Pri pohľade na Kawasaki Z1000SX vás určite napadne, že nie je turistika ako turistika. Kawasaki sa pred tromi rokmi rozhodla osloviť priaznivcov superšportov, ktorí hľadajú rýchlu, pohodlnú a výrazne športovo orientovanú turistiku. Úspech sa dostavil veľmi rýchlo a pre rok 2014 pripravila Kawasaki prvú výraznejšiu inováciu tohto populárneho modelu.
Vizuálne zmeny Na prvý pohľad zaujme nová grafika, no najdôležitejšou vizuálnou zmenou sú nové postranné kufre, ktoré sú súčasťou doplnkovej výbavy. Integrovaný systém zavesenia kufrov elegantne zapadá do celkovej konštrukcie motocykla a štíhle kufre nepôsobia nijako rušivo. Platí to aj v prípade, že kufre sú odopnuté a dizajn tým nijako neutrpí. Každý z kufrov má objem 28 l, čo je viac ako slušný základ na diaľkové výlety vo dvojici.
Všadeprítomná elektronika Medzi dôležité inovácie patrí elektronický balík, ktorý je odteraz súčasťou sériovej výbavy. Trakčná kontrola KTRC ponúka tri stupne nastavenia, pričom jazdec si môže zvoliť športový režim, ktorý dovoľuje mierne prekĺznutie kolesa počas akcelerácie. Zostávajúce dva režimy sú zamerané na turistickú jazdu a prinášajú maximálnu trakciu aj na klzkom povrchu. Súčasťou elektronického balíka je aj dvojica pripínateľných výkonových máp, ktoré môže jazdec kombinovať s nastavením trakčnej kontroly a prispôsobiť výkon a jazdné vlastnosti danej situácii.
Nové nastavenie pruženia a výkonnejšie brzdy Zmeny na podvozku sa dotkli najmä pruženia, predná plne nastaviteľná vidlica typu upside down prichádza s novým nastavením. Zadný tlmič okrem nového nastavenia prináša aj nový externý ovládač nastavenia predpätia pružiny. Otočná hlavica umiestnená pod sedlom ponúka ľahký prístup a nastavenie zadného tlmiča je tak otázkou pár sekúnd. Ďalšia novinka sa týka brzdného systému a nové radiálne uchytené strmene Tokico monobloc sa svojím výkonom približujú superšportovým štandardom. ABS zostáva súčasťou doplnkovej výbavy.
Drobné úpravy na motore Pozornosti konštruktérov sa nevyhol ani motor a množstvo drobných úprav pomohlo zvýšiť výkon motora na 142 k pri 10 000 ot./min. a krútiaci moment stúpol na hodnotu 111 Nm pri 7 300 ot./min. Pôžitok z jazdy ešte zvýši prepracovaný airbox a potrubie sánia, ktoré počas akcelerácie vydáva charakteristický hukot, ktorý je spájaný s veľkými športovými štvorvalcami z dielne Kawasaki.
Text: Miro Tamáši, foto: Kawasaki
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 10/2013
Janka
Superšport s kuframi – Predstavenie Kawasaki Z1000SX 2014