Spravodajstvo

Silnejší Triumph SpeedTwin1200. Príde aj RS!

Publikovaný

on

Minulý rok zaspieval umieračik vrcholnému modelu Thruxton RS. Triumph priniesol Final Edition. Komu by sa ale zdalo, že už nás nič dobré nečaká, máme pre neho dobré správy. Písmeno RS dostal model Triumph Speed Twin 1200. K tomu prešiel inováciou aj základný model. Pozrime sa, čo je nové.

Modernejší dizajn

Speed Twin dostal nové tvary. Zmenilo sa niekoľko detailov, ale dohromady je to vizuálne iná motorka. A okrem motora v skutočnosti aj je. Tu sú podrobnosti.

Nová nádrž je viac tvarovaná, s hranatými líniami a hlbokými prednými výrezmi a má nový výklopný uzáver. Bočné panely sú jednoduchšie a navrhnuté tak, aby sa dali integrovať do nových minimálnych krytov karosérie škrtiacej klapky s povrchovou úpravou z brúseného hliníka.

Mnohé detaily inšpirované klasikou boli vylepšené a aktualizované, vrátane nových krytov motora s čiernym práškovým nástrekom, ktoré sú teraz štíhlejšie a hranatejšie. Kompaktnejšie tlmiče prispievajú k nadčasovej kráse neprerušovaného chodu výfuku.

Predné svetlo prešlo zmenou, s podobným podpisom sa stretávame aj pri Scrambleroch 1200, ktoré prešli modernizáciou minulý rok.

Jednodielne lavicové sedadlo bolo reprofilované. Teraz je plytšie a tvarovanejšie, čo zodpovedá športovému štýlu. Vpredu je užšie, čo umožňuje jazdcom ľahší postoj. Sedadlo RS pôsobí hodnotnejšie, vďaka prešívaniu.

Nové hliníkové liate kolesá dopĺňajú novú karosériu so siedmimi pármi tenkých lúčov naklonených do športového turbínového vzoru.

Speed ​​Twin 1200 RS prichádza so špeciálnym doplnkom predných a zadných blatníkov z brúseného hliníka.  

Kone navyše

Ďalších 5 koní výkonu boli dosiahnuté vďaka nastaveniam z Thruxtonu RS. Motor Bonneville 1200, ktorý dosahuje 105 koní pri 7750 ot./min., pričom ťahá dlhšie až po hranicu otáčok. Predsunutá kľuka o 270-stupňov a kľukový hriadeľ s nízkou zotrvačnosťou poskytujú okamžitú odozvu s výraznými a charakteristickými impulzmi výkonu. Zachovaný ostal bohatý krútiaci moment v celom rozsahu otáčok s vrcholom 112 Nm.

Konečne nastaviteľný podvozok

Vidlica Marzocchi s priemerom 43 mm a dvojité zadné odpruženie Marzocchi boli vylepšené a teraz majú okrem nastaviteľného predpätia na zadnej strane aj vzdialené zásobníky. Tieto vylepšenia podvozku zvyšujú obratnosť Speed ​​Twin 1200.

Nové radiálne strmene značky Triumph namontované na dvoch 320 mm kotúčoch poskytujú vynikajúcu brzdnú silu spolu s všestrannými pneumatikami Metzeler Sportec M9RR, ktoré dodávajú v štandarde.

Speet Twin RS prinesie športovejší posed. So zdvihnutou zadnou časťou motorky sa výška sedadla mierne zvyšuje. Riadidlá zostávajú v rovnakej výške ako predchádzajúca generácia, ale posúvajú sa viac dopredu. Stupačky sú mierne zvýšené a viac dozadu.

RS dostane poriadny podvozok. Obsahuje plne nastaviteľné vidlice Marzocchi a zadnými odpruženými jednotkami Öhlins. Pridanú jemnosť poskytujú dvojité strmene Brembo Stylema na 320 mm diskoch a vysokovýkonné pneumatiky Metzeler Racetec RR K3 ako štandard.

Modernejšie technológie

Zo staršieho modelu ostali zachované jazdné režimy Road a Rain. Dočkali sme sa optimalizovaného ABS v zákrutách a kontroly trakcie, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy oboch modelov. Pokročilejší Speed ​​Twin 1200 RS má dodatočný športový jazdný režim, ktorý zostruje odozvu plynu a optimalizuje nastavenie trakčnej kontroly.

Ako prvý na platforme Bonneville a unikátny pre túto verziu, bude mať vo výbave Speed ​​Twin 1200 RS asistent radenia Triumph Shift Assist – rýchle radenie nahor a nadol. Diskrétne umiestnený za radiacou pákou je zachovaný moderný klasický štýl motocykla.

Škoda tých pekných dvojitých budíkov. Prednosť dostala technológia. Nové LCD a TFT displeje boli zapuzdrené do klasického kruhového ciferníka. Zlepšila viditeľnosť a funkčnosť, pričom si Speed ​​Twin zachoval nadčasový vzhľad. To umožňuje kompatibilitu s podrobnou navigáciou a konektivitou telefónu, ako aj ukrytie pohodlnej nabíjacej zásuvky USB-C.

Nové farebné kombinácie

V prípade modelu Speed ​​Twin 1200 dva delené farebné prevedenia ešte viac zvýrazňujú moderný vzhľad s výraznou grafikou nádrže „1200“, ktorá oddeľuje zvršok Crystal White alebo Carnival Red od spodnej časti zafírovej čiernej, čo vytvára uhladenejší vzhľad tým, že nádrž pôsobí plytko. a dlhšie. K dispozícii je tiež klasicky inšpirovaná hliníková strieborná možnosť s diskrétnym číslovaním „1200“ a dvoma čiernymi pruhmi.

Speed ​​Twin 1200 RS sa dodáva v dvoch variantoch; svetlá Baja Orange alebo jemná Sapphire Black, obe s RS nálepkami v zlatej farbe, ktoré dopĺňajú eloxované komponenty zavesenia.

NA CESTÁCH
Nový Speed ​​Twin 1200 bude dostupný od 12 495 GBP a nový Speed ​​Twin 1200 RS bude dostupný od 14 495 GBP. Zákazníci si môžu nakonfigurovať svoje vlastné alebo zistiť viac na triumphmotorcycles.co.uk . Motocykle budú prichádzať k predajcom od decembra 2024.

Pridaj komentár

Najčítanejšie

Exit mobile version