Spravodajstvo

Triumph a motocross – Nové TF 250 X

Publikovaný

on

Triumph a motocross, to má k sebe tak blízko ako Triumph a jednovalce. Ale počkať! Niečo sa v tejto oblasti zmenilo. Triumph predstavil tento rok svoj prvý jednovalec, a krátko po ňom je tu aj ohlásený vstup do sveta motocrossu. Zatiaľ čo v súčasnosti sa zameriavajú na triedu 250 na rok 2024, Triumph hovorí, že má v úmysle vstúpiť do triedy 450 MXGP v roku 2025 s TF 450-X.

TR 250-X prináša Triumph do úplne nového segmentu, na extrémne konkurenčný motokrosový trh, ktorému dominujú značky KTM (a jej príbuzné značky Husqvarna a GasGas) a japonskí výrobcovia veľkej štvorky.

To je jeden z hlavných dôvodov, prečo Triumph pomohol s majstrovskými rodokmeňmi vrátane Rickyho Carmichaela a Ivána Cervantesa, aby vyvinul úplne nový stroj od základov.

Triumph vstúpi do továrenského úsilia v triede MX2 majstrovstiev sveta FIM v motokrose 2024 s tímom Thierry Chizzat-Suzzoni a pretekárom Clémentom Desallem. Triumph bude súťažiť aj na Majstrovstvách sveta v super motokrose USA s pretekárom Bobbym Hewittom, tímovým manažérom Steveom „Scuba“ Westfallom a skúsenou posádkou vrátane Dudleyho Cramonda ako hlavného inžiniera hnacieho ústrojenstva a člena Siene slávy AMA Davea Arnolda ako hlavného inžiniera podvozku.

Motor – stále s tajomstvami

TF 250-X poháňa kompaktný 250ccm DOHC štvortakt Single s kovaným hliníkovým piestom, titánovými ventilmi a povrchovou vrstvou Diamond-like Carbon (DLC) na zníženie trenia v životne dôležitých oblastiach. Horčíkové kryty prispievajú k zníženiu hmotnosti, zatiaľ čo mokrá lamelová spojka je od Exedy Belleville.

Neposkytli žiadne údaje o výkone. Triumph tvrdí, že TF 250-X nastaví nový štandard pre pomer výkonu a hmotnosti v triede 250.

Ústredným prvkom podvozku je nový hliníkový chrbticový rám s dvoma kolískami. Ako hovorí Triumph, vyladili ho tak, aby vyvážil výkon, flexibilitu a nízku hmotnosť, pričom je tiež prispôsobiteľný pre pretekárov rôznych veľkostí a jazdných štýlov.

Podvozkové komponenty

Vidlica je KYB 48 mm vinutá pružinová vidlica s nastaviteľnou kompresiou a odskokom a zdvihom 31 cm. Rúry vidlice konštruktéri zaistili kovanými a opracovanými hliníkovými trojitými svorkami 7075-T6. KYB tiež poskytuje zadnému tlmiču nastaviteľnú kompresiu pri vysokej a nízkej rýchlosti a tlmenie odskoku so zdvihom vyše 30 cm.

Brzdový systém sa skladá z dvoch 24 mm piestových plávajúcich predných strmeňov a jedného 26 mm plávajúceho zadného strmeňa. Oba od značky Brembo, zatiaľ čo 260 mm predné a 220 mm zadné kotúče sú od Galfer. Hliníkové ráfiky DirtStar série 7000 disponujú hliníkovými nábojmi. Motorku obuli do stredne mäkkých pneumatík Pirelli Scorpion MX32. Motorka má vážiť len 104 kg vrátane plnej 7 litrovej nádrže.

Medzi ďalšie štandardné prvky patria riadidlá Pro-Taper ACF vystužené uhlíkovými vláknami a ODI polwafle lock-on gripy. Pre tých, ktorí hľadajú trochu viac, ponúka Triumph celý rad vylepšení vrátane kompletného titánového výfuku Akrapovič. Máte možnosť priplatiť si za okuliare XTrig, modul Athena LC-GPA s voliteľnou kontrolou trakcie. Ďalšou možnosťou je príplatok nastavenia ovládania spúšťania a LED indikátora otáčok motora, MX Tune Profesionálny wi-fi modul. Pre väčšie pohodlie sú tu protišmykové sedadlá a náhradné súpravy karosérie.

Na podporu nového TF 250-X otvára Triumph do konca roku 2024 300 motokrosových a enduro centier po celej Európe, Austrálii a USA. Každé centrum bude ponúkať špecializovanú off-road podporu pre predaj, servis, diely a závodnú podporu.

Triumph TF 250-X na rok 2024 je k dispozícii na objednávku u predajcov. Dodávku stanovili na koniec jari 2024. Slovenskú cenu nepoznáme, ale v USA začína na 9 995 USD. To už veľa napovie.

Pridaj komentár

Najčítanejšie

Exit mobile version