Connect with us

Spravodajstvo

Honda CBR 600F

Publikovaný

on

Táto motorka bola na internete a vo všetkých novinách a časopisoch opísaná nespočetne veľa krát. Ja osobne som odjazdil dve a samozrejme maximálne spokojný. Ďalšia sezóna je ale za dverami, a určite viacerí z vás majú práve túto motorku na muške, ako nádejnú kúpu. Aby ste sa vedeli zorientovať aspoň v modeloch a prevedeniach, tak skúsim aspoň stručný prehľad. Žiadne pocity ani dojmy.

Rok výroby 1987-1988, označenie rámu, ale aj prvé znaky pred číslom motora PC 19 modelová rada F1

01

Prvé ročníky sú veru skutočne tak staré!!! Prišli pod názvom Hurican aj keď F znamená ?friendly?- priateľsky. Motor 600ccm, štvordobý kvapalinou chladený radový štvorvalec, DOHC/4, výkon 85 koní, hmotnosť 182kg.
Vyskytujúce sa problémy so šponovákom rozvodovej reťaze a objavujú sa škrtené verzie, ale tie sa objavovali aj v ďalších ročníkoch. Počítam že tých asi na Slovensku moc nie je a ak aj áno, určite sú už dávno otvorené na plný výkon.

Rok výroby 1989-1990, označenie rámu PC 23 a stále modelová rada F1

02

Upravená kľukovka a zvýšený výkon na 93 koní.

Rok výroby 1991-1994, označenie rámu PC 25 a modelová rada F2

03

Ostatní japonskí výrobcovia sa zbadali a snažili sa doháňať, tak bola CBR-ka totálne ?prekopaná?. Zmenené usporiadanie motora: hlava valca a horná kľuková skriňa tvoria jeden celok. Výkon 100 koní, pevnejší rám, zadná kyvka, zadná pneu 160-ka. Týchto modelov už u nás vidíme behať hodne a takmer všetci majitelia len chvália.
Nakoniec tento motor PC25 nájdete aj v malom Hornete.

Rok výroby 1995-1998, označenie rámu PC 31 a modelová rada F3

04

Oproti F2 má zväčšenú kompresiu, karburátory dostali iný priemer, vizuálna zmena – nasávacie otvory pod svetlom. Motor má červené políčko pri 13 500 oproti predchodkyni, ktorá ho mala pri 13000 otáčkach. Nová kyvka a vidla, širší ráfik zadného kola, ale pneu zostáva 160-ka! Výkon 105 koní. Motorka celá nabrala ?šmrnc?, ako novými kapotami, tak pomaľovaním a dá sa ľahko rozoznať od F2.

Rok 1999-2000, označenie rámu PC 35 a modelová rada F4

05

Na scéne sú R6, GSX-R 600, Kawasaki 600-vka, tak prišlo k najväčšej zmene, ktorá vlastne pretrváva len s ?malými? úpravami dodnes.
Nový motor o výkone 110 koní, nové brzdy z CBR 900RR, kyvka a nový chrbticový rám z hliníkovej zliatiny. Váha klesla o 16kg! Nezameniteľná s predchodkyňou.

Rok 2001?2005, označenie rovnaké PC 35 rada F4

06

Nové svetlá, predná maska, kapoty. Viditeľná zmena : otvory náporového sania ktoré mala predchodkyňa čierne sú integrované do kapotáže. Motor dostal elektronický systém vstrekovania paliva PGM-F1 / nájdete nápis na kapotáži / a výfukové plyny sú hnané cez katalyzátor. Má športovejší vzhľad hlavne vďaka spomínaným novým svetlám a kapotážam. F4 má imobilizér.

Samostatnú kapitolu tvoria v tejto rade športové sestry CBR-ky. Nechcel som sa im venovať , ale aspoň v skratke . Prvá prišla v roku 2001 s označením Sport. Má delené sedadlo, na čierno lakovaný rám, špicatejšia – športovejšia sedadlovka a jedno kilo k dobru. Od roku 2003 sa robí len F-ko a prichádza novinka, nekompromisný superšport CBR 600RR-117 koní a 169kg, nová kyvka z RC211V, vzadu LED diódy, výfuk pod sedlom a volá na okruh.

No a prečo som tento článok písal? Keď som kupoval CBR-ku, tak úplne bežne som sa stretával s omladzovaním ročníka motorky. A nebolo nič mimoriadne že 98-čka mala v TP rok výroby 1999 a samozrejme tak bola aj predávaná. Karburátorová 2000-ka ako 2001 s PGM-F1 už bolo úplne normálne. Takže aby ste zbytočne neprecestovali a v návale zúrivosti niekoho neprizabili. Tejto motorky je aj na Slovensku pekných pár kúskov a tak k zmene majiteľa dochádza veľmi často. Veď už v roku 1999 sa Honda chválila 620 tisícami predaných kusov od počiatku výroby CBR 600F. Je to len malý návod ako nekúpiť staršie, za cenu novšieho.

Heslo dňa: motorkári ? motorkárom

tlmic

Honda CBR 600F

Honda CBR 600F 05

16 komentárov

1 komentár

  1. yagiza

    12. januára 2006 at 23:06

    tlmic. ja osobne som si myslela ze F znamena „Faired“, cele tie roky som zila v omyle😟 velmi dobry clanok 🙂

  2. zajo78

    13. januára 2006 at 6:18

    😛

  3. charym

    13. januára 2006 at 15:30

    pekne napisane a zrozumitelne ,niektory predavajuci zvyknu napisat do inzeratu to co nieje pravda a clovek nadarmo cestuje.
    celkom by bolo dobre mat tu nejaku databazu motoriek dajme tomu rok vyroby a ako ten model vypadal a nemusela bi niekomu patrit iba ako ten model vypada …

  4. eXeBaT

    13. januára 2006 at 16:08

    charym

    Databáza motocyklov je na [linka] a jej sa nevyrovná žiadna iná na internete, bola by to zbytočná snaha. Dala by sa ešte parsnúť (okopírovať), ale to považujem za no fair voči nim a je to právne napadnuteľné.

  5. tlmic

    13. januára 2006 at 16:20

    exe charym databaza je vyborna vec prave na taketo poznatky, aby ta niekto nenachytal na hruskach. Mne osobne vzdy jednoduchy clanok priniesol viac ako zdlhave patranie. Nehovorim to preto ze som teraz ja napisal tychto par viet. Ale ked som zacal motorkarcit, tak som mal vyhliadnutu Suzuki GS 500, a velmi mi padol vhod v tej dobe prave vysli clannok v ceskych novinach o tejto velmi popularnej motorke. Par riadkov a vedel som sa aspon trochu zorientovat, a prave vdaka nemu som vtedy konkretnu GS-ku nekupil , pretoze ma chcel majitel oklamat.
    Mam kamarata ktory ma motorku v original laku. Ma to len taky hacik , v tychto farbach sa robila az o tri roky neskor. Potrebuje to komentar?
    To je ako keby si isiel kupovat Feliciu, dohodnes vsetko telefonicky, prides tam a na dvore stoji Favorit.

  6. eXeBaT

    13. januára 2006 at 16:23

    tlmic

    V pôvodných farbách má samozrejme aj svoju patričnú hodnotu. Kamarát bol na Kysuciach kupovať XX-u a tá mala namiesto pôvodných nálepiek XX iba sprayom streknuté tie písmená. Skoro ho .eblo o zem, keď to videl 😀

  7. tlmic

    13. januára 2006 at 16:31

    Prvu CBR-ku som mal PC25, potom som chcel preskocit hned na PC35 s hlinikovym ramom. Nasiel som taku v inzerate a tak telefonujem. Je to 99? Samozrejme, viem co predavam!Ma hlinikovy ram, pytam sa ako blbec? Samozrejme!Akymi pismenami zacina cislo ramu? A co ja viem! Je tam PC 31 alebo PC35? A ty by si chcel nejako moc vediet! Hovorim ze je to 1999!!! Sadnem do auta a valim 160km tam a 160km naspät aby som sa pozrel ako vyzera 98-cka. No nezabil by si ho?

