Triumph Tiger je mimoriadne obľúbená motorka cestovateľov. Má ju aj náš Škorpo. Hovoríme však o „veľkom“ Tigrovi 1200. Jeho menší variant, Tiger 800, prišiel na trh v roku 2010 no a dnes tu máme jeho nástupcu Tiger 900. Nás teda zaujímalo, ako je na tom práve táto 900ka a či dokáže zlepšiť vlastnosti svojho obľúbeného predchodcu. Očakávania teda boli veľké… Všetko podstatné sa dozviete v priloženom video teste:
Čo je vlastne Tiger 900 GT Pro?
Tiger 900 môžete kúpiť v niekoľkých verziách, teda až v piatich: 900 GT, Tiger 900 GT low seat (teda pre ženy a nižších jazdcov), Tiger 900 GT Pro, Tiger 900 Rally a Tiger 900 Rally Pro. Už z názvov je jasné, kam tieto modely mieria – zázračná skratka GT jasne odkazuje na dlhé diaľničné presuny a cestovanie. Tomu zodpovedá niekoľko prvkov výbavy, napríklad tu dostanete liate kolesá miesto klasických vypletaných, ktoré sú určené pre verzie Rally s off road ambíciami.
Čo je veľmi vítané, tak medzigeneračne zhodil Tiger 5kg (len samotný motor má -2,5kg), a to aj napriek väčšiemu objemu o takmer 100 ccm. Dostali sme sa teda na úroveň 198 kg. Výkon ostal na rovnakej úrovni, ale bol položený nižšie (94k pri 8750 o/min vs 94k pri 9500 o/min). Bokom neostal ani maximálny krútiaci moment, ktorý je teraz až o 10% vyšší pri nižších otáčkach. A to je fajn.
Na podvozku nájdeme prémiové komponenty pruženia od Marzocchi a Showa (pre rally verziu). Predok manuálne nastaviteľný so zdvihom 180 mm, zadok elektronicky so zdvihom 170 mm. A to všetko v štyroch leveloch predpätia a deviatich tlmenia, priamo cez vylepšenú obrazovku. Toto umožňuje mať na palube až 5 jazdných režimov (Road, Rain, Sport, Off-Road a programovateľný mód). A áno, ABS a kontrola trakcie sú v tomto prípade samozrejmosťou.