Pri pohľade na Kawasaki Z1000SX vás určite napadne, že nie je turistika ako turistika. Kawasaki sa pred tromi rokmi rozhodla osloviť priaznivcov superšportov, ktorí hľadajú rýchlu, pohodlnú a výrazne športovo orientovanú turistiku. Úspech sa dostavil veľmi rýchlo a pre rok 2014 pripravila Kawasaki prvú výraznejšiu inováciu tohto populárneho modelu.
Vizuálne zmeny Na prvý pohľad zaujme nová grafika, no najdôležitejšou vizuálnou zmenou sú nové postranné kufre, ktoré sú súčasťou doplnkovej výbavy. Integrovaný systém zavesenia kufrov elegantne zapadá do celkovej konštrukcie motocykla a štíhle kufre nepôsobia nijako rušivo. Platí to aj v prípade, že kufre sú odopnuté a dizajn tým nijako neutrpí. Každý z kufrov má objem 28 l, čo je viac ako slušný základ na diaľkové výlety vo dvojici.
Všadeprítomná elektronika Medzi dôležité inovácie patrí elektronický balík, ktorý je odteraz súčasťou sériovej výbavy. Trakčná kontrola KTRC ponúka tri stupne nastavenia, pričom jazdec si môže zvoliť športový režim, ktorý dovoľuje mierne prekĺznutie kolesa počas akcelerácie. Zostávajúce dva režimy sú zamerané na turistickú jazdu a prinášajú maximálnu trakciu aj na klzkom povrchu. Súčasťou elektronického balíka je aj dvojica pripínateľných výkonových máp, ktoré môže jazdec kombinovať s nastavením trakčnej kontroly a prispôsobiť výkon a jazdné vlastnosti danej situácii.
Nové nastavenie pruženia a výkonnejšie brzdy Zmeny na podvozku sa dotkli najmä pruženia, predná plne nastaviteľná vidlica typu upside down prichádza s novým nastavením. Zadný tlmič okrem nového nastavenia prináša aj nový externý ovládač nastavenia predpätia pružiny. Otočná hlavica umiestnená pod sedlom ponúka ľahký prístup a nastavenie zadného tlmiča je tak otázkou pár sekúnd. Ďalšia novinka sa týka brzdného systému a nové radiálne uchytené strmene Tokico monobloc sa svojím výkonom približujú superšportovým štandardom. ABS zostáva súčasťou doplnkovej výbavy.
Drobné úpravy na motore Pozornosti konštruktérov sa nevyhol ani motor a množstvo drobných úprav pomohlo zvýšiť výkon motora na 142 k pri 10 000 ot./min. a krútiaci moment stúpol na hodnotu 111 Nm pri 7 300 ot./min. Pôžitok z jazdy ešte zvýši prepracovaný airbox a potrubie sánia, ktoré počas akcelerácie vydáva charakteristický hukot, ktorý je spájaný s veľkými športovými štvorvalcami z dielne Kawasaki.
Text: Miro Tamáši, foto: Kawasaki
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 10/2013
Janka
Superšport s kuframi – Predstavenie Kawasaki Z1000SX 2014
direktor – myslím si, že tento trend systému uchytenia kufrov je perfektný. Už pri Honde VFR1200 sa mi to veľmi páčilo. Otázne je, či má rovnaké vlastnosti, ako trubkový… ale to by to tam asi inžinieri z krajiny vychádzajúceho slnka nedali, však? 🙂
Dragon – kamoš „kravosko“ s ktorým jazdím má VFR-u, na kratšie vzdialenosti berie len horný kufor a aj bez bočných jeho „pozadie“ 🙂 je v pohode. Mne na motovýstave v BTS majstri z kawi povedali, že takéto riešenie moja motorka nemôže mať z dôvodu zaťaženia zadnej kapotáže! T.j. Nesiem buď nič, alebo dva bočné s nosičom, ktorý mám, alebo jeden horný s úplne iným nosičom. To by som musel podľa dlžky trasy prehadzovať nosiče s kuframi! Napriek tomu mám čo mám – kawa má zas iné mne imponujúce vlastnosti 🙂 a láske nerozkážeš 🙂 Ale čakám ked nový stroj niekde uvidím, aby som zistil čo a ako je prepracované, či vystužené okrem nejakého systému zavesenia kufrov.
Ale ako vravíš, inžinieri vedia ako na to, možno to okopírovali, lebo a na tej VFR nie sú žiadne problémy s kuframi ani pri „zrýchlených presunoch“ 🙂, náklonoch, trasenie atd……
Celý článok mi však navodzuje do budúcnosti „šteklenie v podbrušku“ 😁 ked u mňa dôjde k prípadnej zmene motocykla.
direktor – Vidíš… chcelo to nejaký rok, či dva vývoja, aby dokázali aj na SX-ke aplikovať bočné kufre bez potreby rámov.
Tiež by som si ju rád omakal – najbližšie to bude možné zrejme na výstave. Zatiaľ je to jediná motorka, ktorá ma po Z750S dokázala uchvátiť natoľko, že by som reálne uvažoval o zmene, resp. o novej moto. 😈 😎
Dragon tak to sme dvaja, mňa tiež dosť intenzívne zaujala a som zvedavy na vystavu a potom aj na nejaky redakcny test, co sa zjavi na nete a v casopisoch…. jedine, co mi nejako zatial z obrazkov moc nekoresponduje s turistikou, je tak trocha to plexi…. ale to je iba moj subjektivny pocit 🙄 🙄 🙄
😈 Promiň, vole, jasné, že som reagoval na AIRa. 🙄 Aj to len, nech je sranda…
Inak mám na CBF-ke vysoké GIVI aj s deflektorom, jazdím v JET-ke, len pod + 5°C si dám integrálku.
