Connect with us

Testy a recenzie

Test Suzuki Bandit GSF 650 S

Publikovaný

on

Správny smer

Sú motorky, na ktoré budete vždy radi spomínať, nemusia pritom patriť medzi extrémy, ktoré vás prebúdzajú zo sna spotených, práve naopak sú to motorky, ktoré sú ochotné vás vždy a všade sprevádzať bez ohľadu na stav cesty alebo práve panujúce nevľúdne počasie, nemusíte sa im prispôsobovať, nevyžadujú veľkú starostlivosť ani údržbu… V ponuke Suzuki túto neľahkú úlohu už viac ako jedno desaťročie úspešne plní modelová rada Bandit. Rok 2007 bol pre ne rokom zmeny a ako sme sa presvedčili v redakčnom teste modelu GSF600S Bandit, tak Suzuki sa vybrala správnym smerom.

V roku 1995 stál Bandit pri zrode úplne novej triedy agresívnych športových naháčov, ktoré boli vlastne odhalenými superšportmi. Suzuki tak ako prvá zareagovala na novovznikajúcu kategóriu streetfightrov a najmä väčší Bandit GSF1200 sa na dlhé roky stal symbolom tejto triedy. Čas sa však rúti neuveriteľným tempom a Bandit sa po pár rokoch dočkal konkurencie, ktorá bola výkonnejšia a agresívnejšia, no paradoxne na popularite mu to vôbec neubralo. S pribúdajúcim vekom sa s Bandita stal atraktívny a všestranný motocykel, ktorý mal každému čo ponúknuť. Z agresívneho streetfightra sa tak stal priateľský spoločník do každého počasia. Ďalšie inovácie, ktorých nebolo veľa (nebolo ani treba) len zvýšili všestrannosť tohto motocykla.

Časy sa menia
Suzuki Bandit sa v posledných rokoch dočkal štatútu klasika a ako jeden z vôbec posledných radových štvorvalcov chladených vzduchom lákal svojím klasickým rebrovaním valcov. Všetko však má svoje hranice a klasický vzduchom chladený motor sa dostal za svoj zenit. Nejde tak ani o výkon samotného motora, ale aj neustále sprísňujúce sa predpisy, ktoré si vyžiadali radikálne zmeny. Ak patríte do kategórie sentimentálnych jedincov, ktorým viac imponujú ?staré dobré časy? pred technickými novinkami, tak nasledujúcich pár riadkov rovno preskočte. Suzuki siahla po úplne novom motore, ktorý okrem kvapalinového chladenia prichádza aj s elektronickým vstrekovaním paliva SDTV s dvojicou škrtiacich klapiek v každom sacom hrdle, ďalšou novinkou je napríklad hydraulická spojka. Nový motor je výkonnejší (85 k pri 10 500 ot./min.), pružnejší a samozrejme spĺňa emisnú normu Euro3, čo už nebolo v silách jeho predchodcu.
Pri pohľade na dizajn a podvozok už tých zmien až tak veľa nie je, no v prípade Bandita žiadne dramatické zásahy neboli ani potrebné nakoľko posledné výraznejšie úpravy boli urobené v roku 2005. Treba však spomenúť zosilnený rám, ktorý je tuhší a lepšie si poradí s vyšším výkonom motora. Nové nastavenie prednej vidlice je tuhšie a naviac ponúka možnosť nastavenia predpätia, výkonnejší brzdný systém je vybavený dvojicou predných kotúčov o priemere 310 mm rovnako ako väčší Bandit 1200. Individuálna možnosť nastavenia výšky sedla a riadidiel bola predstavená už počas poslednej modernizácie a motocykel si tak môžete prispôsobiť podľa vašich predstáv, čo len zvyšuje jeho univerzálnosť.