  8. eXeBaT

    13. januára 2006 at 16:48

    tlmic

    Môj prípad, Suzuki GSXR 750 r.v.2001 a bolo to v r. 2003. Nebola padnutá? Nie. Má naozaj iba 12 000 km? Áno. Nič nebolo robené s rámom? Nie. Prídem tam a o 20 min ťahám z chlapca peniaze za cestu, pretože to všetko nebola pravda. Zváraný rám na pravej strane, RKčka reťaz, čo Suzuki na svoje motocykle nedáva, zadné platničky zodraté, farba mi nesedela v odtieňoch. Ale vieš čo bol gól? Že on čumel ako vôl, čo to kúpil a naozaj o tom nevedel. Neskôr súdne napadol dovozcu toho motocykla 😀

  9. tlmic

    13. januára 2006 at 17:40

    exe a preto mi chybaju na nete clanky typu: ako ma kto oklamal , ako som presral peniaze, ako sa mi vysypal motor alebo prevodovka……Ved uz stare prislovie hovori, ze na vlastnych chybach sa clovek najlepsie uci. Skoda ze ja som si neznacil co vsetko som napriklad robil na prvej GPZ-ke, to by bol clanok na desat stran. Ale mam predsa nieco v zalohe…………. ja nemam problem priznat sa, lebo prave tym pomozem ostatnym.

  10. jaRRo

    13. januára 2006 at 19:14

    moc dobry toto calnok ……….. a co sa tyka tych ojebov ……. tesim sa na kupu tretej velkej motorky dufam ze bude pravda do tretice vsetko dobre …….. dva krat som dostal facku….. ked budem kupovat moto vezmem si min. dvoch odbornikov a pojdem pozrreit vsetky ktore budu v ponuke uz nikdy nekupim prvu no ale poznate zaciatky velke oci clovek sa zalubi a tak……. najprv som mal problemi s ramom ktory sme rozpili a zvarali samozrejme to som predal …. je to tiez blby pocit……no aspon sla rovno a teraz ved viete ten moj nestasny motor…… hmm co este ma postihne kym budem dve sezony bez poruchy? 😕 ja si to vzdy odskacem no na moto sa len preraba….. a heslo ked ju preklinam ze mam chut je….ť do koša „ked som sa dal na vojnu musim bojovať“ 🙂

  11. yagiza

    14. januára 2006 at 14:05

    eXeBaT bikez.com je na hovno… jedne co mi povie ze moja moto ma nejakych 77.4% to ze je uplne normalne ze XJcka vibruju v rozhrani 4000-6000otacok mi nepovie a ani to ze fakt ze sa mi obcas mrda olej z dychaca zo vzduchoveho filtra je u xjcok uplne normalne.

    aby som nezabudla, su tam dve diskusie otvorene jednu tam zacal nejaky debil a ta druha bola zacata klonom prveho, pricom zabudli vyplachnut skumavku a tak tam zostalo nieco zo somara.

    technicke udaje uz davno o moto ovladam ked uvazujem nad kupou, ja chcem vediet co sa na nej bude kazit a s cim su majitelia spokojni a s cim nie… 🙂

  12. eXeBaT

    14. januára 2006 at 14:09

    yagiza

    Tá databáza slúži ako technická, kde sa dozvieš špecifikácie, takže na hovno nie je. Ak by mala seriózne diskusné fórum ku každej motorke, to by už bolo o niečom inom. Je vôbec niečo také zabehnuté na nete, kde ku každej moto ľudia prispievajú poznatkami?

  13. yagiza

    14. januára 2006 at 14:21

    eXeBaT co som ja ded vseved? to neviem, ja chodim na specificke diskusne fora cize iba fazere, alebo bandity… ale to si kazdy najde sam. ci uz ma znalost anglictiny na urovni aby tomu rozumel je o inom

    a bikez je na hovno, lebo to tam nikto nereguluje… idem do kazdej napisat nech idu na exebat.sk… 😀

  14. jaRRo

    14. januára 2006 at 21:05

    a o cbr 900 nepoznate taku stranku cisla ramov a tak 🙄 este zistim ze nemam 92 ale 96 😀

  15. tlmic

    15. januára 2006 at 9:46

    jarro , mal som zalusk na CBR 900. Mozno nieco take prehladne najdem. Len sa musim pohrabat v mojej databaze. Ale viem ze podobne rozdelenie bolo aj u 900-vky .

  16. charym

    15. januára 2006 at 10:12

    no ja sa este chodim kukat na motorkari.cz ale tam su len fotky modelov ale je to dobre viem zhruba ako to vyzera

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri