Spravodajstvo

Triumph Tiger 900 2024: Nastavuje laťku!

Publikovaný

on

Z Británie sa v budúcom roku dovalia vylepšené endurá strednej triedy. Modelový rok 2024 prináša nový Triumph Tiger 900. Motocykel bude k dispozícii v 3 verziách – GT, GT Pro a Rally Pro. Spoločným menovateľom bude nový upravený motor, nový výfukový systém, či viditeľná zmena na bočných paneloch.

Motor a jeho úpravy

Pohonná jednotka má nezmenených 888 ccm. Zmenil sa však výkon, ktorý narástol na 108 koní pri 9500 ot./min. Oproti staršiemu modelu ide o nárast o 13 konských síl. Krútiaci moment poskočil o 3 Nm na celkových 90 Nm pri 6850 ot. / min. Krútiaci moment je zvýšený a jeho maximum je posunuté do nižších otáčok. Celý motor bude točivejší, živší od nižších otáčok a ponúkne viac sily. Ďakujeme, že Triumph neobetoval výkon na úkor krútiaceho momentu.

Vďačíme za to veľkej aktualizácii motora, ktorá obsahuje nové piesty, novú hlavu valcov, nové vačkové hriadele pre sanie aj výfuk a nové potrubie nasávania. Tento motor je spojený so šesťstupňovou prevodovkou antihoppingovou spojkou na všetkých troch modeloch Tiger 900. Modely Pro majú tiež funkciu Triumph Shift Assist, čo je rýchle radenie nahor a nadol. 

Všetky modely Tiger 900 Pro 2024 majú tiež úplne nový výfukový systém s jediným katalyzátorom a novou koncovkou výfuku. Motor má po novom nižšiu spotrebu o 9 percent, rovnako aj emisie CO2. S 20 litrovou nádržou je motorka schopná prejsť až 425 km – pri spotrebe 4,7l / 100 km.

Tiger sa teda dotiahol a dokonca prekonal konkurentov KTM 890 Adventure či BMW F900GS. Výkonovo prekonáva aj novú Hondu Africa Twin.

Odpruženie, kolesá a brzdy

Triumph Tiger 900 GT a GT Pro 2024 majú odpruženie Marzocchi so 45 mm obrátenou, plne nastaviteľnou prednou vidlicou. V zadnej časti nájdete odpruženú jednotku s nastaviteľným predpätím a tlmením odskoku. Zdvih odpruženia je 180 mm vpredu a 170 mm vzadu. Tiger 900 GT Pro má navyše predpätie a tlmenie odskoku nastaviteľné elektronicky.

Tiger 900 Rally Pro získal odpruženie Showa s plne nastaviteľnou prednou vidlicou 45 mm USD s manuálnym nastavením predpätím, odskokom a tlmením kompresie. Zadný tlmič má tlmenie predpätia a odskoku. Zdvih odpruženia je tu 240 mm vpredu a 230 mm vzadu. 

Triumph Tiger 900 GT a GT Pro 2024 majú 19-palcové predné a 17-palcové zadné liate hliníkové kolesá potiahnuté gumou Metzeler Tourance Next. Vyberte si radšej 2024 Triumph Tiger 900 Rally Pro a získate lúčové bezdušové 21-palcové predné a 17-palcové zadné kolesá obalené pneumatikami Bridgestone Battlax Adventure. 

Brzdy, podobne ako pruženie ostali bez zmeny, ako vlaňajšie modely. Vpredu nájdete pár štvorpiestových strmeňov Brembo Stylema Monoblock spolu s párom 320 mm plávajúcich brzdových kotúčov. Súčasťou nastavenia je aj radiálny predný hlavný valec. V zadnej časti nájdete jednopiestikový posuvný strmeň a jeden 255 mm brzdový kotúč. Súčasťou brzdného systému je aj náklonové ABS.

Elektronické hračky a systémy

Rovnako ako v minulosti je v ponuke viacero jazdných režimov – štyri pre GT, päť pre GT Pro a šesť pre Rally Pro – a všetky verzie majú ABS v zákrutách a kontrolu trakcie v zákrutách. ABS je možné vypnúť aj na Rally Pro pre použitie v teréne. Novinkou pre rok 2024 je varovný systém núdzového spomalenia, ktorý počas prudkého zastavenia bliká výstražnými svetlami. Oba modely Pro sú štandardne vybavené obojsmerným rýchlym radením a možno ho pridať k základnému GT za príplatok.

Na mašinách ostala 7 palcová TFT obrazovka. Mysleli sme, že tento rok narástla, ale rovnako veľký televízor tam bol aj v tohtoročných modeloch. Patrí k tomu najlepšiemu, čo sme v redakcii mali.

Novinkou je konektivita s mobilom v základe pre všetky modely. USB-C nabíjačka poskytne rýchle nabíjanie bez príplatku. Okrem toho konštruktéri pridali nové obrysové svetlá pre lepšiu viditeľnosť v noci a za zlého počasia.  Oba modely Pro majú štandardne aj vyhrievané sedadlá.

Modely GT Pro a Rally Pro sú štandardne vybavené aj systémom monitorovania tlaku v pneumatikách. Aj karoséria pre rok 2024 bola prepracovaná tak, aby lepšie prúdila, no zároveň si zachovala rovnaký nezameniteľný charakter Tiger. 

Zhrnutie

Nový Tiger 900 dostal silnejší motor, prepracovaný výfukový systém a nové príslušenstvo už v základe. Ceny by mali zostať zhruba na úrovni minulo ročných modelov. My sa už teraz tešíme na testovanie týchto skvelých strojov v španielskej Andalúzii v polke decembra. Sledujte nás, aby vám o nich nič neuniklo. Zatiaľ si s nami pripomeňte, ako sa nám páčili túto sezónu.

Pridaj komentár

Najčítanejšie

Exit mobile version