Testy a recenzie

Test Kawasaki Versys 650 ako sprievodný motocykel na triatlone. Zvládol to?

Publikovaný

on

Marek si chcel vyskúšať aké to je, šoférovať sprievodný motocykel počas pretekov. Tour de France? Príliš ambiciózne. Ale majstrovstvá sveta v triatlone? Hmm, neváhal ani na sekundu a kývol. Toto je jeho šanca skúsiť nepoznané. A riadne otestovať v tejto úlohe aj novú Kawasaki Versys 650! Nasadajte, vyrážame…

Pre koho je vlastne „malý“ Versys 650?

Dá sa povedať že aj pre začiatočníkov, len pozor na váhu cez 200 kg. Zelenáča to môže prekvapiť najmä pri plnom zastavení. Na druhú stranu sa však výrobca snažil, ako už tradične pri Versyse, znížiť ťažisko na minimum, teda dostať váhu čo najnižšie. Napríklad tlmič výfuku ide popod motorku a nie po jej boku.

Tomuto zodpovedá aj naladenie podvozku. Má vyšší zdvih, ale na offroad ho neberte, aj keď Kawasaki radí Versys do kategórie adventure tourer. Jeho rajónom sú spevnené , aj keď nekvalitné cesty. Aha áno, to sú tie Slovenské. Menej skúseným bude vyhovovať aj naladenie motora, resp možnosť ho úplne uškrtiť na legálny limit 35 kW. Sériovo dosahuje 49 kW / 67k pri 8 500 ot./min. Na palube je aj nastaviteľná trakčná kontrola.

Triatlon na motorke? Sem s tým!

Tá šanca prišla ako blesk z čistého neba. Toto by bolo z časti splnenie jedného z mojich motorkárskych snov. Len na akej motorke to absolvovať? Stále som mohol zobrať svoju ostrielanú Hondu, ale chcel som niečo iné. A tak slovo dalo slovo a chalani z Kawasaki Slovensko (U.M.S., s.r.o.) mi vyšli v ústrety. Nová voňavá Kawa Versys 650 mi na pár dní vravela pane. V jedovatej zelenej s kuframi vo verzií Grand Tourer vyzerá skutočne reprezentatívne. Dokonalé sprievodné vozidlo na triatlon.

Na takýchto pretekoch sa jazdí pomaly, bežne do 50 km/h, čo je cestovná rýchlosť pretekárskeho bicykla. Pri predbiehaní kolóny aj viac, ale stále treba byť maximálne opatrný. Pretekárom nesmiete zavadzať ale ani im vytvárať aerodynamický tunel. Celý deň v sedle, presúvanie hore-dole, maximálna koncentrácia. Pôvodné obavy o chovanie dvojvalca v nízkych rýchlostiach sa po čase vytratili a vôbec mi neprišlo, že potrebujem viac valcov. Vôbec. Versys je fakt vychovaná mašina. Pozrite si video pre celú reportáž.


Redakciu oblieka MotoZem.sk

Klady a zápory Kawasaki Versys 650

+ výborná manévrovateľnosť– výkon nemusí stačiť
+ vizuálne pôsobí ako oveľa drahší motocykel– mimo cestu? Len s rozumom…
+ veľmi kultivované dva valce
+ skvelý univerzál
+ pohodlný podvozok a sedadlo

Technické údaje Kawasaki Versys 650

motor:649 ccm, vodou chladený radový dvojvalec
vŕtanie a zdvih:83 mm x 60 mm
výkon:67 k (49 kW) @ 8,500 rpm
krútiaci moment:61 Nm / 7,000 o/min
prevodovka:6 st manuálna
pohotovostná hmotnosť:217 kg

Fotogaléria Kawasaki Versys 650 Grand Tourer

Pridaj komentár

Najčítanejšie

Exit mobile version