Toto je najnovší koncept z radu mnohých, ktoré sa objavia každoročne na Motoshow v Tokiu, aby ohúrili davy ľudí a novinárov, len aby potom zmizli zo svetla moto sveta a už sa nikdy neukázali. Ale ?Stratosphere? je možno iná. Mnoho konceptov budúcnosti má nepraktické futuristické tlmiče, celkový štýl a/alebo dizajn motora. Tento posledný koncept od Suzuki sa neuberá tymto smerom zániku. Motor je 1100cc šesťválcový kvapalinou chladený štvortakt, nastavitelné ?up side down? vidlice, radiálne brzdy, sekundárnym pohonom je reťaz. Oficiálna konská sila nebola uvedená, ale tento motor by dokázal vygenerovať silu okolo 180bph.
Z oficialneho vyhlásenia Suzuki vyberám: ?Koncept Stratosphere je spojenie technológiíi budúcej generácie, ktorá môže obohatit radosť z jazdy, radosť z ovládania motocyklu a radost z vlasníctva, ktoré ľudia hľadajú v motocykloch. Každý kus technológie na tomto koncepte bol neustále vylepšovaný na základe stálych jázd a priamych testov a nie na základe teórií a číselných dát. Rôzne technológie, ktoré ?vyrástli? na superšportoch boli použité na tomto koncepte, aby sa zachovala kompaktnosť celého modelu. Napríklad motor, ktorý má o dva válce viac, má približne rovnakú šírku ako napríklad štvorválcový motor, ktorý bol použitý na GSX 1400.?
Na prvý pohľad sa síce podobá na model Katana, ktorý oslavuje 25 výročie tento rok, ale technológia je na samom vrchole modernej doby. Jej inovácia spočíva v štýlovosti a doplnkovosti. Suzuki uvádza, že ?Stratosphere? bude obohatená video kamerou, ktorá bude zabudovaná medzi prednými svetlami, aby sme si mohli nafilmovať svoje obľúbené jazdy (len aby sa to v lete, pri vysokom počte lietajúceho hmyzu nezmenilo väčšinou na krváky). Ďalšíii magnetmi, ktorými chcú upútať zákazníkov je modré svetlo, ktoré lemuje nádrž po každej strane otvoru, ?shield speaker system? čo sú vlastne dve vibrujúce vložky, ktoré po pripnutí na plexi na prilbe slúžia ako reproduktory, ktoré umožnia počúvanie hudby počas jazdy. Vbudovaný vysokotechnický počítač ponúka viacfarebné rozlíšenie palubovky. Má nastaviteľný štít a jazdeckú pozíciu, ktorej sa určite potešia viaceré telesné skupiny, ABS, bezklúčové naštartovanie, a prepínaciu prevodovku ? tlačidlom na palubovke aktivujete automatickú prevodovku, alebo stlačením spojky aktivujete manuálnu prevodovku, pre prípad, že vám jazda budúcnosti nesedí a uprednostňujete jazdu 20. storočia.
Budúci rok Suzuki predstaví koncept, ktorý predstavila v Tokiu v roku 2001, 1300 B-King a ukáže tak svetu, že dokáže doviesť koncepty do sériovej výroby. Dúfajme, že tento posledný koncept sa dočka podobného osudu.
Kedy ju začnu vyrábať?
Kým veľa konceptov su len stelesnením fantázií dizajnerov, ?Stratosphere? maá seriózny výrobný potenciál. Žiadna z použitých technológií nejde za hranice technológie, ktoré momentálne Suzuki využíva, tak ak bude pozitívny ohlas od širokej verejnosti a firma bude presvedčená, ze táto motorka by bola finančne výnosná, nestojí jej nič v ceste aby sa o 5 rokov dostala do predajní. Neviete sa dočkať? Pozrite sa na to z pozitívnej strany: máte dosť času na to, aby ste na ňu našetrili. Potrebujete hybnú silu na začatie šetrenia? Možno práve zvuk tohto šesťválcového motora je to, čo potrebujete: http://tokyo2005.suzuki.co.jp/motor/EN/cm/index.html Osobne dúfam, že ak sa tento koncept dostane do sériovej výroby, oranžové sedadlo bude vymené za praktickejšiu farbu. Rozmery tejto nádhery budú: celková dĺžka 2100mm, celková šírka 720mm a výška 1150mm.
ja som si myslela ze sem chodia motorkarsky „fajsmekri“. neviem co sa vam na nej nelubi, az na to sedadlo z ktoreho by ma bolela hlava ci sa bude dat riadne umyt, je krasna. Boze ta palubovka je max namakana. a sest valec! je uz len otazne kedy zvascia velkost pistonov a nebude problem aby bola 300 konova moto, predpokladam ze najneskor o takych 10 rokov bude prvy koncept🙂
Vadim 😉 hlavne ze sa ti clanok paci, vobec mi nejde mi o to ze som prva… ax prvy je stale exe… ☹️ 😀 😀
doctor este ze ten milionar nie si 😉 inak krasne si to napisal, ja to opisuj ako ohnivy sip 🙂
eXeBaT ty jej nemusis prist na chut, staci ak mi na nu das prachy 😉
Pedrito rury su krasne, len kto by to cistil, toto bude asi moto len na slenecne a suche dni 😕
Myslim, ze vela veci z tejto motorky sa dostane za par rokov do vyroby. Pozrite sa na skutre , kto by povedal 10 rokov naspet, ze sa tu budu uplne bezne prehanat 400-650 kubikove automaty. Take lahodky ako vstrekovanie, obratene tlmice, radialne brzdy a pumpy, anti-hopingove spojky,vysnivane pomery 1:1 su dneska u seriovych sportovych motoriek samozrejmostou-alebo u vecsiny. Ak by niekto 10 rokov naspet vystavili MT-01, tak by sme asi tiez krutili hlavou, a dneska???? Pozrite sa na prve reakcie pri kratkom a hranatom vyfuku minuly rok na GSXR 1000 – bol to „grc“ a teraz to zacina byt lahodka. Mne sa tiez nepaci ale myslim si ze si taka motorka svojich priaznivcov najde.
zvuk motora ma vobec neoslovil…
co je to za jednotku „bph“?
nepochopil som slovne spojenie „modré svetlo, ktoré lemuje nádrž po každej strane otvoru“.
to vibrovanie plexiskla by som chcel pocut, to moze byt zaujimave. Doplnil by som ho ale hrdlovym snimacom hlasu.
palubovka tiez pekna
ale clanok je to pekny, urcite lepsi ako ten co napisal Awia…
tlmic dakujem konecne niekto na to pozera chlapskymi ocami.
vidicon bhp- break horse power. vsade sa uvazda takto, iba niektory to skracuju na „hp“. to modre svetlo lemuje stred nadrze, zhora nadol (pozdlz nadrze), takze bezi po kazdej strane otvoru. mam to na videu, len to neviem poslat. je to pekne, ale skorej to oslovi zeny ako chlapov, preto ze to neplni ziaden ucel, len sa na to dobrepozera. dakujem 🙂
vidicon ak sa pozries na fotku na pohlad zhora uvidis ze cez nadrz bezi tmavo sedy pas. ak sa pozries pozorne na okrajoch (na hornom pase to vidis na dolnom nie) mas tri casti ktore sa rozsvietia na modro, ked motorka bezi, ale toto sa da vypnut. ak zakopnem o fotku, pridam ju do albumu. 🙂
uz chapem… dik… ktovie, ci by to preslo cez slovensku STK, ale asi nie. Raz som cakal na STK (8-10 rokov naspat) a bol tam chlapik, co si doviezol auto zo zahranicia. Tusim auto nemalo hmlovky, tak ho poslali domov. Trochu to tam prehanaju…
No to cumim ako ja viem z mojich zdrojov 😁 ma to mat obsah okolo dvoch litrov a 195 konikov a tuto informaciu koncim poslednou vetou mojho zdroja : Kde koncia hranice zdraveho rozumu ? 😉
Jozefko mojim zdrojom bola (ako vidis priamo z linku) webstranka ktora je priamo z Japonskej motoshow v Tokiu, kde si firmy same dodavaju obrazovy, video , zvukovy a slovny material. takze moj material by sa dalo povedat, bol priamo z japonskej Suzuki. bola by som ti nesmierne zaviazana, keby si mi vedel zistit odkial mal Motomagazin Katalog 2006 danu informaciu. Malo by to byt zverejnene v kreditoch , napr Suzuki Slovakia… 😁 😁 😁
Je to Svet motocyklov 1-2 2006, štvrtý list, vpravo dole?
Kawasaki v roku 2006 stavia na cesty 195 koňový hyperšport ZZR-1400. Suzuki predstavila koncept Stratosphere poháňaný radovým šesť válcom so zvihovým objemom okolo dvoch litrov. Kde končia hranice zdravého rozumu?