Správny smer
Ak som spomínal, že konkurencia postupne vytlačila z pozície extrémnejších motocyklov medzi všestranné, tak v posledných rokoch sa objavila nová konkurencia, ktorá je namierená do rovnakej kategórie motocyklov ako Bandit a na výber je zrazu hneď niekoľko modelov. Reakcia zo strany Suzuki však nenechala na seba dlho čakať a nový Bandit má tie najvyššie ambície. Jedným z dôvodov prečo ľudia radi siahajú po naháčoch je vzpriamený a uvoľnený posed, ktorý ponúkajú. Bandit je v tomto smere viac ako prívetivý spoločník a prakticky hneď po prvom nasadnutí sa budete cítiť ako doma. Posed však nie je jediná vec, ktorá vás po prvom kontakte poteší. Nový kvapalinou chladený motor síce tlmí niektoré mechanické zvuky, no z výfuku sa stále ozýva uchu lahodiaci zvuk, ktorý pripomína utlmený superšport. Bandit vždy patril medzi motocykle, za ktorým sa ľudia otáčali hneď podľa zvuku a nový model na tom nič nemení. Motor vás však poteší najmä svojím výkonom, ktorý sa ozýva už od najmenších otáčok a chvíľami sa zdalo, že zdvihový objem nemôže byť len 650 ccm. Pri zaradenej šestke od cca 1500 ot. (40 km/h) dokázal plynulo zrýchľovať bez akýchkoľvek trhavých pohybov, samozrejme otáčky narastali pomalšie, no zrýchlenie bolo plynulé a citeľné. Hladký chod motora chvíľami pripomínal elektromotor, ktorý postupne naberal na sile. Svoju pružnosť naplno dokazoval od cca 4000 ot. kedy stačilo len pootočiť plynovou rukoväťou a zrýchlenie sa dostavilo okamžite. Stále však hovoríme o dynamike v bežnej premávke, kde dokázal bez potreby častého radenia udržiavať svižnú dynamiku, no motor Bandita ukrýva aj svoju športovú stránku, ktorá sa nachádza o niečo vyššie v otáčkovom spektre. Otáčky možno nenarastajú takým závratným tempom ako u superšportov a celé to prebieha civilizovanejšie, no po prekročení cca 6500 otáčok už motor začína naplno ukazovať svoju silu a ak zoberieme do úvahy, že výkonová krivka kulminuje až niekde na hranici 10 500 otáčok, tak jazdec má k dispozícii celkom slušný rozsah využiteľných otáčok. Stačilo len podradiť o dva prevodové stupne smerom nadol a Bandit ihneď vystrkoval rožky. Maximálny výkon motora je možno ?len? 85 koní, no v tomto režime nestratíte z dohľadu ani výkonnejšie 600-vky z kategórie Hornet alebo Fazer S2. Motocykel dostatočne rýchlo akceleroval a ukazovateľ rýchlosti preskočil hranicu 200 km/h a stále tam bola ešte malá rezerva, čo je samozrejme slušné. Športová jazda vyžaduje aj častejšie radenie, no prevodovka ani raz nezaprotestovala, naviac aj spojka sa ovláda veľmi ľahko a príjemne. Jedinou ?chybičkou krásy? sú jemné vibrácie, ktoré sa ozvú jemným svrbením v rukovätiach po prekročení hranice 7000 otáčok. Na druhej strane cestovné rýchlosti do 150 km/h sú práve pod touto hranicou, takže ich pociťujete len v minimálnej miere. Menším technickým nedostatkom je uchytenie hadice ústiacej z chladiča do spodnej časti motora. Je príliš dlhá a na môj vkus málo zafixovaná, takže existuje teoretická šanca, že v prípade ak sa o niečo zachytí, tak sa môže odpojiť, čo by určite nebolo príjemné.
Jazdné vlastnosti Bandita len dotvárajú charakter všestranného športového motocykla, ktorý každému ?padne do ruky?. Bez ohľadu na vyššiu hmotnosť (218 kg) sa motocykel ovládal ľahko, čo nahráva najmä jazdcom, ktorí prechádzajú z malej kubatúry na väčšiu a na obratné motocykle sú zvyknutí, takže väčšia hmotnosť ich neprekvapí. Mal som možnosť vyskúšať si na okruhu minuloročnú verziu a motocykel si dokázal poradiť s extrémnejšou záťažou, no a nový model by mal byť vďaka tuhšiemu rámu na tom ešte o niečo lepšie. Pruženie je nastavené najmä na komfortnú jazdu, kde aj odvádza veľmi dobrú prácu, na športovú jazdu by to však chcelo pritvrdiť. Nový brzdný systém je výkonnejší, no zároveň sú brzdy ?tvrdšie?, ale ak by som si mal vybrať medzi citom a výkonom, tak určite zostanem pri výkone, aj keď je to možno tvrdšie. Testovaná verzia Bandita bola vybavená polokapotážou, ktorá v oblasti cestovných rýchlostí (do 140 km/h) plne postačovala, no ak sa radi pohybujete nad touto hranicou, tak jej účinnosť sa znižuje a musíte ?zaľahnúť?, no je dosť úzka, takže náporu vetra sa úplne nezbavíte. Zastavím sa ešte pri budíkoch, ktoré síce držia krok s dobou v podobe kombinácie analógového ?budíka? a digitálneho displeja, no svojím dizajnom už trochu zaostáva za konkurenciou.

