Zámer "zrovnoprávniť" podmienky pre jednotlivé tímy seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov elitnej triedy MotoGP zavedením jediného dodávateľa pneumatík sa nestretol s pochopením dvoch súperov na tomto trhu. Japonský Bridgestone aj francúzsky Michelin sa zhodli na tom, že im vyhovuje konkurenčné prostredie a dokonca pohrozili promotérskej spoločnosti Dorna odchod zo scény v prípade, že sa presadí monopol jednej značky podobne ako vo formule 1. Manažér Bridgestone pre motocyklový šampionát Hiroši Jamada vytiahol najsilnejší argument – koniec súťaže medzi výrobcami. "Hovoríme o osude špičky majstrovského seriálu cestných motocyklov. Neviem si ju predstaviť bez súťaže. Návrh od zástupcov Dorny nás šokoval. Sláva našej značky sa zrodila práve zo schopnosti konkurovať. Podnecuje to aj technologický vývoj," uviedol Jamada, ktorého spoločnosť investuje do MotoGP ročne 50 miliónov dolárov. "Ak zavedú pravidlo o jednej značke pneumatík, na rad prídu úvahy o našej budúcnosti v MotoGP," vyrukoval s konkrétnou hrozbou Jamada.
Dorna s návrhom prišla v septembri na VC Japonska v Motegi, v sobotu na VC Malajzie chce oznámiť, či svoj zámer hodlá presadiť aj proti vôli silných spoločností, alebo ustúpi a ponechá status quo.
V tejto sezóne v MotoGP kraľovali práve jazdci, ktorých "obúval" Bridgestone, triumfovali v 11 pretekoch a Casey Stoner na Ducati aj vďaka nim s predstihom získal titul majstra sveta. Michelin, ktorý určoval tempo v ostatných 15 ročníkoch, uspel v tomto roku iba na piatich veľkých cenách, napriek tomu je tiež za zachovanie súčasného stavu. "Vítame konkurenciu, preto odmietame takúto zmenu. Budúcu sezónu chceme našim kritikom ukázať, že sa mýlili. Ak sa odstráni súťaž medzi dodávateľmi, nemáme tu viac čo robiť," uviedol zástupca Michelinu Jean-Philippe Weber.
Proti novej koncepcii sú aj jednotlivé tímy, a tak sa zdá, že jediných stúpencov má iniciatíva vo frustrovaných jazdcoch Danim Pedrosovi (Honda) a Valentinovi Rossim (Yamaha), ktorí obúvali práve menej úspešné pneumatiky Michelin.2007