Motocyklové stránky v zahraničí uvádzajú 1100cc. Stačí si zagúúúúglovať [linka]
Takže zo strany Pobysu ide iba o ďalšiu kačicu a Yagiza má pravdu 😉
Ale pre teba by mohla byť zaujímavá aj 52-há stránka vľavo hore a 105-ta stránka z Motomagazínu 1-2/2006 (Katalóg motocyklov), ktorý vydáva Motomedia agency a obrázok titulky katalógu je momentálne na hlavnej stránke portálu 😁
Ospravedlňujem sa za skrytú reklamu. Hádam mi to všetci odpustíte 😁
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Vadim
1. januára 2006 at 10:46
yagiza: Týmto článkom si po mne prebrala štafetu najaktívnejšieho „exebaťáka“. Gratulujem 😉
doctor
1. januára 2006 at 10:49
Tak tuto motorku by som nekupil aj keby som bol milionar.To uz neni ani motorka ale pripada mi to ako nejaka vesmirna lod ktora dokaze vzlietnut.
eXeBaT
1. januára 2006 at 10:54
Ja tej stratenej sfére neviem prísť na chuť 😟 Článok samozrejme pekný.
Pedrito
1. januára 2006 at 12:00
yagiza aj keď je to Suzuk,i tých rúr je tam požehnane 😟 😉
yagiza
1. januára 2006 at 13:34
ja som si myslela ze sem chodia motorkarsky „fajsmekri“. neviem co sa vam na nej nelubi, az na to sedadlo z ktoreho by ma bolela hlava ci sa bude dat riadne umyt, je krasna. Boze ta palubovka je max namakana. a sest valec! je uz len otazne kedy zvascia velkost pistonov a nebude problem aby bola 300 konova moto, predpokladam ze najneskor o takych 10 rokov bude prvy koncept🙂
Vadim 😉 hlavne ze sa ti clanok paci, vobec mi nejde mi o to ze som prva… ax prvy je stale exe… ☹️ 😀 😀
doctor este ze ten milionar nie si 😉 inak krasne si to napisal, ja to opisuj ako ohnivy sip 🙂
eXeBaT ty jej nemusis prist na chut, staci ak mi na nu das prachy 😉
Pedrito rury su krasne, len kto by to cistil, toto bude asi moto len na slenecne a suche dni 😕
doctor
1. januára 2006 at 16:12
Nemas pravdu.Ja tym milionarom by som chcel byt.A mozno keby si si to zasluzila aj by som ti na nu dal. 😘
kxbibo
1. januára 2006 at 18:08
No zdá sa mi ta farebná kombinácia nešťastná. Desing motora celkom ujde. Ale keď ju mám hodnotiť ako celok tú moto tak mi moc nereže.
tlmic
1. januára 2006 at 19:23
Myslim, ze vela veci z tejto motorky sa dostane za par rokov do vyroby. Pozrite sa na skutre , kto by povedal 10 rokov naspet, ze sa tu budu uplne bezne prehanat 400-650 kubikove automaty. Take lahodky ako vstrekovanie, obratene tlmice, radialne brzdy a pumpy, anti-hopingove spojky,vysnivane pomery 1:1 su dneska u seriovych sportovych motoriek samozrejmostou-alebo u vecsiny. Ak by niekto 10 rokov naspet vystavili MT-01, tak by sme asi tiez krutili hlavou, a dneska???? Pozrite sa na prve reakcie pri kratkom a hranatom vyfuku minuly rok na GSXR 1000 – bol to „grc“ a teraz to zacina byt lahodka. Mne sa tiez nepaci ale myslim si ze si taka motorka svojich priaznivcov najde.
vidicon
2. januára 2006 at 8:05
zvuk motora ma vobec neoslovil…
co je to za jednotku „bph“?
nepochopil som slovne spojenie „modré svetlo, ktoré lemuje nádrž po každej strane otvoru“.
to vibrovanie plexiskla by som chcel pocut, to moze byt zaujimave. Doplnil by som ho ale hrdlovym snimacom hlasu.
palubovka tiez pekna
ale clanok je to pekny, urcite lepsi ako ten co napisal Awia…
georgie
2. januára 2006 at 9:07
Mam CBX 6-valac a ak sa to bude dat kupit tak si ho zozeniem, mozno neskorsie ale na torque 6-tich piestov sa neda zabudnut.
yagiza
2. januára 2006 at 10:27
tlmic dakujem konecne niekto na to pozera chlapskymi ocami.
vidicon bhp- break horse power. vsade sa uvazda takto, iba niektory to skracuju na „hp“. to modre svetlo lemuje stred nadrze, zhora nadol (pozdlz nadrze), takze bezi po kazdej strane otvoru. mam to na videu, len to neviem poslat. je to pekne, ale skorej to oslovi zeny ako chlapov, preto ze to neplni ziaden ucel, len sa na to dobrepozera. dakujem 🙂
yagiza
2. januára 2006 at 11:19
vidicon ak sa pozries na fotku na pohlad zhora uvidis ze cez nadrz bezi tmavo sedy pas. ak sa pozries pozorne na okrajoch (na hornom pase to vidis na dolnom nie) mas tri casti ktore sa rozsvietia na modro, ked motorka bezi, ale toto sa da vypnut. ak zakopnem o fotku, pridam ju do albumu. 🙂
vidicon
2. januára 2006 at 12:39
uz chapem… dik… ktovie, ci by to preslo cez slovensku STK, ale asi nie. Raz som cakal na STK (8-10 rokov naspat) a bol tam chlapik, co si doviezol auto zo zahranicia. Tusim auto nemalo hmlovky, tak ho poslali domov. Trochu to tam prehanaju…
radoo
2. januára 2006 at 22:04
Kazdopadne zaujimavy stroj…
Jozefko
3. januára 2006 at 8:13
No to cumim ako ja viem z mojich zdrojov 😁 ma to mat obsah okolo dvoch litrov a 195 konikov a tuto informaciu koncim poslednou vetou mojho zdroja : Kde koncia hranice zdraveho rozumu ? 😉
eXeBaT
3. januára 2006 at 14:47
Jozefko
Ako poznám Yagizu, drží sa striktne faktov a neprifarbuje. Prezraď mi prosím ťa, odkiaľ máš tie divné informácie? Ďakujem.
Jozefko
3. januára 2006 at 18:43
eXeBaT nuz co musim s pravdou von … 😁 Cital som tooooo 😁 😁 😁 v motomagazine Katalóg 2006 hned zo zaciatku … 😁
yagiza
3. januára 2006 at 19:20
Jozefko mojim zdrojom bola (ako vidis priamo z linku) webstranka ktora je priamo z Japonskej motoshow v Tokiu, kde si firmy same dodavaju obrazovy, video , zvukovy a slovny material. takze moj material by sa dalo povedat, bol priamo z japonskej Suzuki. bola by som ti nesmierne zaviazana, keby si mi vedel zistit odkial mal Motomagazin Katalog 2006 danu informaciu. Malo by to byt zverejnene v kreditoch , napr Suzuki Slovakia… 😁 😁 😁
eXeBaT
3. januára 2006 at 19:30
Jozefko
Je to Svet motocyklov 1-2 2006, štvrtý list, vpravo dole?
Kawasaki v roku 2006 stavia na cesty 195 koňový hyperšport ZZR-1400. Suzuki predstavila koncept Stratosphere poháňaný radovým šesť válcom so zvihovým objemom okolo dvoch litrov. Kde končia hranice zdravého rozumu?
Motocyklové stránky v zahraničí uvádzajú 1100cc. Stačí si zagúúúúglovať
[linka]
Takže zo strany Pobysu ide iba o ďalšiu kačicu a Yagiza má pravdu 😉
eXeBaT
3. januára 2006 at 19:37
Jozefko
Ale pre teba by mohla byť zaujímavá aj 52-há stránka vľavo hore a 105-ta stránka z Motomagazínu 1-2/2006 (Katalóg motocyklov), ktorý vydáva Motomedia agency a obrázok titulky katalógu je momentálne na hlavnej stránke portálu 😁
Ospravedlňujem sa za skrytú reklamu. Hádam mi to všetci odpustíte 😁
Jozefko
3. januára 2006 at 19:38
eXeBaT uups 😕 uz co …. ospravedlnujem sa 😠 Som si to len tak nahodou precital v „renomovanom casaku“ 😉
Jozefko
3. januára 2006 at 19:39
eXeBaT idem kuknut
Jozefko
3. januára 2006 at 19:42
eXeBaT qa … 😀 😀 😀 lepsie mi sedi strana .. 89 v strede v pravo … doporucujem aj tebe 😉 😁 😁 😁
Jozefko
3. januára 2006 at 19:44
yagiza som sa prestrelil prepac …. 😕
eXeBaT
3. januára 2006 at 19:58
No ale aby som sa vrátil k téme, StratenáSféra na mňa dojem neurobila. Zato Honda NAS je môjmu srdcu blízka 😁