Vespa predviedla
nový typ zámku
na riadidlá. O čo vlastne ide? Zámok je fyzicky spojený s podsedadlovou
časťou skútra a po zastavení sa jedna časť ramena zamkne o riadidlá, zatiaľ čo
druhá časť je uchytená na skútri.
Aké sú výhody tohto
systému? V prvom rade je to rýchle zamknutie bez zbytočného krčenia a obiehania
okolo skútra. Zámok je uchytený zvonku na skútri a teda nezaberá priestor v
podsedlovej časti ani v topcase.
Poznáte tú
situáciu, keď odomykáte reťaz a zašpiníte sa pri tom? U tohto zámku to nehrozí,
pretože neprichádza do styku s vozovkou, s kolesami ani s brzdami. Zámok sa dá
zapnúť o riadidlá alebo prevliecť cez nejakú pevnú konštrukciu (stĺp,
zábradlie) a zamknúť skúter o túto konštrukciu. Doobjednať by sa mal dať aj
predlžovací diel.
ena tohto systému by sa mala pohybovať okolo
150 EUR.
Aby však neprišli
skrátka majitelia iných značiek, tak úplne rovnaký systém uzamykania ponúka
španielsky výrobca CLM.
Jeho zámky by sa mali dať namontovať na väčšinu nám známych skútrov.