Články užívateľov

Skúsenosti – pokračovanie

Publikovaný

on

Vyrážam kupovať moju…ani neviem koľkú motorku. Mám stále vysnívaný ?Naked? a tak prezerám a triedim inzeráty. Nachádzam CB1300 a tak okamžite vyrážam na obhliadku. Moto bola dovezená ako padnutá, ale momentálne opravená a prihlásená, teda s ŠPZ. Mám so sebou aj peniaze, aby som sa mohol zviesť a tak skladám zábezpeku v plnej výške. Motorka ma fascinuje. Perfektný motor, perfektný podvozok, posed – ale chybička..motorka neustále ťahá do pravej strany. Hovorím to majiteľovi, ale ten ma ubezpečuje , že to nie je možné. Prechádzam motorkou do protismeru a púšťam riadidlá. Motorka úplne v pohode prejde cez stredovú – vyvýšenú časť vozovky a zase som na pravej strane. Snáď vietor?! Obrátim sa naspäť, ale aj proti vetru si to tá mrcha ťahá stále doprava. Predávajúci sa chváli rovnacími stolicami a diagnostikou na meranie rámov. Som motorku ochotný kúpiť, ak je závada napr. v prednej vidlici, ale nie v ráme. Ale keď chcem rám odmerať, tak všetci mechanici majú v tú ranu dovolenku a nemá kto. Nechávam na seba telefónne číslo a keď to odmerajú, tak prídem. Nikto sa viac neozval. Potom ešte niekoľkokrát absolvujem prehliadky 100%-ných motoriek, ktoré nepotrebujú ďalšie investície.

Zase triedim inzeráty – R6 r.v. 2005. Pane Bože, povedal som, že športa nechcem. Beriem so sebou aj kamaráta, aby mal zážitok a ja svedka. Na moje počudovanie je ale motorka v super stave. Odveziem sa ja, odvezie sa kamarát a až na pár škrabančekov na ľavej strane a vylomenú čast podsedlovky so stupačkou sa zdá motorka super. Ráfky sú striekané, ale predávajúci je seriózny a tak ?škrabančeky? ktoré tam boli dal prestreknúť aby mi ušetril robotu.
Motorka je predvádzačka dovezená z Talianska, len treba vybaviť všetky doklady a prihlásiť. Predávajúci ( budem ho volať maéstro ) vraví že za dva týždne je to na ŠPZ. Tľapneme si do dlaní a skladám zálohu na motorku ktorá má v tej dobe na tachometri 400km a ešte je stále na zábehovom oleji. K motorke mám sľúbený ešte sedlový rám, stupačku spolujazdca a hlavne, náhradné kľúče s červeným ?master? kľúčom. Píše sa dátum 24.8.2005 a začína ?story? .

2. 9.2005 – Idem na dovolenku a nemôžem sa dočkať jej konca, stále ma prenasleduje vidina novej motorky. Čaká ma ale nespočetné množstvo telefonátov.
10.9.2005 ? Som doma a hneď sa idem pozrieť ako to vyzerá s motorkou. Doklady nie sú , ale za dva týždne to bude určite. Mám ale pocit, že na motorke sa vozí jeho syn, lebo tam pribudli kilometre. Nie som si ale istý a tak si to overím.
13.9.2005 ? Idem skontrolovať ?tacho?. Zase pribudli kilometre a tak motorku vyplácam a beriem domov. Podstupujem síce riziko, lebo v rukách mám len obyčajnú kúpno-predajnú zmluvu, ale radšej ju mať doma na očiach, ako ju nechať rozbiť nejakému šialencovi. Maéstro do Talianska ešte necestuje, lebo tam majú nejaký sviatok. S odvozom robím dobre, lebo za pár dní jeho syn rozbije R6-ku, ktorú majú ešte jednu na predaj.
19.9.2005 ? Stále nie sú doklady , ale za dva týždne určite.
22.9.2005 ? Konečne je motorka v Taliansku odhlásená, je aj COC, len ako to poslať ? Maéstro nemá momentálne cestu za kšeftom a tak mu vravím : veď sa píše rok 2005 a pošta sa už neposiela koňmi! Za dva týždne to tu vraj bude.
26.9.2005 – Doklady nie sú a ani Talian neberie telefón ? stratil sa. Obchádzajú ma zimomriavky, ale za dva týždne to už bude.
30.9.2005 – Konečne dvíhajú v Taliansku telefón. Je to ale len sekretárka, šéf je na výstave motocyklov vo Francúzsku. Ona je ale spoľahlivá a doklady ? tútto ? posiela. Grázie, ciao! Maéstro mi ale sľubuje, že ak by náhodou doklady neprišli tak 3.10.2005 tam ide osobne.
6.10.2005 – Prišli poštou doklady. Padá mi zo srdca hrozný kameň. Dávam si na základe všetkých dokladov ešte pre svoj kľud prelustrovať motorku, aby to bolo ?tútto? v poriadku. Všetko je OK. Začína prihlasovanie, lebo dohoda bola : cena s ŠPZ. Maéstrov známy na STK ale práve míňa ťažko zarobené všimné na výstavbe chalupy a tak bude STK až 17.10.2005
20.10.2005 ? Mám priviesť moto na STK. To ma potešilo. Dokonca ak si všimnete dátumy, tak bol dodržaný aj toľko omieľaný výraz : za dva týždne
26.10.2005 – Všetky doklady mám po hromade a motorka má konečne ŠPZ. Chýba len taká maličkosť, náhradný kľúč spolu s červeným kódovacím a diely ktoré som mal prisľúbené. Za dva týždne sa ale ide von, takže dotyčný v tom nevidí problém. Inak od zálohy po prihlásenie to trvalo miesto dvoch týždňov dva mesiace.
25.11.2005 – Ďalší telefonát. Maéstro nikde nejde, lebo je snehová kalamita aj v Taliansku.
13.12.2005 – Talian je v Španielsku na dovolenke, ale maéstro ma ukľudňuje, že on musí ísť už hneď v januári von zobrať motorky, lebo sezóna pre predajcov, to akože aj pre neho začína hneď od začiatku roka. To teda čumím. Dávam si teda s telefonovaním pauzu.
17.02.2006 – Telefonujem po dvoch mesiacoch, aby som nebol otravný. Maéstro je rozčúlený, že veď vidím aké je počasie. Môj brat v tej dobe pracuje v Kalábrii a bežne cestuje celú zimu tam a späť, takže nebudem odporovať. Ale som ubezpečený, že za dva týždne sa ide pre motorky a tak sa dovezú aj moje kľúče.
20.3.2006 – Maéstro rozbil auto, bolia ho rebrá a ruka, takže za dva týždne.
6.4.2006 – Za týždeň, teda pred Veľkou nocou ide tutovo, lebo cez sviatky je to v katolíckom Taliansku beznádejné ? nikto nerobí.
18.4.2006 – Je po ? šibákoch?, no v Taliansku sa nebolo. Už ani nepočúvam aké nezmysli maéstro trepe.
5.5.2006 – Maéstro má ruku v sádre, vraj zistili že to má zlomené. Na budúci týždeň si ale najme šoféra a už musí ísť určite von, lebo kšeft je kšeft.
16.5.2006 – Stále sádra a stále nič. Ale za dva týždne ….
30.5.2006 – Maródka pokračuje. Ja sa už bez problémov vozím a motorka je totálna špica. Problém je keď ma chytí dážď, teda prietrž mračien a navlhne imobilizér, vtedy motorka štrajkuje a musím ho vždy – kľúč aj spínačku vysušiť aby to dostalo rozum. Práve preto potrebujem ten blbý červený kódovací kľúč ? kdyby náhodou, ako vravia bratia Česi. Či je to blbnutie imobilizéru spôsobené nadmerným zvlhnutím, alebo niečím iným neviem, ale motorka signalizuje závadu č.52 čo je porucha v komunikácii imobilizéra s riadiacou jednotkou.
13.6.2006 – Idem osobne za maéstrom, stále má sádru, ale vo štvrtok ( neviem ktorý ) ide von.
12.7.2006 – Stále nič, na ruke je nová sadra.
5.8.2006 – Ruka je už síce v poriadku aj sadra je dolu a tak za dva týždne..Hovorím nech serie na to, ja si ten kľúč nejako zoženiem. Lenže zisťujem, že bez kódovacieho červeného si rady nedám a tak s odstupom ďalších dvoch mesiacov telefonujem.
16.10.2006 – Telefón berie syn, tak vysvetľujem, že by som predsa len rád ten kľúč. Samozrejme v pohode, za dva týždne ide otec von. Jablko nepadá ďaleko od stromu.
20.10.2006 – Idem osobne za veľkým maéstrom. Je úžasne ochotný a milý. Jasné všetko vybaví, má vonku desať motoriek a za dva týždne ich ide zobrať, takže môj kľúč sa určite už pri tom kvante motoriek zvezie. Na ostatné veci už sa ani nepýtam, lebo ich mám dávno opravené a aj škrabančeky na ráfkoch z ktorých bol nakoniec dokonca zvar mám vyriešené vlastnými financiami.
19.12.2006 – Koniec príbehu. Neberie mobil, pevnú linku, neodpovedá na fax.

Bol to nekonečný príbeh. Mal som už asi 17 áut, 7 motoriek a neviem koľko skútrov, takže s predajcami som si svoje užil. Ale tento je totálna špica , proste MAÉSTRO. Pritom sa jedná o predajcu ktorý sa prezentuje pravidelne v inzertných novinách FAB. A viete čo má v tom inzeráte každý raz nad fotkami motoriek napísané? Tovar sa obmieňa každý druhý týždeň. Info bla, bla, bla..

tlmic

9 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version