V minulom roku sa na nás začali sypať novinky z triedy super-športov zo všetkých strán. Spomeňme si na 4 valcovú 400ku od Kawasaki, či návrat oživenej Hondy CBR600RR a ďalších. Kartami chce zamiešať aj britský Triumph, ktorý vzkriesil meno Daytona. Ide o model, ktorý koncepčne vychádza z modelu Trident 660. Nejde však len o kapotovaného Tridenta, ale ako si toto meno zaslúži, motor a komponenty upravili. Pozrime sa spolu, čo je na motorke nové.
Silnejší motor
Motor je známy trojvalec z modelu Trident a Tiger Sport. Motor však prepracovali po mechanickej stánke. Má objem 660 ccm. Jeho výkon narástol až o 17 percent. Inžinieri zvýšili jeho hodnotu o 10 kW na 70 kW pri pri 11 250 ot./min. Maximálny krútiaci moment narástol o 9 percent na 69 Nm pri 8 250 ot./min. Vrchol otáčkového pásma sa zastaví na 12 650 ot./min. Viac ako 80 % krútiaceho momentu je k dispozícii od 3 125 ot./min do 11 750 ot./min. V strednom pásme bude mať čo ponúknuť oproti konkurencii. Zmenou prešiel aj výfukový systém, ktorý sľubuje dravšiu zvukovú kulisu. Motor má elektronicky ovládanú škrtiacu klapku, ktorá spolu so spojkou s technológiou Triumph’s Torque Assist umožní plynulešie zrýchlenie a jemnejší chod pri prudkom podradení. Rýchle radenie je v ponuke ako príplatková výbava.
Tento model si môže zakúpiť aj jazdec z vodičákom A2, ktorý má obmedzenie na 35 kW.
Vylepšený podvozok a brzdy
O pruženie sa stará obrátená vidlica značky Showa – Big Piston (SFF-BP) so šírkou 41 mm, ktorá nie je nastaviteľná. Maximálny zvdih má 110 mm. O zadné pruženie sa stará Showa monoshock RSU, s nastavením predpätia a zdvihom kolesa 130 mm.
O brzdenie zabezpečujú dvojité plávajúce kotúče s priemerom 310 mm s radiálne upevnenými štvorpiestikmi. Vzadu je to 220 mm pevný kotúč s jednopiestikovým posuvným strmeňom.
Motorka je obutá na ľahkých 5 lúčových kolesách s priemerom 17 palcov, vzadu so šírkou 180 mm, vpredu 120 mm.
Motorka má pohotovostnú hmotnosť 201 kg aj s prevádzkovými kvapalinami.
Technológia a dizajn
Elektronický plyn prináša možnosť voliteľných jazdných režimov. Nájdeme tu SPORT, ROAD a RAIN. Každý z režimov ponúka rozličnú odozvu škrtiacel klapky a trakčnej kontroly. Novinkou je signalizácia núdzového zastavenia, ktoré aktivujú výstražné svetlá v prípade prudkého brzdenia. Displej je prebraný z modelov Trident a Tiger Sport. Skladá sa z väčšieho čierno-bieleho displeja a menšieho doplnkového farebného TFT displeja. Motorka podporuje konektivitu s mobilným telefónom cez bluetooth, ktorý je tu v základe.
Triumph Daytona 660 bude dodavaná v troch farebných kombináciach bielej, čiernej a červenej farbe.
Zhrnutie
Motorka prináša zaujímavý koncept trojvalcového motora do oživeného trhu so športovými modelmi. Nejde o ostré športové náradie, ponúka však všestrannú motorku s veľkou porciou zábavy a praktickosti pre jazdcov, ktorí preferujú športový charakter motocykla. Jeho najväčším konkurentom bude zrejme Honda CBR650R. Cenovka sa bude pohybovať okolo 10 tisíc EUR.
Viacbodové sekvenčné elektronické vstrekovanie paliva s elektronickým ovládaním škrtiacej klapky
Výfuk
Systém zberača 3 do 1 z nehrdzavejúcej ocele s nízkym jednostranným tlmičom hluku z nehrdzavejúcej ocele
Posledná jazda
X-krúžková reťaz
Spojka
Mokré, viacdoštičkové, šmykľavé a asistujúce
Prevodovka
6 rýchlostí
PODVOZOK
Rám
Obvodový rám z oceľových rúrok
Swingarm
Obojstranná, vyrobená z ocele
Predné koleso
Liata hliníková zliatina, 5 lúčov, 17 x 3,5 palca
Zadné koleso
5-lúčová zliatina hliníka, 17 x 5,5 palca
Predná pneumatika
120/70 ZR 17
Zadná pneumatika
180/55 ZR 17
Predné odpruženie
Vidlica Showa 41 mm upside down s oddelenou funkciou veľkého piestu (SFF-BP), zdvih kolesa 110 mm
Zadné odpruženie
Showa monoshock RSU, s nastavením predpätia, 130 mm zdvih kolesa
Predné brzdy
Dvojité 310 mm plávajúce kotúče, 4 piestové radiálne strmene, ABS
Zadné brzdy
Jeden pevný kotúč 220 mm, jednopiestový posuvný strmeň, ABS
ROZMERY A HMOTNOSTI
Nástroje
Multifunkčné prístroje s farebnou TFT obrazovkou
Dĺžka
2083,8 mm
Šírka (riadidlá)
736 mm
Výška bez zrkadiel
1145,2 mm
Výška sedadla
810 mm
Rázvor kolies
1425,6 mm
Hrable
23,8°
Trail
82,3 mm
Mokrá hmotnosť
201 kg (pri 90 % objemu paliva)
Kapacita palivovej nádrže
14 litrov
SPOTREBA PALIVA
Spotreba paliva
57,6 mpg (4,9 litra / 100 km)
Údaje o CO2
113 g/km
Emisný štandard
Údaje o emisiách CO2 EURO 5+ a spotrebe paliva sú merané podľa nariadenia 168/2013/ES. Údaje o spotrebe paliva sú odvodené zo špecifických testovacích podmienok a slúžia len na porovnávacie účely. Nemusia odrážať skutočné výsledky jazdy.
SERVIS
Servisný interval
Servisný interval 10 000 míľ (16 000 km) / 12 mesiacov, podľa toho, čo nastane skôr