Connect with us

Spravodajstvo

To najlepšie z oboch svetov – Predstavenie Ducati 899 Panigale 2014

Publikovaný

on

Ubehli len dva roky od predstavenia novej generácie revolučného Superbiku 1199 Panigale a Ducati prekvapuje opäť. Na svete je mladší a menší súrodenec tohto modelu s označením 899 Panigale a chce priniesť špičkovú techniku Superbiku nielen na okruh ale aj na bežnú cestu.

Takmer jednovaječné dvojičky
Na prvý pohľad je nový model presnou kópiou svojho staršieho súrodenca. Atraktívny dizajn ukrýva najmodernejšiu techniku, ktorá posúva tento superšportový motocykel na novú úroveň. Samozrejme, bližšia obhliadka odhalí určité rozdiely a po vizuálnej stránke je to najmä klasická zadná vidlica, ktorá nahrádza pôvodnú jednoramennú z modelu 1199. To však nie je všetko a na rozdiel od nekompromisnej okruhovej filozofie modelu 1199 chce novinka ponúknuť jazdcovi to najlepšie z oboch svetov a výkon a jazdné vlastnosti okruhového motocykla kombinuje s priateľským charakterom športového motocykla na každý deň.

Nový motor
Dvojvalec, ktorý výrobca označuje slovom Superquadro je úplne nový a ukrýva pozmenený pomer vŕtania a zdvihu v porovnaní s predchádzajúcou verziou. Motor, ktorý je priam nabitý najmodernejšou technológiou disponuje maximálnym výkonom 148 k pri 10 750 ot./min. a krútiaci moment vrcholí na hodnote 99 Nm pri 9 000 ot./min. Konštrukčne je prakticky identický s motorom z modelu 1199 a rovnako sa v ráme „monocoque“ stáva pevne namáhanou súčasťou podvozku. Dobrou správou je 24 000 km servisný interval.

Technológia monocoque
Podvozok je jednou z najzaujímavejších častí tohto motocykla. Rám tvorí viacero samostatných častí a samotný motor, ktoré sú spolu pospájané a tvoria tak ľahký a tuhý podvozok. Hlavnou časťou rámu je krátky a tuhý hliníkový odliatok spojený priamo s valcami motora a plní funkciou hlavy riadenia a nosníka prednej vidlice. Priamo na motore je potom uchytený zadný podsedlový rám a dvojramenná kyvná vidlica. Komponenty pruženia tvorí predná vidlica Showa BPF a zadný postranne uložený tlmič pruženia Sachs. Brzdný systém tvoria strmene Brembo Monobloc M4-32, ktoré zvierajú dvojicu 320 mm kotúčov vpredu a 245 mm kotúč vzadu. Najmodernejší protiblokovací systém Bosch ABS 9MP ponúka tri režimy nastavenia (okruh, cesta a dážď) a je integrovanou súčasťou bezpečnostného balíka Ducati Safety Pack. Nový motocykel sa môže pochváliť aj mimoriadne nízkou hmotnosťou 169 kg (suchá hmotnosť).

Elektronický balík
Tak tu nové Panigale zatieňuje svoju konkurenciou aj keď zaradiť tento model do konkrétnej triedy nie je tak jednoduché. Sofistikovaná elektronika ponúka na výber rôzne jazdné režimy, pričom mení charakteristiku systému ABS, trakčnej kontroly, rýchloradičky DQS, kontroly brzdenia motora (EBC) a systému elektronického ovládania škrtiacej klapky (RbW). Jazdec si môže vybrať z trojice jazdných režimov (Race, Sport a Wet). Všetky funkcie sú prehľadne zobrazené na veľkoplošnom LCD. Systém samozrejme ponúka aj individuálne nastavenia a jazdec si tak môže nastaviť jednotlivé parametre podľa seba.
Novinka z dielne Ducati je priam nabitá najmodernejšou technikou a posúva hranice v triede superšportov na novú úroveň, no výrobca nezabúda vyzdvihnúť priateľský charakter motocykla v prostredí každodennej premávky. Nová Ducati 899 Panigale sa tak môže stať skutočným superbikom do reálneho sveta.

Text: Miro Tamáši, foto: Ducati

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 10/2013 Janka

To najlepšie z oboch svetov – Predstavenie Ducati 899 Panigale 2014

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri