája 2009 at 3:04
Porovnanie kuchynských robotov 😁 😁 😁
VladiB
16. mája 2009 at 5:35
AIR kxbibo Na toto nemusíš zostarnúť, to môžeš mať v garáži stále na tisíc účelov, keby si pred 12 rokmi počul môj názor na skútre, tak by si neuveril. Dnes mám úplne iný názor ? skúter je super vec a v mnohých denných situáciách je daleko praktickejší ako normálny bike. Mám v garáži to i to a už si neviem predstaviť jednu vec z toho v garáži nemať
kxbibo
16. mája 2009 at 10:04
VladiB ja som to myslel ako vtip 😉
AIR
16. mája 2009 at 11:35
VladiB Ja som si povodne chcel kupit Gileru Nexus 500, takze ja skutre neodsudzujem… s tym zostarnutim som myslel, ze momentalne nie su peniazky na take nieco a som rad, ze mam traktor a z podpory si skuter nekupim 🤣 🤣 🤣
Ale az raz budem velky tak si kupim nejaky taky krasny stroj v kubature 500-650 a skamaratim ho s traktorom v garazi😈 😈 😈
rmacko
16. mája 2009 at 12:59
… tiež ma v garáži poslušne očakávajú dve moje zlatíčka a jedným z nich je už tuším moj piaty skútrik … 😉
Mayor
16. mája 2009 at 14:17
VladiB … práve som sa rozhodol pre tú Hondu, už len pre porovnanie mi tam chýba spotreba a max. rýchlosť.
VladiB
16. mája 2009 at 15:54
OK všetci beriem
Mayor 20-21. mája bude na stánkoch Motomagazín ? 6-tka, je tam všetko, spotreba meraná súčasne na kombinovanej trase, diaľnica, mesto, mimo mesto(240 km trasa), odkladacie priestory, zrýchlenie, šprint na 100, 200 m + šprint na maximálku + rozdiely, výhody, nevýhody, ceny výbava
AIR
16. mája 2009 at 20:55
VladiB uz to mam v diari poznacene, navstivim stanok kupim si ho 😉
raptor
16. mája 2009 at 21:23
Dobry skuter nemohol byt nikdy zly… myslim ze burgmanu 400 nic nechyba, tu hondu nepoznam
Mayor
17. mája 2009 at 14:18
VladiB dík za tip, ten motomagazín si určite kúpim a ten skúter tiež.
daro
18. mája 2009 at 21:47
Ta biela je pekná ale črvena Gilera GP 800 😈 😈 😈 😈 😈
ega1
22. mája 2009 at 15:52
Mayor že vraj si kúpiš Hondu, a nakoniec si kúpil Suzuki, ty opica jedna 😀 😁
čo sa dizajnovo týka, viac sa mi páči Suzuki, vyzerá byť exkluzívnejší 🙂 😎