Connect with us

Spravodajstvo

Štatistika: 10 najpredávanejších moto / ATV značiek v SR za 1-2 / 2020

Publikovaný

on

Štatistika predaja motocyklov  za prvé dva  mesiace 2019 / 2020 – mierny prepad!

Akým smerom sa vyvíja slovenský trh v predaji motocyklov a ATV za prvé dva mesiace tohto roka? Štatisticky sme zaznamenali mierny prepad predaja oproti mesiacom 1 a 2 roka 2019. V roku 2020 sa teda predalo za 2 mesiace celkom 462 strojov a v roku 2019 o 32 viac, teda 494 strojov.  Treba ale povedať, že štatistika kumuluje dve kategórie vozidiel a to jednostopé a dvojstopé, teda motocykle  a ATV, kde práve ATV (štvorkolky)  patria tiež do kategórie „L“.

Čo znamená kategória „L“?: Do tejto kategórie patria malé motocykle (L1e, L2e), motocykle (L3e, L4e), motorové trojkolky (L5e) a nakoniec aj štvorkolky (L6e  a L7e).
(V tejto štatistike nie sú započítané štvorkolky, ktoré sa predávajú pod kategóriou „T“, teda traktory.)

ROK 2020, OBDOBIE 1-2/2020:
1. CFMOTO  19,7 % podiel (91 kusov, v roku 2019 – 72 kusov) , bezkonkurenčne 1. miesto dva mesiace za sebou! Značka CFMOTO je predajcom predovšetkým štvorkoliek, ale v porfóliu predaja má aktuálne 4 modely motocyklov, ktoré sú tiež v štatistike započítané a keby sa brala do úvahy iba štatistika ATV, tak CFMOTO atakuje hranicu 50%  predaja. 
2. HONDA 13,9  % podiel (64 kusov, v roku 2019 -114 kusov), dlhoročný líder predaja oproti roku 2019 zaznamenal prekvapivo pokles. Honda je ale u nás dlhoročne najobľúbenejšiu značkou motocyklov a je predpoklad, že čísla  práve tu rýchlo narastú.
3. YAMAHA 11,7  % podiel (54 kusov, v roku 2019 – 38 kusov), teda lepšie o 16 kusov, Yamaha má na sezónu 2020 dobre naštartované a za posledné roky sa u nás  teší stále väčšiemu záujmu.
4. KTM  7,8  % podiel (36 kusov, v roku 2019 – 40 kusov), kde v prípade tejto značky 4 kusy do mínusu neznamenajú vôbec nič.
5. BMW  7,4  % podiel (34 kusov, v roku 2019 – 30 kusov), značka, ktorá v posledných rokoch medziročne zaznamenáva dvojčíselný percentuálny nárast predaja.
6. LINHAI  5,6  % podiel (26 kusov, v roku 2019 – 39 kusov), kde ale treba spomenúť, že je to oproti vyššie menovaným značkám  čistý ATV segment.
7. SUZUKI  4,5  % podiel (21 kusov, v roku 2019 – 15 kusov), má v ponuke nadčasové modely, o ktoré vždy bude záujem.
8. TRIUMPH  3,7  % podiel (17 kusov, v roku 2019  – 6 kusov), kde v tomto prípade určite zaúradoval brexit a ľudia sa možno boja, že čoraz viac populárnejší Triumph bude práve vďaka brexitu drahší.
9. SYM  3,5  % podiel (16 kusov, v roku 2019  – 6 kusov), značka  ktorá sa na našom trhu veľmi rýchlo udomácnila.
10 / 10. KAWASAKI  3,2  % podiel (15 kusov, v roku 2019  – 25 kusov), / TGB 3,2 % podiel (15 kusov, v roku 2019  – 21 kusov), 

I napriek priaznivým klimatickým podmienkam za január  a  február  t.r. je teda zaznamenaný mierny prepad predaja. Nálada obyvateľov v súvislosti s novodobým, zákerným vírusom COVID-19 mierne klesá a o vývoji ekonomického prostredia nielen u nás, ale i na celom svete môžeme len špekulovať, ale o čom špekulovať nemôžeme je to, že koronavírus spôsobil v ekonomickom prostredí už dnes gigantické škody.  Štartom motosezóny vždy bola u nás i výstava MOTOCYKEL, kde mnoho nadšencov si práve tu vybralo svoj stroj. Jej zavreté tohtoročné brány a všetky opatrenia s koronavírusom  ukážu aj to, ako sa toto všetko podpíše na predaji motocyklov a ATV.

Red.

Brány výstavy MOTOCYKEL 2020 ostali v marci zatvorené.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri