Štatistika predaja motocyklov za prvé dva mesiace 2019 / 2020 – mierny prepad!
Akým smerom sa vyvíja slovenský trh v predaji motocyklov a ATV za prvé dva mesiace tohto roka? Štatisticky sme zaznamenali mierny prepad predaja oproti mesiacom 1 a 2 roka 2019. V roku 2020 sa teda predalo za 2 mesiace celkom 462 strojov a v roku 2019 o 32 viac, teda 494 strojov. Treba ale povedať, že štatistika kumuluje dve kategórie vozidiel a to jednostopé a dvojstopé, teda motocykle a ATV, kde práve ATV (štvorkolky) patria tiež do kategórie „L“.
Čo znamená kategória „L“?:Do tejto kategórie patria malé motocykle (L1e, L2e), motocykle (L3e, L4e), motorové trojkolky (L5e) a nakoniec aj štvorkolky (L6e a L7e). (V tejto štatistike nie sú započítané štvorkolky, ktoré sa predávajú pod kategóriou „T“, teda traktory.)
ROK 2020, OBDOBIE 1-2/2020: 1. CFMOTO 19,7 % podiel (91 kusov, v roku 2019 – 72 kusov) , bezkonkurenčne 1. miesto dva mesiace za sebou! Značka CFMOTO je predajcom predovšetkým štvorkoliek, ale v porfóliu predaja má aktuálne 4 modely motocyklov, ktoré sú tiež v štatistike započítané a keby sa brala do úvahy iba štatistika ATV, tak CFMOTO atakuje hranicu 50% predaja. 2. HONDA 13,9 % podiel (64 kusov, v roku 2019 -114 kusov), dlhoročný líder predaja oproti roku 2019 zaznamenal prekvapivo pokles. Honda je ale u nás dlhoročne najobľúbenejšiu značkou motocyklov a je predpoklad, že čísla práve tu rýchlo narastú. 3. YAMAHA 11,7 % podiel (54 kusov, v roku 2019 – 38 kusov), teda lepšie o 16 kusov, Yamaha má na sezónu 2020 dobre naštartované a za posledné roky sa u nás teší stále väčšiemu záujmu. 4. KTM 7,8 % podiel (36 kusov, v roku 2019 – 40 kusov), kde v prípade tejto značky 4 kusy do mínusu neznamenajú vôbec nič. 5. BMW 7,4 % podiel (34 kusov, v roku 2019 – 30 kusov), značka, ktorá v posledných rokoch medziročne zaznamenáva dvojčíselný percentuálny nárast predaja. 6. LINHAI 5,6 % podiel (26 kusov, v roku 2019 – 39 kusov), kde ale treba spomenúť, že je to oproti vyššie menovaným značkám čistý ATV segment. 7. SUZUKI 4,5 % podiel (21 kusov, v roku 2019 – 15 kusov), má v ponuke nadčasové modely, o ktoré vždy bude záujem. 8. TRIUMPH 3,7 % podiel (17 kusov, v roku 2019 – 6 kusov), kde v tomto prípade určite zaúradoval brexit a ľudia sa možno boja, že čoraz viac populárnejší Triumph bude práve vďaka brexitu drahší. 9. SYM 3,5 % podiel (16 kusov, v roku 2019 – 6 kusov), značka ktorá sa na našom trhu veľmi rýchlo udomácnila. 10 / 10. KAWASAKI 3,2 % podiel (15 kusov, v roku 2019 – 25 kusov), / TGB 3,2 % podiel (15 kusov, v roku 2019 – 21 kusov),
I napriek priaznivým klimatickým podmienkam za január a február t.r. je teda zaznamenaný mierny prepad predaja. Nálada obyvateľov v súvislosti s novodobým, zákerným vírusom COVID-19 mierne klesá a o vývoji ekonomického prostredia nielen u nás, ale i na celom svete môžeme len špekulovať, ale o čom špekulovať nemôžeme je to, že koronavírus spôsobil v ekonomickom prostredí už dnes gigantické škody. Štartom motosezóny vždy bola u nás i výstava MOTOCYKEL, kde mnoho nadšencov si práve tu vybralo svoj stroj. Jej zavreté tohtoročné brány a všetky opatrenia s koronavírusom ukážu aj to, ako sa toto všetko podpíše na predaji motocyklov a ATV.