Táto motorka bola na internete a vo všetkých novinách a časopisoch opísaná nespočetne veľa krát. Ja osobne som odjazdil dve a samozrejme maximálne spokojný.
Ďalšia sezóna je ale za dverami, a určite viacerí z vás majú práve túto motorku na muške, ako nádejnú kúpu. Aby ste sa vedeli zorientovať aspoň v modeloch a prevedeniach, tak skúsim aspoň stručný prehľad. Žiadne pocity ani dojmy.
Rok výroby 1987-1988, označenie rámu, ale aj prvé znaky pred číslom motora PC 19 modelová rada F1
Prvé ročníky sú veru skutočne tak staré!!! Prišli pod názvom Hurican aj keď F znamená ?friendly?- priateľsky. Motor 600ccm, štvordobý kvapalinou chladený radový štvorvalec, DOHC/4, výkon 85 koní, hmotnosť 182kg.
Vyskytujúce sa problémy so šponovákom rozvodovej reťaze a objavujú sa škrtené verzie, ale tie sa objavovali aj v ďalších ročníkoch. Počítam že tých asi na Slovensku moc nie je a ak aj áno, určite sú už dávno otvorené na plný výkon.
Rok výroby 1989-1990, označenie rámu PC 23 a stále modelová rada F1
Upravená kľukovka a zvýšený výkon na 93 koní.
Rok výroby 1991-1994, označenie rámu PC 25 a modelová rada F2
Ostatní japonskí výrobcovia sa zbadali a snažili sa doháňať, tak bola CBR-ka totálne ?prekopaná?. Zmenené usporiadanie motora: hlava valca a horná kľuková skriňa tvoria jeden celok. Výkon 100 koní, pevnejší rám, zadná kyvka, zadná pneu 160-ka. Týchto modelov už u nás vidíme behať hodne a takmer všetci majitelia len chvália.
Nakoniec tento motor PC25 nájdete aj v malom Hornete.
Rok výroby 1995-1998, označenie rámu PC 31 a modelová rada F3
Oproti F2 má zväčšenú kompresiu, karburátory dostali iný priemer, vizuálna zmena – nasávacie otvory pod svetlom. Motor má červené políčko pri 13 500 oproti predchodkyni, ktorá ho mala pri 13000 otáčkach. Nová kyvka a vidla, širší ráfik zadného kola, ale pneu zostáva 160-ka! Výkon 105 koní. Motorka celá nabrala ?šmrnc?, ako novými kapotami, tak pomaľovaním a dá sa ľahko rozoznať od F2.
Rok 1999-2000, označenie rámu PC 35 a modelová rada F4
Na scéne sú R6, GSX-R 600, Kawasaki 600-vka, tak prišlo k najväčšej zmene, ktorá vlastne pretrváva len s ?malými? úpravami dodnes.
Nový motor o výkone 110 koní, nové brzdy z CBR 900RR, kyvka a nový chrbticový rám z hliníkovej zliatiny. Váha klesla o 16kg! Nezameniteľná s predchodkyňou.
Rok 2001?2005, označenie rovnaké PC 35 rada F4
Nové svetlá, predná maska, kapoty. Viditeľná zmena : otvory náporového sania ktoré mala predchodkyňa čierne sú integrované do kapotáže. Motor dostal elektronický systém vstrekovania paliva PGM-F1 / nájdete nápis na kapotáži / a výfukové plyny sú hnané cez katalyzátor. Má športovejší vzhľad hlavne vďaka spomínaným novým svetlám a kapotážam. F4 má imobilizér.
Samostatnú kapitolu tvoria v tejto rade športové sestry CBR-ky. Nechcel som sa im venovať , ale aspoň v skratke . Prvá prišla v roku 2001 s označením Sport. Má delené sedadlo, na čierno lakovaný rám, špicatejšia – športovejšia sedadlovka a jedno kilo k dobru. Od roku 2003 sa robí len F-ko a prichádza novinka, nekompromisný superšport CBR 600RR-117 koní a 169kg, nová kyvka z RC211V, vzadu LED diódy, výfuk pod sedlom a volá na okruh.
No a prečo som tento článok písal? Keď som kupoval CBR-ku, tak úplne bežne som sa stretával s omladzovaním ročníka motorky. A nebolo nič mimoriadne že 98-čka mala v TP rok výroby 1999 a samozrejme tak bola aj predávaná. Karburátorová 2000-ka ako 2001 s PGM-F1 už bolo úplne normálne. Takže aby ste zbytočne neprecestovali a v návale zúrivosti niekoho neprizabili. Tejto motorky je aj na Slovensku pekných pár kúskov a tak k zmene majiteľa dochádza veľmi často. Veď už v roku 1999 sa Honda chválila 620 tisícami predaných kusov od počiatku výroby CBR 600F. Je to len malý návod ako nekúpiť staršie, za cenu novšieho.