Spravodajstvo

Športový trojvalec je späť: Triumph predstavuje model Daytona 660

Publikovaný

on

V minulom roku sa na nás začali sypať novinky z triedy super-športov zo všetkých strán. Spomeňme si na 4 valcovú 400ku od Kawasaki, či návrat oživenej Hondy CBR600RR a ďalších. Kartami chce zamiešať aj britský Triumph, ktorý vzkriesil meno Daytona. Ide o model, ktorý koncepčne vychádza z modelu Trident 660. Nejde však len o kapotovaného Tridenta, ale ako si toto meno zaslúži, motor a komponenty upravili. Pozrime sa spolu, čo je na motorke nové.

Silnejší motor

Motor je známy trojvalec z modelu Trident a Tiger Sport. Motor však prepracovali po mechanickej stánke. Má objem 660 ccm. Jeho výkon narástol až o 17 percent. Inžinieri zvýšili jeho hodnotu o 10 kW na 70 kW pri pri 11 250 ot./min. Maximálny krútiaci moment narástol o 9 percent na 69 Nm pri 8 250 ot./min. Vrchol otáčkového pásma sa zastaví na 12 650 ot./min. Viac ako 80 % krútiaceho momentu je k dispozícii od 3 125 ot./min do 11 750 ot./min. V strednom pásme bude mať čo ponúknuť oproti konkurencii. Zmenou prešiel aj výfukový systém, ktorý sľubuje dravšiu zvukovú kulisu. Motor má elektronicky ovládanú škrtiacu klapku, ktorá spolu so spojkou s technológiou Triumph’s Torque Assist umožní plynulešie zrýchlenie a jemnejší chod pri prudkom podradení. Rýchle radenie je v ponuke ako príplatková výbava.

Tento model si môže zakúpiť aj jazdec z vodičákom A2, ktorý má obmedzenie na 35 kW.

Vylepšený podvozok a brzdy

O pruženie sa stará obrátená vidlica značky Showa – Big Piston (SFF-BP) so šírkou 41 mm, ktorá nie je nastaviteľná. Maximálny zvdih má 110 mm. O zadné pruženie sa stará Showa monoshock RSU, s nastavením predpätia a zdvihom kolesa 130 mm.

O brzdenie zabezpečujú dvojité plávajúce kotúče s priemerom 310 mm s radiálne upevnenými štvorpiestikmi. Vzadu je to 220 mm pevný kotúč s jednopiestikovým posuvným strmeňom.

Motorka je obutá na ľahkých 5 lúčových kolesách s priemerom 17 palcov, vzadu so šírkou 180 mm, vpredu 120 mm.

Motorka má pohotovostnú hmotnosť 201 kg aj s prevádzkovými kvapalinami.

Technológia a dizajn

Elektronický plyn prináša možnosť voliteľných jazdných režimov. Nájdeme tu SPORT, ROAD a RAIN. Každý z režimov ponúka rozličnú odozvu škrtiacel klapky a trakčnej kontroly. Novinkou je signalizácia núdzového zastavenia, ktoré aktivujú výstražné svetlá v prípade prudkého brzdenia. Displej je prebraný z modelov Trident a Tiger Sport. Skladá sa z väčšieho čierno-bieleho displeja a menšieho doplnkového farebného TFT displeja. Motorka podporuje konektivitu s mobilným telefónom cez bluetooth, ktorý je tu v základe.

Triumph Daytona 660 bude dodavaná v troch farebných kombináciach bielej, čiernej a červenej farbe.

Zhrnutie

Motorka prináša zaujímavý koncept trojvalcového motora do oživeného trhu so športovými modelmi. Nejde o ostré športové náradie, ponúka však všestrannú motorku s veľkou porciou zábavy a praktickosti pre jazdcov, ktorí preferujú športový charakter motocykla. Jeho najväčším konkurentom bude zrejme Honda CBR650R. Cenovka sa bude pohybovať okolo 10 tisíc EUR.

Motor

TypKvapalinou chladený radový 3-valec, 12 ventilov, DOHC, 240° Poradie streľby
Kapacita660 ccm
Bore74,04 mm
Mŕtvica51,1 mm
Kompresia12,05:1
Maximálny výkon70 kW (95 k) pri 11 250 ot./min
Maximálny krútiaci moment69 Nm pri 8 250 ot./min
Palivový systémViacbodové sekvenčné elektronické vstrekovanie paliva s elektronickým ovládaním škrtiacej klapky
VýfukSystém zberača 3 do 1 z nehrdzavejúcej ocele s nízkym jednostranným tlmičom hluku z nehrdzavejúcej ocele
Posledná jazdaX-krúžková reťaz
SpojkaMokré, viacdoštičkové, šmykľavé a asistujúce
Prevodovka6 rýchlostí

PODVOZOK

RámObvodový rám z oceľových rúrok
SwingarmObojstranná, vyrobená z ocele
Predné kolesoLiata hliníková zliatina, 5 lúčov, 17 x 3,5 palca
Zadné koleso5-lúčová zliatina hliníka, 17 x 5,5 palca
Predná pneumatika120/70 ZR 17
Zadná pneumatika180/55 ZR 17
Predné odpruženieVidlica Showa 41 mm upside down s oddelenou funkciou veľkého piestu (SFF-BP), zdvih kolesa 110 mm
Zadné odpruženieShowa monoshock RSU, s nastavením predpätia, 130 mm zdvih kolesa
Predné brzdyDvojité 310 mm plávajúce kotúče, 4 piestové radiálne strmene, ABS
Zadné brzdyJeden pevný kotúč 220 mm, jednopiestový posuvný strmeň, ABS

ROZMERY A HMOTNOSTI

NástrojeMultifunkčné prístroje s farebnou TFT obrazovkou
Dĺžka2083,8 mm
Šírka (riadidlá)736 mm
Výška bez zrkadiel1145,2 mm
Výška sedadla810 mm
Rázvor kolies1425,6 mm
Hrable23,8°
Trail82,3 mm
Mokrá hmotnosť201 kg (pri 90 % objemu paliva)
Kapacita palivovej nádrže14 litrov

SPOTREBA PALIVA

Spotreba paliva57,6 mpg (4,9 litra / 100 km)
Údaje o CO2113 g/km
Emisný štandardÚdaje o emisiách CO2 EURO 5+
a spotrebe paliva sú merané podľa nariadenia 168/2013/ES. Údaje o spotrebe paliva sú odvodené zo špecifických testovacích podmienok a slúžia len na porovnávacie účely. Nemusia odrážať skutočné výsledky jazdy.

SERVIS

Servisný intervalServisný interval 10 000 míľ (16 000 km) / 12 mesiacov, podľa toho, čo nastane skôr

Pridaj komentár

Najčítanejšie

Exit mobile version