A viem, že tú originál Kawu tak, ako je to GIVI, nikdy nenastavíš… 😉
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
AIR
12. novembra 2013 at 21:10
No tak tato kawa sa im vydarila, myslim, ze by som sa nenahneval, keby mi parkovala v garazi….
😎 🙄 🙂 🙂
Dragon
12. novembra 2013 at 22:36
AIR – jo, jo… presne! 😈 😈 👍
AIR
13. novembra 2013 at 6:01
Dragon mozno to bude nastupca mojej cbf 😇 😇 😇
Dragon
13. novembra 2013 at 10:40
Ak sa to „možno“ zmeni na realitu, tak ti budem kruto závidieť! 😎 😈 👍
devill63
13. novembra 2013 at 19:17
No kto holduje cestnej turistike určite nebude banovať…. 👍
direktor
13. novembra 2013 at 19:26
Okrem všetkych noviniek vysoko hodnotím uchytenie kufrov. Ked idem na kratšiu jazdu nosím na mojej kawe ten nevkusný trubkový kufrový nosič 👍 👍 👍
Dragon
13. novembra 2013 at 21:47
direktor – myslím si, že tento trend systému uchytenia kufrov je perfektný. Už pri Honde VFR1200 sa mi to veľmi páčilo. Otázne je, či má rovnaké vlastnosti, ako trubkový… ale to by to tam asi inžinieri z krajiny vychádzajúceho slnka nedali, však? 🙂
direktor
15. novembra 2013 at 15:12
Dragon – kamoš „kravosko“ s ktorým jazdím má VFR-u, na kratšie vzdialenosti berie len horný kufor a aj bez bočných jeho „pozadie“ 🙂 je v pohode. Mne na motovýstave v BTS majstri z kawi povedali, že takéto riešenie moja motorka nemôže mať z dôvodu zaťaženia zadnej kapotáže! T.j. Nesiem buď nič, alebo dva bočné s nosičom, ktorý mám, alebo jeden horný s úplne iným nosičom. To by som musel podľa dlžky trasy prehadzovať nosiče s kuframi! Napriek tomu mám čo mám – kawa má zas iné mne imponujúce vlastnosti 🙂 a láske nerozkážeš 🙂 Ale čakám ked nový stroj niekde uvidím, aby som zistil čo a ako je prepracované, či vystužené okrem nejakého systému zavesenia kufrov.
Ale ako vravíš, inžinieri vedia ako na to, možno to okopírovali, lebo a na tej VFR nie sú žiadne problémy s kuframi ani pri „zrýchlených presunoch“ 🙂, náklonoch, trasenie atd……
Celý článok mi však navodzuje do budúcnosti „šteklenie v podbrušku“ 😁 ked u mňa dôjde k prípadnej zmene motocykla.
Dragon
16. novembra 2013 at 22:00
direktor – Vidíš… chcelo to nejaký rok, či dva vývoja, aby dokázali aj na SX-ke aplikovať bočné kufre bez potreby rámov.
Tiež by som si ju rád omakal – najbližšie to bude možné zrejme na výstave. Zatiaľ je to jediná motorka, ktorá ma po Z750S dokázala uchvátiť natoľko, že by som reálne uvažoval o zmene, resp. o novej moto. 😈 😎
AIR
17. novembra 2013 at 7:20
Dragon tak to sme dvaja, mňa tiež dosť intenzívne zaujala a som zvedavy na vystavu a potom aj na nejaky redakcny test, co sa zjavi na nete a v casopisoch…. jedine, co mi nejako zatial z obrazkov moc nekoresponduje s turistikou, je tak trocha to plexi…. ale to je iba moj subjektivny pocit 🙄 🙄 🙄
papi
17. novembra 2013 at 8:30
😈 Dragon, nemôže to mať vysoké plexi. Lebo…?
– Litrový Fazer nie je superšport, ale je silnejší
– Má to kufre
– Má to vysoké, širšie rajdy
Teda jedine preto je to superšport, lebo ušetrili na plexi. Keby to malo vyššie plexi, bol by to (síce velice fasácky, ale len) turista …
To by som už bral aj ja… 😘 😈 👋
Dragon
17. novembra 2013 at 10:23
papi – veď to plexo si môžeš nastaviť do viacerých polôh predsa 😉 . Tak čo, teraz ju už berieš? 😀 😉
papi
17. novembra 2013 at 10:37
😈 Promiň, vole, jasné, že som reagoval na AIRa. 🙄 Aj to len, nech je sranda…
Inak mám na CBF-ke vysoké GIVI aj s deflektorom, jazdím v JET-ke, len pod + 5°C si dám integrálku.
A viem, že tú originál Kawu tak, ako je to GIVI, nikdy nenastavíš… 😉
Dragon
17. novembra 2013 at 10:52
papi – pohodka 😉 🙂 . Ja som už nejak spohodlnel… aj 12°C mi príde, že je kosa 😇 a to nosím integrálu furt.
Inak, givi ponúka plexo aj na SX-ku – [linka] . Ešte deflektor a mohlo by to byť aj turistickovoidné, nie? 😁