Testy a recenzie

Test Honda GL1800 Gold Wing Tour. Toto je motocyklový vrchol

Publikovaný

on

História modelu Gold Wing (teda „zlaté krídlo“ podľa loga tejto značky) siaha až do roku 1974, keď bola predstavená prvá generácia tejto vlajkovej lode. Presuňme sa však do súčasnosti, keď máme na trhu už 6. generáciu (prišla v roku 2018). A celkom úprimne, táto motorka zreje ako víno. Nie len po stránke techniky, ale aj po stránke vizuálu. Nádherný a luxusný cestovný stroj. Pozrite sa, ako sa Marekovi páčila Honda GL1800 Gold Wing Tour v tejto atraktívnej červenej farbe. Rozhodne sklamaný nebol:

Cestovanie na dlhé trate? Berte Gold Wing

Honda ponúka dve verzie Gold Wingu: základnú a verziu Tour, teda to, čo máme v teste. Základ má automat DCT a nižší čelný štýt, ale Tour má v cene napríklad zadnú „nadstavbu“, v ktorej okrem odkladacieho priestoru (objem až 61 litrov, čo je o 11 viac oproti poslednej generácií…) nájdete aj audio či vyhrievanú sedačku s operadlom. A vo výbave je tu aj predný airbag, čiže veľmi veľké zlepšenie bezpečnosti. Aj keď ho nikdy nevyužijete, v čo dúfa každý motorkár, tak už len ten pocit, že ho tam máte pre prípad potreby je výborný. Cenový rozdiel verzií je však až 8 000 EUR. Čize cena, za ktorú si kúpite bežnú motorku…

Celkový objem odkladacích priestorov je viac než 120 litrov, čo je kufor malého hatchbacku (originálne bočné kufre má aj základná verzia). Teda zbalenie sa na dovolenku je s prstom v nose. Ak sa bojíte, že hmotnosť bude problém pri parkovaní (390 kg pre verziu Tour, 367 kg pre základnú), tak nemusíte. Gold Wing má totiž aj spiatočku. Počas cesty oceníte aj elektronicky nastaviteľný čelný štít – môžete nastavovať nie len jeho výšku ale aj uhol.

Samozrejmosťou je tu aj systém voliteľnej kontroly krútiaceho momentu, teda Honda Selectable Torque Control (HSTC). Ten sa postará o to, aby ste vždy mali na zadnom kolese trakciu. Pri tomto motore je to skôr nutnosť ako výsada, pretože na zadné kolesá posielate až 170 Nm. Teda hodnota, ktorá vysoko prevyšuje priemer v tomto segmente. Tomu je prispôsobené aj nastavenie 4 jazdných režimov, alebo 4 nastavenia podľa zaťaženia motocykla.

Jednoducho, takéto kombo výbavy, komfortu a bezpečnosti nenájdete pravdepodobne nikde inde. Je si ťažké predstaviť, čo ešte dokáže Honda priniesť v ďalšej generácii navyše.

Klady a zápory Honda GL1800 Gold Wing Tour

+ veľmi, veľmi pohodlný stroj– hmotnosť a rozmery nie sú pre každého
+ výbava ako v aute…– …ale to ani cena (Tour od 34 500 EUR)
+ krásne pružný motor– ovládanie všetkej výbavy chce štúdium
+ žehlenie nerovností na 1
+ bezpečnostné prvky vrátane airbagu

Technické údaje Honda GL1800 Gold Wing Tour

motor:1883ccm, 6 valcový boxer
vŕtanie a zdvih:73 mm x 73 mm
výkon:93 kW / 5,500 o/min
krútiaci moment:170 Nm / 4,500 o/min
prevodovka:7 st automatická dvojspojková DCT
pohotovostná hmotnosť:390 kg

Fotogaléria Honda GL1800 Gold Wing Tour

Pridaj komentár

Najčítanejšie

Exit mobile version