Connect with us

Spravodajstvo

Predstavenie Kawasaki Z900 a Z900 SE 2025

Publikovaný

on

Dizajn

Pri zmenách úspešného modelu sa odporúča výrazná opatrnosť. Preto dizajnéri v továrni Akashi jemne prepracovali dlhoročnú Z900 pre rok 2025 v dizajne Sugomi. Výrazný hranatý štýl zachovali, sem-tam zvýraznili kovovými dielmi a doplnili bočnými panelmi z brúseného hliníka. Prepracovaná predná časť dostáva kompaktnejšie svetlomety a nápadné zadné svetlo v tvare Z muselo ustúpiť úplne prepracovanému futuristickému zadnému svetlu LED. Celkovo určite jemná evolúcia namiesto nehoráznej revolúcie. Zjednodušene – veľké Zko dostalo svetlo z malého Zka. A potobné zmeny zrejme nastanú aj pri modeli 650.

Motor – vylepšenia s rovnakým charakterom

Kvapalinou chladený radový štvorvalcový motor s objemom 948 cm3, známy už od svojho predchodcu, má nový profil vačkového hriadeľa, ktorého výsledkom je ešte viac otáčkový charakter a silnejší krútiaci moment v nižších rozsahoch otáčok. Výkon a maximálny krútiaci moment 124 koní a 97,8 Nm sú mierne pod úrovňou modelu 2024. Ride-by-wire si konečne našiel cestu aj do Z900, čo znamená, že škrtiace ventily sú ovládané elektricky a zmes paliva a vzduchu presne zabezpečuje ECU pre každú jazdnú situáciu. Výsledkom je, že Kawasaki sľubuje vynikajúcu odozvu a takmer rovnako dôležité zníženie spotreby paliva o 16 %. Z900 by si teraz mala vystačiť so 4,8 litrami super na 100 km a vypúšťať len 117 gramov CO2 na kilometer. Nový airbox by mal zabezpečiť prítomnejší hluk nasávania.

Rám a ergonómia – aktualizácia výšky sedadla

S cieľom zlepšiť ovládateľnosť Z900 upravili aj rám. Zmenila sa tuhosť výstuhy rámu za hlavou riadenia. Pre možnosť inštalácie quickshiftera prepracovali oblasť okolo uchytenia kyvnej vidlice. Okrem toho nové hliníkové riadidlá ponúkajú lepšiu tuhosť. Prepracované sú aj riadiace jednotky na ľavom konci riadidiel. Zadný rám teraz smeruje menej strmo nahor, aby vytvoril viac miesta pre čalúnenie sedadiel.

Vďaka zmenenému nastaveniu podvozku je pozícia sedenia viac vpredu, čo vedie k väčšiemu tlaku na predné koleso a má za následok presnejšie ovládanie a prehľad o priestore pred motorkou. Nové sedadlo je navrhli plochejšie, aby umožnilo vodičovi ľahkú zmenu polohy, a preto má byť pohodlnejšie ako doteraz. Zmenil sa aj tvar predného sedadla a sú k dispozícii dve výšky sedadla so sedadlom ERGO-FIT High s výškou 830 mm (štandardná výbava) a alternatívnym sedadlom ERGO-FIT Low s výškou 810 mm (príslušenstvo). To znamená, že výška sedadla sa v porovnaní s predchodcom zväčšila o 10 mm, čo by malo vyhovovať najmä vysokým jazdcom.

Nové brzdy a iné pneumatiky, hmotnosť a objem nádrže

Nové, radiálne namontované 4-piestikové brzdové strmene na prednom kolese stále zaberajú s 300 mm dvojitým kotúčom a v kombinácii s novými pneumatikami Dunlop Sportmax Q5 majú zabezpečiť konzistentné a presné brzdenie. Zavedením 6-osového IMU by sa mohla zlepšiť funkcia ABS, keďže teraz možno do výpočtu pre riadenie zahrnúť aj náklon a zrýchlenie. Intenzitu ovládania určuje zvolený jazdný režim.

