Spravodajstvo

BMW oficiálne predstavilo nové modely R 1250 GS a R 1250 RT

Publikovaný

on

Jednou z najočakávanejších noviniek tejto sezóny je definitívne vonku a nemecká značka BMW oficiálne predstavila dvojicu modelov, ktoré budú ponúkané s novou generáciou populárneho „boxera“. Máme tu teda veľké enduro BMW R 1250 GS a športového turistu R 1250 RT.

Už zopár mesiacov sa internetom šíria zaručené správy o novej generácii kvapalinou a vzduchom chladeného boxera. Podľa týchto správ má byť nový motor väčší a pochopiteľne aj výkonnejší. Dnes môžeme povedať, že tieto prvotné správy neboli ďaleko od pravdy a najnovšia verzia má zdvihový objem motora zväčšený na 1 254 ccm, výkon motora vzrástol na hodnotu 136 k (predtým 125 k) a krútiaci moment narástol až na 143 Nm (predtým 125 Nm). Najväčšou novinkou na novom motore je však použitie technológie variabilného časovania ventilov BMW ShiftCam, ktorá je tak po prvý krát použitá na sériovom motocyklovom motore z dielne BMW. Základom tejto technológie je dvojica vačiek, ktoré ovládajú pohyb každého zo
štvorice ventilov sania. Menšia vačka, ktorá zabezpečuje menší zdvih ventila je aktívna pri nižších otáčkach motora a naopak väčšia, ktorá maximalizuje zdvih sacieho ventila je aktívna pri maximálnych otáčkach motora. Obe váčky sú umiestnené na jednom vačkovom hriadeli, ktorý sa pohybuje v osi. Pohyb vačkového hriadeľa je aktivovaný elektronicky. Výsledkom je už spomínaný nárast výkonu a krútiaceho momentu, no nemalým prínosom systému variabilného časovania ventilov je aj v optimalizovanej spotrebe, náraste výkonu v celom rozsahu otáčok a hladšom chode motora spojeného s presnejším dávkovaniu výkonu.

Nová generácia boxera

Nová technika a lepšia výbava

Motor samozrejme nie je jedinou novinkou na dvojici nových boxerov a už v základe sú oba modely vybavené dvojicou jazdných režimov, systémom trakčnej kontroly a asistentom rozbehu do kopca (Hill Start Control). Súčasťou doplnkovej výbavy sú režimy Dynamic, Dynamic Pro a Enduro a Enduro Pro na R 1250 GS. Novinkou je systém DBC (Dynamic Brake Control), ktorý asistuje pri intenzívnom brzdení a znižuje výkon motora.

Dynamic ESA „Next Generation“

Elektronický poloaktívny systém pruženia Dynamic ESA vo svojom najnovšom prevedení „Next Generation“ je dostupný aj na modeli R 1250 RT. Automaticky upraví nastavenie
pruženia podľa štýlu jazdy a kvality vozovky, a zároveň automatický upraví tuhosť podľa okamžitého zaťaženia motocykla.

Farebný TFT displej na R 1250 GS už v základnej výbave

Konektivita a jednoduché ovládanie sú najväčšie prednosti plnofarebného TFT 6,5 palcového displeja. V prípade nového modelu R 1250 GS už bude súčasťou základnej výbavy. V prípade Model R 1250 RT bude vybavený rovnako TFT displejom, no s menšou uhlopriečkou 5,7 palca, ktorý bude kombinovaný s analógovým otáčkomerom a tachometrom. 

Fotogaléria R 1250 GS a R 1250 RT 2018

1 komentár

Najčítanejšie

Exit mobile version