Záver
Pevne verím, že sentimentálni jedinci to nevzdali hneď po úvode článku, pretože nový Bandit ide s dobou a prispôsobil sa novým podmienkam. Jeho hlavné prednosti v podobe, ktoré z neho robili univerzálny stroj však zostali zachované. Bandit je však teraz o niečo výkonnejší, pružnejší a svižnejší, jednoducho lepší. Odchýlka rýchlosti od GPS: Motocykel 160 km/h, GPS Zūmo ukazuje 153 km/h.


+ – nový pružný motor, ľahké ovládanie, možnosť individuálneho nastavenia
– – jemné vibrácie vo vysokých otáčkach, dizajn prístrojovky, uchytenie hadice ústiacej z chladiča do motora

Motocykel na test zapožičal: Magyar Suzuki Corporation ? Suzuki Slovensko, o. z.

Text, foto: Motomagazín

Článok bol publikovaný v Motomagazíne 07-08/2007

Test Suzuki Bandit GSF 650 S

15 komentárov

15 Comments

  1. Marek750

    30. júna 2008 at 18:05

    Konečne pekný motor 🙂 Všetko sedí len tie budíky od Yuki jej nepasujú.Staré chrómované boli pekné.

  2. misi

    30. júna 2008 at 20:11

    Je to relatívne pekný bike na svoju kategóriu no ja by som ju nekúpil. Mal som možnosť ju detailne preskúmať na výstave v Prahe a poviem úprimne niektoré dielenské spracovania ma nepotešili ako napr. nedokonalé ukrytie kabeláže. 😕 Ako dôkaz mám fotky, ktoré bohužial neviem pripojiť. Pohľad na ľavú str. mot. pri sacom hrdle. Hmotnosť! Konkurencia je na tom lepšie, ale zaostáva vo výkone a Nm. Ale keď zoberieme pomer hmotnosti k výkonu tak sú na tom asi rovnako. Cena 225 000 Sk nie je zlá, ale Fazer stojí momentálne 195 000 Sk a 30 000 Sk nie je na zahodenie pre bežného človeka s priemerným platom na slovensku. Honda je na tom cenovo rovnako (je asi o 3000 SK drahšia). Mínus pre Fázer je v 4 ročnom dizajne. Resumé: Je to pekný bike, ale medzi konkurenciou to nebude mať asi ľahké. 🙄 Nakoniec ukáže čas ako obstojí v boji o zákazníka. 😉 👋

  3. misi

    30. júna 2008 at 20:14

    PS: Dúfam, že som Vás nenudil. 😁

  4. stiki

    30. júna 2008 at 20:33

    Misi: nenudil. tie foto by som si rad kukol. ale podla mna je to ozaj pekny bike. cela modelova rada Banditov sa mi paci. kazdy ma daco do seba. a ponuka yamahy teraz je NESKUTOCNA ozaj. mohla by tak ostat 😉 ale jedno je isto, bandit bude mat stale fanusikov. mna uz ma

  5. stiki

    30. júna 2008 at 20:33

    Misi: nenudil. tie foto by som si rad kukol. ale podla mna je to ozaj pekny bike. cela modelova rada Banditov sa mi paci. kazdy ma daco do seba. a ponuka yamahy teraz je NESKUTOCNA ozaj. mohla by tak ostat 😉 ale jedno je isto, bandit bude mat stale fanusikov. mna uz ma