Pokiaľ ide o hmotnosť, Kawasaki stavia novú Z900 mierne nad svojho predchodcu. Štandardný model váži s plnou nádržou 213 kg, verzia SE dokonca 214 kg. Oba modely majú spoločnú 17-litrovú palivovú nádrž, ktorá má v kombinácii so zníženou spotrebou umožniť dojazd viac ako 300 kilometrov.

Elektronická nálož

Nasledujúce systémy sú teraz štandardným vybavením Z900:

  • KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) : „KCMF monitoruje parametre motora a podvozku v celej zákrute – od nájazdu cez vrchol až po výjazd zo zákruty – a moduluje brzdnú silu a výkon motora, aby zabezpečil plynulý prechod od akcelerácie k brzdeniu a späť.“ Kawasaki vysvetľuje, že ABS a kontrola trakcie teraz fungujú v závislosti od uhla náklonu.
  • Jazdné režimy: V nomenklatúre sa tu nič nemení. Tri prednastavené režimy Sport, Road a Rain, ktoré si môže vodič zvoliť, sú doplnené (okrem verzie 35/70 kW) o individuálne nastaviteľný režim Rider Mode. Vodič si tu môže individuálne zvoliť trakčnú kontrolu a dodávku výkonu. Môžete si vybrať z režimu vysokého výkonu so 100 % výkonu a režimu nízkej spotreby so 75 % výkonu.
  • KTRC (Kawasaki Traction Control): Dokonca aj systém závislý od krivky zostáva na 4 úrovniach ovládania (1,2,3 a vypnuté)
  • KQS – Kawasaki Quickshifter: Vrátane funkcie blippera od 1 500 ot./min.
  • Tempomat

Nový displej rozširuje možnosti

Pri nastupovaní upúta zrak vodiča nový, veľký, plne digitálny 5-palcový farebný prístroj TFT. Prvýkrát v Kawasaki je možné zobraziť podrobnú navigáciu na displeji, táto funkcia vyžaduje, aby bola na smartfóne vodiča nainštalovaná bezplatná aplikácia Rideology. Okrem navigácie je možné využívať aj ďalšie rôzne funkcie (vrátane hlasových príkazov). K dispozícii sú dva rôzne varianty displeja. (Aspoň) jeden vám tiež umožňuje zobraziť aktuálny uhol sklonu.

V roku 2025 bude tiež Z900 SE

Okrem Z900 bude naďalej dostupný aj obľúbený model SE, ktorý sa dodáva s tlmičom Öhlins S46, brzdovými komponentmi Brembo (300 mm brzdové kotúče, radiálne uchytené monoblokové brzdové strmene M4.32 a brzdové platničky) a radiál Nissin hlavný valec a pancierové hadičky. K dispozícii je tiež sedlo v dvojfarebnej koži s kovovým odznakom Kawasaki a port USB-C v kokpite, z ktorých druhý je k dispozícii ako doplnok k štandardnej verzii.

Kawasaki Z900 a SE cena, farebné varianty, dostupnosť

Modely Z900 budú dostupné u predajcov Kawasaki na začiatku sezóny 2025 v nasledujúcich farebných kombináciách:

Z900 a Z900 70 kW:

  • Metalíza Spark Black / Metalíza Carbon Grey / Ebony
  • Metalíza Carbon Grey / Metallic Phantom Silver / Candy Persimmon Red
  • Metalíza Moondust Grey / Metallic Spark Black / Candy Lime Green

Z900 SE:

  • Kovová matná grafitová šedá / ebenová / kovová grafitová šedá

Pokiaľ ide o cenu, Kawasaki sa stále drží späť. Podľa vyjadrení z dobre informovaných kruhov sa však ceny budú čo najviac blížiť cenám modelov 2024.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri