Spoločnosť Honda Slovakia s r.o., importér motocyklov zn. HONDA, už niekoľko rokov stojí na prvom mieste v SR spomedzi renomovaných japonských a európskych značiek. Pozíciu lídra však nie je jednoduché neustále obhajovať, pretože konkurencia ani náhodou nespí a snaží sa dostať práve pred Hondu. Práve preto je práca pre riadiaceho pracovníka tejto divízie pána Patrika Šolca čoraz náročnejšia. Na druhej strane, čo nás novinárov veľmi teší, Honda sa novinárom prácu snaží čo najviac zjednodušiť a zároveň priniesť najčerstvejšie informácie priamo ?z kuchyne? ? svedčia o tom čoraz častejšie skutočne veľkorysé pozvánky na svetové predstavovania nových modelov – aj naša redakcia bola niekoľko krát na testovaní modelov 2008: Transalp (Francúzske Alpy ? Col de la Bonette), CBR1000RR (Katar ? okruh Doha), CB1000R (Taliansko ? Miláno). Pán Patrik Šolc sa tomuto biznisu venuje už 12 rokov a rád nám odpovedal na niekoľko otázok.
Motocykel.sk: V čom spočíva doterajší úspech Hondy v SR?
Patrik Šolc: Myslím, že za výbornými výsledkami stojí predovšetkým fakt, že materská spoločnosť Honda začala aktívne pôsobiť na Slovensku už koncom roka 1996, teda oveľa skôr ako priame zastúpenia iných značiek. Vybudovali sa základy dealerskej siete a zabezpečili sa bezkonkurenčne rýchle dodávky nielen samotných motocyklov, ale aj náhradných dielov. A samozrejme, už samotný fakt, že ide o Hondu, teda najväčšieho svetového výrobcu motocyklov so širokou škálou atraktívnych modelov, zaručoval následné predajné úspechy.
Motocykel.sk: Považujete Vašu predajnú a servisnú sieť za dostatočnú?
Patrik Šolc: Momentálne máme 10 autorizovaných dealerov rozmiestnených v každom krajskom meste na Slovensku, čo je znova jedna z výhod oproti priamej konkurencii. V horizonte niekoľkých mesiacov našu dealerskú sieť znova rozšírime, tak aby sme boli čo najbližšie k potenciálnemu zákazníkovi. Na druhej strane je však dôležité aj kontinuálne skvalitňovanie práce jestvujúcich dealerstiev s cieľom prinášať maximálne kvalitné služby zákazníkom a zároveň dôstojne reprezentovať značku. Tu budeme nekompromisní a za predajcov, ktorí nepôjdu v týchto líniách, budeme hľadať kvalitnejšiu náhradu.
Motocykel.sk: Aké sú teda presne ciele v SR pre nasledujúce obdobie, je to tisícka?
Patrik Šolc: Výsledok 702 registrovaných motocyklov v roku 2007 a neustále sa zvyšujúci dopyt po motorkách na Slovensku predznamenáva, že ?tisícka? by mohla byť v najbližších rokoch ?na spadnutie?.
Motocykel.sk: Akú úlohu v celom biznise zohráva príslušenstvo Honda?
Patrik Šolc: Honda venuje maximálnu pozornosť vývoju originálneho príslušenstva aby spĺňalo požiadavky na funkčnosť a presne ?sadlo? na každý konkrétny model. Samozrejme, je to finančne náročnejšie v porovnaní s výrobcami ?univerzálneho? príslušenstva, ale veľakrát príslušenstvo priamo vplýva na jazdné vlastnosti motocykla, a teda do veľkej miery aj do bezpečnosti.
Motocykel.sk: Ste pripravení na sezónu tak, že nebudú chýbať najžiadanejšie motocykle a o ktoré motocykle je najväčší záujem, modelovo i kategoricky?
Patrik Šolc: V podstate už od začiatku pôsobenia Hondy na slovenskom trhu ťažíme z výhod priameho napojenia na jednotlivé výrobné závody. Znamená to veľmi pružné dodávky modelov, čo je najdôležitejšie hlavne v prípade noviniek. Najžiadanejšie nové modely pre sezónu 2008 máme k dispozícii v podstate už od začiatku tohto roka, pričom predajné výsledky ťahajú hlavne ?naháče? ? popri novinke CBF600 sa veľmi dobre predáva aj Hornet 600 a CBF1000. Na Slovensku je tradične veľký dopyt aj po motocykloch kategórie Custom/Cruiser, kde sa veľmi dobre uchytil inovovaný VT750C Shadow. Bestsellerom však zatiaľ je nový Transalp, pričom v kategórii cestné enduro ?druhý dych? chytilo osvedčené Varadero. A samozrejme dôležitým segmentom pre Hondu sú aj skútre, ktorých hlavná sezóna prichádza práve teraz. Tu sa môžeme popýšiť úplne novým Leadom, ktorý je kvalitatívne výrazne vylepšený oproti svojmu predchodcovi, a pritom s výbornou cenou 68.900.- Sk.
