Do motorky, štvorkolky, auta, snežného – vodného skútra…
Každý z nás už minimálne v novinách videl „takmer“ neškodné položenie motorky na zem, ktoré však z dôvodu požiaru končilo úplnou katastrofou. Veď ako ďaleko je na zemi od odlomeného palivového kohútika či pootvoreného hrdla k rozpáleným výfukom alebo iskrám od oceľových padákov…
Kto takéto niečo zažil a na vlastné oči a videl ako sa mu majetok v hodnote niekoľko tisíc euro doslova roztápa pred očami, určite premýšľal nad spôsobom ako tomu zabrániť. Našťastie niekto prišiel na skvelú myšlienku a pretavil ju do finálnej podoby menom SAH FE-36 alebo pochopiteľnejšie: systém automatického hasenia.
Až neuveriteľne jednoduchý princíp Celý princíp fungovania je postavený na jednej polyamidovej hadici o priemere 18 mm a dĺžke 210 cm, v ktorej je natlakovaná účinná hasiaca látka FE-36 s presným názvom hexafluórpropán. Tlak je snímaný vstavaným tlakomerom na jednom z koncov tejto hasiacej hadice. Pri normálnej teplote je vďaka tlaku 5 barov v tomto relatívne malom priestore uložených až 500 g hasiva. Pri zahrievaní okolia plameňmi sa tlak pri teplote 100° zvyšuje až na 15 barov. Samotné spustenie systému je aktivované teplotou nad 120°, kedy zmäknutá polyamidová stena praskne presne v miestach najväčšieho tepelného namáhania a do priestoru uvoľňuje hasiaci plyn. Ten spoľahlivo a účinne hasí požiar už v zárodku. Samotné balenie toho veľa neobsahuje a ten kto s obavami čaká zložité inštalačné postupy bude veľmi potešený.
Jednoduchá montáž Jednoznačnou výhodou tohto systému je mimoriadne jednoduchá a flexibilná montáž, kedy si primerane volenými ohybmi môžeme zamaskovať hadicu za rám či pod kapotáž. U štvorkoliek a áut je inštalácia ešte jednoduchšia, pretože v prvom prípade tak ako vidíte na obrázkoch stačí desať minút a systém je na svojom mieste pripravený zasiahnuť keď to bude najviac treba. V aute je doporučená montáž priamo na spodnú stranu kapoty. U motocykla bez kapotáže to bude o niečo náročnejšie ale i tak sa dá nájsť spôsob ako vedením pod nádržou a poza rám tento užitočný systém zneviditeľniť.
Druhotné účinky neexistujú Samotné hasiace médium nemá žiadne korozívne účinky, svojím chemickým zložením nijak neohrozuje posádku a po aktivácii, zahasení a odparení nezanecháva na rozdiel od práškových hasiacich prístrojov žiadne stopy. Systém nevyžaduje žiadnu údržbu a ani pravidelné kontroly. Občasný pohľad na vstavaný tlakomer však nebude na škodu a len nás ubezpečí že všetko je v poriadku a v prípade aj toho najkatastrofickejšieho scenára spoľahlivo zabráni najhoršiemu.
To najlepšie nakoniec Tento veľmi vtipne a jednoducho vymyslený systém je cenovo veľmi prístupný, pretože podľa predbežných informácií bude jeho cena situovaná niekde okolo 130 Eur, čo v porovnaní s hodnotami ktoré uchráni nie je nijak veľa. A tento jednoduchý a geniálny patent bol vymyslený na Slovensku.
Nemoze sa stat, ze ta hadica „prdne“ a „zahasi“ aj ked motor nehori???
mam na mysli nejaky vzduchac, to je v lete pekna piecka
netusim, kolko stupnov moze mat motor na povrchu, ked je len vzduchom chladeny, vonku je 35 stupnov v tieni a stojim na 20tej krizovatke za poslednych 200 metrov
bezdooo Je na to manuál, ako sa to inštaluje, prešlo to štátnymi skúškami, takže sálavá teplota od vzducháča by to v žiadnom prípade nemala spustiť. Spúšťa to teplota v okolí hadice cca pri 120 st. čo určite sálavé teplo motora nedosahuje, takže to spustí iba priamy oheň. Osobne si myslím, že to nezahasí celý motocykel, ale v prípade práve motorky by som to bral ako bleskový okamžitý zásah na prvotné plamene, ktoré môže zahasiť a potom je to otázka náhody, či zastaví pri motorke vodič auta a obetuje svoj hasiaci prístroj.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
bezdooo
3. júna 2010 at 9:35
Netusim, kolko motoriek rocne sa zneskodni tym, ze zhoria ale system vyzera byt jednoduchy, lacny a mozno aj uciinny
za toto davam palec hore a klobuk dole
VladiB
3. júna 2010 at 9:41
Najväčší gól je to že je to vymyslené na Slovensku
AIR
3. júna 2010 at 12:50
Len to umiestnenie na traktor, alebo nahac 😕 😕 😕 asi dost diskutabilne
ale ako napad je to super, niekde pod kapotaz to schovat u SS alebo nejakom cestaku.. u auta ziaden problem
bezdooo
3. júna 2010 at 16:09
Este ma tak napadlo
Nemoze sa stat, ze ta hadica „prdne“ a „zahasi“ aj ked motor nehori???
mam na mysli nejaky vzduchac, to je v lete pekna piecka
netusim, kolko stupnov moze mat motor na povrchu, ked je len vzduchom chladeny, vonku je 35 stupnov v tieni a stojim na 20tej krizovatke za poslednych 200 metrov
VladiB
4. júna 2010 at 7:56
bezdooo Je na to manuál, ako sa to inštaluje, prešlo to štátnymi skúškami, takže sálavá teplota od vzducháča by to v žiadnom prípade nemala spustiť. Spúšťa to teplota v okolí hadice cca pri 120 st. čo určite sálavé teplo motora nedosahuje, takže to spustí iba priamy oheň. Osobne si myslím, že to nezahasí celý motocykel, ale v prípade práve motorky by som to bral ako bleskový okamžitý zásah na prvotné plamene, ktoré môže zahasiť a potom je to otázka náhody, či zastaví pri motorke vodič auta a obetuje svoj hasiaci prístroj.
slobo
6. júna 2010 at 14:28
👍
……
z Kuwait-u, mi nefunguje spojenie na vyrobcu SAH: proteng(z)protengsro.sk
( zase nejake podvodne manevre, mudzahidov ? 😈 )
👋