Žilina, 10.3.2009, CONAN, s.r.o. výhradný importér GPS zariadení Garmin pre Slovensko.
GPS navigáciu používa v SR len 5% populácie
V priebehu 4. až 10. februára tohto roka sa uskutočnil marketingový prieskum týkajúci sa GPS navigácií. Prieskum uskutočnila agentúra FOCUS pre importéra GPS zariadení zn. Garmin pre Slovensko CONAN, s.r.o., na reprezentatívnej vzorke 1026 respondentov vo veku nad 18 rokov. Prieskum bol rozdelený do troch častí. Prvá sa týkala spontánnej znalosti značiek GPS navigácii, druhá bola zameraná na používané GPS navigácie na slovenskom trhu a cieľom tretej bolo zistiť, či obyvatelia v tomto roku plánujú kúpu navigačného zariadenia.
Zo získaných výsledkov vyplýva, že najčastejšie spontánne uvádzanou značkou je Garmin a jeho sub-brandy. Až 8,2 % opýtaných uviedlo ako značku GPS navigácii Garmin, 8 % uviedlo Mio a len 4% uviedli TomTom. Vyšší podiel respondentov, ktorí spontánne uviedli značku Garmin, je v nasledujúcich sociálno-demografických kategóriách:
? muži
? respondenti vo veku 25-34 rokov
? respondenti s VŠ vzdelaním
? respondenti pracujúci ako výkonní odborní pracovníci, úradníci, podnikatelia, živnostníci
? respondenti bývajúci v mestách s 50 – 100 tis. obyvateľmi
? vlastníci áut
Podľa výskumu GPS navigačné systémy používa len 5% dospelej populácie na Slovensku. (Pre porovnanie, v Západnej Európe bolo pokrytie GPS zariadeniami v roku 2008 vo výške 20%). Až tretina Slovákov (33%) používa navigačný systém značky Garmin. Drvivá väčšina používateľov GPS považuje za jednu z najpodstatnejších vlastností takéhoto zariadenia ?kvalitu máp ? pokrytie a počet štátov?. Túto vlastnosť ako podstatnú uviedlo viac ako 90% spomedzi používateľov GPS. Takmer dve tretiny uviedli ako podstatnú vlastnosť veľkosť displeja. Cena je rozhodujúcim faktorom pri kúpe navigácie u viac ako polovice respondentov.
V priebehu nasledujúcich dvoch rokov si plánuje GPS zariadenie kúpiť 6 % respondentov. Z nich viac ako 15% si plánuje kúpiť navigačné zariadenie Garmin. Navigáciu TomTom si plánuje kúpiť 6,9 % a Mio len 4,5%. Pri kúpe zariadenia budú zákazníci brať do úvahy rady priateľov, známych, predajcov a odborníkov, niektorí aj reklamu, recenzie a testy. Tretina záujemcov si pred kúpou pozrie aj fóra a diskusie na internete.