Špeciálnym modelom z tohto pohľadu je nová CB1000R, ktorého sériová výroba ako modelu 2009 sa práve v týchto dňoch rozbieha. Ohlasy na túto motorku sú zatiaľ veľmi pozitívne, takže predpokladáme, že aj tento model výrazne prispeje k našim veľmi dobrým výsledkom.
Motocykel.sk: Aký názor máte na inváziu ázijských značiek na našom trhu?
Patrik Šolc: Je prirodzené, že na rozvíjajúce sa trhy sa snaží vstúpiť veľa nových výrobcov a ukrojiť si tak z pomyselného koláča čosi aj pre seba. U nás sa hlavne čínske značky začali presadzovať od r.2004, pričom ich hlavnou prednosťou je nízka cena. Aj vďaka tomu práve čínske značky prispeli k ?boomu? na Slovensku, avšak už z aktuálnych priebežných štatistík za rok 2008 je vidieť, že zákazníci sa začínajú viac orientovať na ?tradičných? výrobcov, ktorí predsa len ponúkajú vyššiu kvalitu produktov a popredajných služieb.
Motocykel.sk: Honda má vždy v zálohe veľa rôznych akcií týkajúcich sa práve zvýhodnených balíkov tkz. motocykel & príslušenstvo. Čo prebieha práve teraz?
Patrik Šolc: V súčasnosti sme pripravili niekoľko ?akčných? modelov vybavených praktickými doplnkami, pričom reakcie zákazníkov sú zatiaľ veľmi pozitívne. Spomeniem aspoň modely Shadow Tripper, Shadow Spirit Tripper, Varadero Travel, CBF1000ST, ale aj skútre PS125, SH125/150/300, ku ktorým dávame štýlové kufre vo farbe skútra úplne zadarmo.
Motocykel.sk: Veľmi populárna bola aj je ?hoňďácka? slovensko-česká akcia pre majiteľov enduro motocyklov Honda s názvom Honda Enduro Tour. Minulý rok sa táto kultová akcia premenovala na Honda Fest a mám pocit, že zoslabol záujem účastníkov. Ako to vlastne teda je tento rok?
Patrik Šolc: Nemyslím si, že záujem zoslabol kvôli premenovaniu. Naopak, pôvodné Enduro Tour sme organizovali iba pre majiteľov cestných endúr, ale teraz privítame priaznivcov mototuristiky na akomkoľvek motocykli Honda. Dôkazom je aj minuloročný prvý Honda Fest, ktorý absolvoval aj zákazník na Lead-e. Tento rok bude 11.-15.júna na Morave a už teraz vidíme, že záujem stále rastie. Všetci účastníci určite potvrdia, že ide hlavne o ?pohodovú? akciu, kde okrem aktívneho jazdenia krásnymi zákutiami sa vždy vytvorí výborná partia rovnakej ?krvnej skupiny?.
Motocykel.sk: Vďaka oprave okruhu v Brne sa zmenili Vaše okruhové termíny. Na akom okruhu, kde a kedy bude tradičný Honda okruhový deň?
Patrik Šolc: V posledných rokoch v spolupráci s Hondou Česká Republika organizujem 2 Honda dni na okruhu v Brne, avšak práve kvôli oprave Masarykovho okruhu sa 1 Honda deň presunul na okruh v Moste. Tento už prebehol 20.mája, ten brnenský je ešte pred nami ? uskutoční sa 19.júna. Každopádne srdečne pozývame všetkých zákazníkov na každú z našich akcií a prajeme hlavne slnečné leto s množstvom zážitkov na motorke a zakaždým bezpečný návrat domov.
Ďakujeme za rozhovor.
Pre Motocykel.sk pripravil: V. Brniak
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
ogard
4. júna 2008 at 10:30
Mne sa ani dnes este nechce verit ze ta honda vyzera takto 😁 😁
kankoXF
4. júna 2008 at 15:26
ogard 🙂
Ked pozeram na tu CB1000R, tak …radsej nic! 😠