Tento článoček v skratke zhrnie moje dojmy a pojmy z lietania na Diverzion 900, ale pozor skúšal som ho na pristávacej dráhe!
Prvýkrát som tú motorečku zbadal, keď sme išli s mojim spolujazdcom urobiť nákup do našej chladničky a ja, veď viete ako to je, som ako ťažký frajer zaparkoval vedľa neho… šak nech kukne ako vyzerá to moje :o). Stál pri tom chlapík, taký pohodár, s väčším bruškom, ale bolo hneď na ňom vidno, že to má v srdci! Viete čo tým myslím! Práve dával do zadného kufra nákup a vyberal prilbu. Zastal v pohybe, ktorým ju chcel nasadiť, pozrel na mňa, žmurkol, pousmial sa, naklonil sa cez svoj Diverzion, pomaly prezrel moje moto, zložil prilbu na spätné zrkadlo, vytiahol cigaretky, podal mi ruku a: ? ja som Stivo, zapáliš si??
A tak sa začalo naše priateľstvo. So Stivom som obehal všetky motozrazy, na ktoré sa dalo ísť a zasvätil ma do jazdy na moto, ktoré má svoju váhu. Povysvetľoval fígle, triky a finesy, no skrátka nebyť jeho, asi by som tých mojich prvých 10 000 km nenajazdil bez úhony. Hneď od začiatku vedel, že moje skúsenosti s jazdou na veľkých moto sú nulové a zobral si ma pod svoje ochranné krídla.
Ako čas plynul našimi spoločnými výletmi a Stivo sledoval ako sa zlepšujem a ako vo mne rastie pohoda pri jazde, že už nedržím kŕčovito riadidlá, že bez najmenších problémov ich pustím, otočím sa a pozerám za seba, či je za mnou všetko OK a či sa držíme v skupine tak ako sa patrí, asi došiel k názoru, že prišiel čas, aby som si vyskúšal jeho 900-vku. Zamyslel som sa, rýchle zhodnotil svoje pocity a s poďakovaním som odmietol. Netrúfol som si. Túto ponuku som dostal viackrát, ale viete, ja jazdím na skútri, žiadne umenie, pridať a brzdiť… ale pridať k tomu kvaltovanie… no neviem, ale dohodli sme sa, že keď sa na to budem cítiť poviem a on mi dá kľúče :o).
Ten správny čas prišiel na motozraze v Komoči, kde mali byť rozjazdy na letiskovej dráhe. Peknej, dlhej, rovnej, širokej, skrátka ideálne na skúšanie moto, ak nemáte žiadne skúsenosti s jazdou na vyšších kubatúrach. Vyrehotaný mi podal kľúče, ja som práve ležal na svojej moto, a zahlásil tým svojim spôsobom: ?Počúvaj, ty bastard! Buď teraz, alebo si choď kade ľahšie!?. No, čo na to povedať? Veď keď to tak chce, tak mu ju roztlčiem v kukurici nech má radosť! ;o) Veď aj tak má v pláne kupovať novú FJR-ku. Ale optimizmus ma prechádzal každým krokom, ktorým som sa blížil k Diverzion-u. Šťastie, že bola kúsok odo mňa. Sadol som na ňu, poobzeral sa, svet bol zrazu iný, mal som pocit, akoby všetko naokolo potemnelo. Stívov rehot a rýchla inštruktáž so slovami: ?dávaj bacha pri púšťaní spojky…? sťaby prichádzali zo strašnej diaľky… /slova ?záhrobie? sa obavám, ale dosť to pripomínalo/. Predo mnou veľké budíky, no skrátka niečo úplne iné ako na skútri. Vytlačil som spojku skontroloval kontrolky, neutrál svietil, chvála bohu, a stlačil štartér. Kultivovaný chod štvorvalca, krásny zvuk, ako šepot kvetín s príjemným chvením. Trošičku som pritiahol plyn na kratučký okamih a vzápätí vrátil do pôvodného stavu. Ten zvuk! Bolo to ako šteknutie! V momente otáčky vyskočili na 4500 a v druhom okamihu boli zase na voľnobehu! Preľaknuto som pozrel po Stivovi. A on záchvat smiechu! ?Zaraď jedniču a padaj!? Rýchle som zvažoval svoje šance, v duchu sa prežehnal, v mysli mi preleteli spomienky na skoré detstvo až po súčasnosť, oprel som sa o pravú nohu zatlačil ľavou nohou na kvalt. Moto jemne cukla, zhasla zelená kontrolka. Pomaly som ľavú nohu zložil, zaprel som sa oboma nohami a skúmavým pocitom som pomalinky začal popúšťať spojku. Zle som to odhadol. Všetko sa rozsvietilo na červeno a motor zhasol. Trapas! Kuknem okolo seba, ďalší záchvat smiechu ku mne dolieha! Začína sa u mňa pocit rešpektu meniť na hnev, veď ako malý krpec som lietal na 350 a teraz sa zo mňa rehoce aj Stívov 14 ročný syn, ktorý na nej jazdí. Znova štartujem, popúšťam spojku a konečne vystihujem moment, keď začala zaberať. Jemnulinko otáčam plynom, rozbeh mi vyšiel, zrazu okolo mňa fičí vietor, stláčam spojku dvojka, chvíľku trvalo kým som ju tam dostal, prudko púšťam spojku a plyn prudko trhám! Boooožžžeeee, kam zmizla cestááááá? Ufff je predo mnou len sa zmenil uhol medzi moto a dráhou. Predné koleso sa nedotýka!!! DES! Trošičku som pritlačil nohou brzdu, Diverzion ako poslušný koník jemnučko vracia predné koleso späť, radím trojku, po kratučkej chvíľke štvorku. Koniec dráhy? Jak je to možné? Pozerám tacháč, tam ručička neskutočne blízko 200!!! Neuveriteľné! Za tak krátku chvíľku! Ja mám snáď krídla! Brzdím, otáčam sa, sedí skvele, zrazu mám pocit že ju poznám, podvedome som podradil a pridal, je to krása, keď človek pritiahne plyn a moto pod ním vyštartuje ako raketa.
Premával som sa po tej dráhe a nevedel som sa nabažiť toho pocitu pri zrýchľovaní. Mam skúter 500, jazdí dobre, ale v 140 trošku pritiahnuť plyn a moto pod Vami vyštartuje a pritom počúva na najmenší náznak o zmene smeru, akýkoľvek impulz jej pošlete a ona ho okamžite začne plniť! Skvelá motorka! Neskúšal som ju v bežnej premávke, ale po tom šantení po dráhe zatáčaniach na jednu, druhú stranu v rôznych rýchlostiach žiadny problém! Možno to nie je najnovšia motorka, ale jej jazdné vlastnosti sú skvelé!
Som presvedčený, že by som si veľmi rýchlo zvykol. Mať ju v garáži, určite by nezaháľala a nenudila sa! Ak niekto hľadá moto na dlhšie jazdy, na cestovanie krížom-krážom, na jazdy plné pohody a uspokojenia s vedomím, že nemusí byť prvý v skupine, ale keď chce bude… môžem s čistým svedomím plne doporučiť! Určite na inzerát zoženiete Diverzion v dobrom stave a pri troške úcty k tejto motorke Vám to ona vráti v neskutočnej pohode pri jazdách pre potešenie srdca, mysle i ducha…
A na záver technické údaje: Motor radový 4-válec.-4Takt, YICS DOHC, Obsah (ccm): 891, Vŕtanie/zdvih (mm): 68,5×60,5, Kompresia: 9,6:1, Max. výkon: 72 kW/98 PS bei 9000/min, Max. krútiak: 81 Nm/8,3 mkp bei 7000/min, Mazanie: Tlakové, Štartér: elektro, počet rýchlostí: 5, sekundárny prevod: Kardan, Karburátory: 4x Mikuni BS36, Podvozok: Dvojitý trubkový uzavretý rám odpružený teleskopickou vidlicou vpredu a dvoma teleskopickými tlmičmi vzadu s progresívne vinutou pružinou.
podobne pocity som mal aj ja ked sa mi dal kolega z prace previest na svojej honde st 1100 🙂..podotykam ze predtym som na moto 5 rokov nesedel a jazdil som maximalne na jawe 350..bol som dost rostraseni a najprv som sa musel do toho dostat skusal som ju na velkom parkovisku..ale po chvily to bola nadhera na takej silnej motorke som v zivote nasedel a bol som z toho uplne paf..spravil som na nej trasu bb-zv no proste parada a vtedy som aj zacal uvazovat nad kupou vlastnaj moto 😁 😉
Jozefko veľmi pekne napísaný članok fakt klobúk dolu. Mam totožný stroj r.v 1996, pocity si veľmi vystihol. V sezone 2005 som najazdil s partou cca 3000km. Vraví sa objem ničím nenahradíš je to asi tak, je to univerzalna motorka s velmi pružným motorom, žiadna nutnosť podraďovačky, ide krasne za plynom či ideš 40 alebo 200. Brzdy dobre, možno predné teleskopy sa trochu viac ponaraju ale to je asi mojov sloniou vahou +syn +3kufre, ale skusim inu naplň. Inak vrele doporučujem.
jozefko mam kamarata ktory ju vlastnil a o nej povedal : nenapadna a strasne prakticka. A viem ze na nej najazdil hafo kilometrov. A mylsim, ze 900-ka ma kardan, tiez vyhoda pre cestovatelov. Preco o nej tvoj kamarat nenapise? Je to tiez jedna z tych vyhladavanejsich motoriek. Inak, pekne citanie.
tlmic no on nema komp a nerad pise ale ked som mu to ukazal vytlacene dva krat si to precital objednal Gin a ozral ma a zakazal zverejnit 😀 no a den nato zavolal ze nech si robim co chcem … 😁 bral som to ako suhlas 😀 😀 😀
neboli sme 😕 , nebolo casu. ja uz som jawku predal, su s tym len starosti. mozno neco kupim na leto, ale neviem este… inak ako sa dari? nechodis na icq? by sme pokecali….
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
wert
13. januára 2006 at 22:53
podobne pocity som mal aj ja ked sa mi dal kolega z prace previest na svojej honde st 1100 🙂..podotykam ze predtym som na moto 5 rokov nesedel a jazdil som maximalne na jawe 350..bol som dost rostraseni a najprv som sa musel do toho dostat skusal som ju na velkom parkovisku..ale po chvily to bola nadhera na takej silnej motorke som v zivote nasedel a bol som z toho uplne paf..spravil som na nej trasu bb-zv no proste parada a vtedy som aj zacal uvazovat nad kupou vlastnaj moto 😁 😉
Step
13. januára 2006 at 23:41
Jozefko veľmi pekne napísaný članok fakt klobúk dolu. Mam totožný stroj r.v 1996, pocity si veľmi vystihol. V sezone 2005 som najazdil s partou cca 3000km. Vraví sa objem ničím nenahradíš je to asi tak, je to univerzalna motorka s velmi pružným motorom, žiadna nutnosť podraďovačky, ide krasne za plynom či ideš 40 alebo 200. Brzdy dobre, možno predné teleskopy sa trochu viac ponaraju ale to je asi mojov sloniou vahou +syn +3kufre, ale skusim inu naplň. Inak vrele doporučujem.
tlmic
14. januára 2006 at 9:49
jozefko mam kamarata ktory ju vlastnil a o nej povedal : nenapadna a strasne prakticka. A viem ze na nej najazdil hafo kilometrov. A mylsim, ze 900-ka ma kardan, tiez vyhoda pre cestovatelov. Preco o nej tvoj kamarat nenapise? Je to tiez jedna z tych vyhladavanejsich motoriek. Inak, pekne citanie.
Jozefko
14. januára 2006 at 9:55
tlmic no on nema komp a nerad pise ale ked som mu to ukazal vytlacene dva krat si to precital objednal Gin a ozral ma a zakazal zverejnit 😀 no a den nato zavolal ze nech si robim co chcem … 😁 bral som to ako suhlas 😀 😀 😀
tlmic
14. januára 2006 at 9:59
jozefko tak nalej do neho Gin a nech diktuje. Aspon to bude vyrozpravane z duse.
Jozefko
14. januára 2006 at 23:43
tlmic neviem ako by to dopadlo … pili by sme spolu a to …. hmmm ee to by sa nedalo pisat 😉
tlmic
15. januára 2006 at 9:40
jozefko , tebe som nekazal piť ale písať. 😁
Jozefko
15. januára 2006 at 17:53
tlmic 😁 😁 😁 no to mi teda zelas … ja sice pit moc nepiem … ale ked pije Stivo to sa neda odolat 😉 😁 😁 😁
hezo
16. januára 2006 at 0:33
vidno ze mas cit pre pisanie.. inak pametas na reddevils 2005 ? a na tych „týpkov“ na jawach? tak ja som ten , čo mal zhnitý stan 🙄
Jozefko
16. januára 2006 at 6:23
hezo 😀 😀 😀 Hladal som Vas v Komoci na zraze boli ste tam ? 🙂
hezo
16. januára 2006 at 21:39
Jozefko
neboli sme 😕 , nebolo casu. ja uz som jawku predal, su s tym len starosti. mozno neco kupim na leto, ale neviem este… inak ako sa dari? nechodis na icq? by sme pokecali….