  6. mazo

    1. júla 2008 at 5:19

    V garazi mi stoji, sice este vzduchom chladeny motor, ale aj tak si myslim, ze je to to najlepsie co som si mohol vybrat. Pohodlie pre dvoch je oproti hornetu neporovnatelne 🙂

  7. mazo

    1. júla 2008 at 5:20

    V garazi mi stoji, sice este vzduchom chladeny motor, ale aj tak si myslim, ze je to to najlepsie co som si mohol vybrat. Pohodlie pre dvoch je oproti hornetu neporovnatelne 🙂

  8. mazo

    1. júla 2008 at 5:20

    V garazi mi stoji, sice este vzduchom chladeny motor, ale aj tak si myslim, ze je to to najlepsie co som si mohol vybrat. Pohodlie pre dvoch je oproti hornetu neporovnatelne 🙂

  9. stiki

    1. júla 2008 at 7:23

    Mazo: ja som to dal nechtiac dva krat (sa aj ospravedlnujem) na tuto stranku som sa nahlasil len a len koli tomuto clanku. nicomu inemu. a preto som nevedel ako to funguje a ani neviem ako som to tam dal 🤐
    ale tvoj vyber moto sa mi paci 😉 🙂

  10. misi

    1. júla 2008 at 9:40

    Stiki: Tak som ti ich poslal na mail-a. Ano, Bandit je legenda veď bol prvý medzi prvými. 🙂 PS: Dúfam, že tie fotky dorazili. 👋

  11. misi

    1. júla 2008 at 9:52

    Mazo: Čo počujem, tak staré vzduchom chladené B. sú dobré a najmä 1200 (že vraj nezničiteľné) plus nemusí sa človek trápiť s výmenov kvp. No, ale horneta v pohodlí oproti B. nemôžeš porovnávať je to úplne íná sorta, ale CBF 600 S to už áno. 🙂 👋

  12. kekso

    2. júla 2008 at 14:29

    Dal som prednosť CBF600S a ako píše misi táto ma už tak neoslovuje ako olej vzduch + ta polokapotáž? mne sa viac páčila aj by vyhovovala ta staršia. 😉

  13. luki52

    2. júla 2008 at 18:51

    Ja mam Bandita 600 r.v 04 vzduchac a brat CBF 600 S r.v. 04 …rozdiel, kapotaz, niekedy mi chyba, ale da sa to … obe su super, mne viac pasuje bandit, taky sportovejsi

  14. erer22

    8. júla 2008 at 19:17

    Vlastnim B600(10/03) a B 12(02),600vka je pre mna taky prijemny maly turista,takmer bezudrzbova moto(vymena oleja+filter neratam)pohodlny posed aj pre ladvinku,taky fazer a hornet nemaju…jedine co bi som obom vytkol je podvozok,a to je jedine co bi som chcel na tejto moto vyskusat,B12 to je o niecom uplne inom,neskutocny spodok a plynuly tah,na 5ke od 70 do 180-200-uplna parada,som zvedavy co spravilo icko s tymto motorom,pretoze starsie modely treba jednoducho tocit.no na prechod z ,,malej“ moto bi som radsej doporucil fazera.neviem,no na moj vkus je to oproti konkurencii len ,,par“vylepseni,a myslim si ze v tomto suzuki jednoducho ,,zaspala“co sa tyka dizajnu,zachoval sa typ klasickeho nahaca,a to je moja krvna skupina,i ked S-kove modely su väcsinou otazskou vkusu.takze,ked to zhrniem,pôsobi na mna trocha rozpacito.majitelom tejto moto zelam vela stastnych km….

  15. kralik

    14. júla 2008 at 20:31

    Ja mam v garazi este jeden z prvych rocnikov, 97rocnik, a ako pise erer, jedine co by som vytkol je podvozok, je pravda, ze zadna jednotka pocase nevydrzi a v podstate straca tlmiacu schopnost a aj predna vidla je dost makka, pravda vsak je, ze vidla z 97eho je nenastavitelna, co mozno na novsich modeloch dohanaju…tato nova sa mi paci, videl som ju u jedneho predajcu a vyzera fakt fajne, a osobne si myslim, ze 6-tkovy bandit je dobra volba na prechod do velkych bikov, aj ked ma motor vo vyssich tockach sportovejsi charakter….a fajny netlmeny zvuj 😎

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri