Nemecká značka BMW oficiálne potvrdila prípravu dvojice nových modelov K 1600 GT a K 1600 GTL, ktoré sa na trh dostanú už na budúci rok. Radový 6-valec, ktorý sa po prvý krát objavil v jeseni roku 2009 v prototype Concept 6 sa tak čoskoro dočká sériovej výroby. Nový motor sa objaví hneď v dvoch nových modeloch, ktoré sú namierené na športovú a luxusnú turistiku. V oboch prípadoch však ide o modely, ktoré budú okrem nového motora ponúkať množstvo inovatívnych technologických riešení, ktoré sa v motocyklovom priemysle objavia vôbec po prvý krát.
BMW K 1600 GT bude športovo ladená verzia, ktorá sa ponesie presne v duchu už existujúceho modelu K 1300 GT a bude predstavovať rýchleho a komfortného športového turistu.
BMW K 1600 GTL je vlastne náhradou za turistický model K 1200 LT a je priamou konkurenciou pre luxusný Goldwing. Okrem špičkového motora BMW sľubuje aj maximálny komfort, dokonalú techniku a mimoriadne bohatú výbavu. Nový motocykel tak bude ponúkať skutočne špičkové parametre v triede luxusných turistov.
Základné technické parametre modelov BMW K 1600 GT a K 1600 GTL * – Radový 6-valec disponuje výkonom 160 k už pri 7 500 ot. a maximálnu hodnotu krútiaceho momentu 175 Nm dosahuje pri 5 000 ot.
* – Viac ako 70% z maxima krútiaceho momentu je k dispozícii už od 1 500 otáčok.
* – Najľahší a najkompaktnejší radový 6-valec v sériovej výrobe, váži len 102,6 kg a je široký len 560 mm.
* – Odľahčená konštrukcia celého motocykla. Na konštrukcii podvozku sa v maximálnej miere využívali zliatiny hliníka a horčíka.
* – Elektronické ovládanie škrtiacej klapky.
* – Meniteľné výkonové krivky v troch režimoch: dážď, cesta a dynamika.
* – Vysoká miera bezpečnosti aj vďaka čiastočne integrovanému brzdnému systému ABS.
* – Trakčná kontrola DTC (Dynamic Traction Control).
* – Podvozok tvorený špičkovou technikou Paralever a Duolever.
* – Elektronicky nastaviteľný systém pruženia ESA II.
* – Svetová premiéra na motocykloch: adaptívne predné svetlomety (viď. video), ktoré sa prispôsobujú smeru jazdy a okamžitému zaťaženiu motocykla.
* – Ovládanie jednotlivých funkcii palubného pomocou univerzálneho ovládača (Multi Controller) a farebného displeja TFT.
* – Výkonný audiosystém s predprípravou na zapojenie prístroja GPS a prípojkami na iPod, MP3, USB, Bluetooth.
Samozrejme toto predstavuje len časť techniky a bohatej výbavy oboch modelov a na podrobné informácie si budeme musieť počkať pravdepodobne až do jesene, keď budú mať obe verzie oficiálnu svetovú premiéru.
BMW K 1600 GT a 1600 GTL už v roku 2011
Skica nového BMW K 1600 GT
K 1600 GT bude namierené na luxusnú turistiku
Adaptívne svetlomety sa na motocykli objavia po prvý krát
Radový 6-valec mal premiéru na prototype Concept 6
Rôzne funkcie palubného počítača sa zobrazujú farebne