Len necelé dva týždne po milánskej výstave už sedím v lietadle a smerujem do Portugalska do prímorského mestečka Portimao neďaleko legendárneho Fara. Cieľ cesty – test novej sedemstovky NC700X a CBR1000RR Fireblade 2012. Dnes bola na rade NC700X zajtra, 25-teho Fireblade.
Necelých 50 koní a dnešná maximálka 194 km/h
Honda NC700X prichádza v dobe globálnej krízy spolu s modelom NC700S a s modelom Integra ako dobrý kompromis ceny a vyspelej techniky. Prichádza na trh v strednej triede a netají sa tým, že chce osloviť veľmi široké masy užívateľov a byť proste dostupná. Modely NC sú vybavené manuálnou alebo DTC prevodovkou 2. generácie. Honda nám do Portimao priviezla na test model so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a na tej sme dnes odjazdili cca 160 km v rôznych prostrediach. Prekvapením na záver dňa bol diaľničný úsek, kde som z motorky vydrel rýchlosť 194 km / h. A že 50 koní nič nie je.
Prvý dojem
Motorka na mňa zanechala viac ako dobrý dojem a to som ju pozeral iba na stojane. Pekne upratané a uhladené detaily vás navedú k staršej sestre Crossrunner, jazdné vlastnosti, podvozok a motor sú samozrejme úplne iné. Motorka je kompletne nová a vymyslená na denné používanie, ľahkú turistiku, ale aj stredne dlhú trasu. Dôležitým prvkom je nízke ťažisko ktorému pomohol sklon radového dvojvalca, umiestnenie nádrže pod sedadlo spolujazdca a vodiča. V mieste nádrže sa nachádza odkladací priestor, kde som bez problémov vložil integrálu. Aj keď živá váha je až 218 kg (verzia s ABS), prekvapením je prvé nasadnutie, kedy o 200 kg živej hmoty ani netušíte. Kľudne by som jej odhadol 170 kg a menej. Plusom je ľahučké manévrovanie na mieste a úplne prirodzená a fakt neúnavná pozícia jazdca. Motor je papierovo podhodnotený ale ani zďaleka to nie je chudák. Práve naopak, po pár kilometroch prichádzam na to ako sa k nemu treba správať v rôznom prostredí a ako spoločne udržať dynamiku jazdy. Častejšie radenie, viac krútenia s plynovou rukoväťou sa rýchlo dostávajú do môjho podvedomia a zrazu je NCX-ka okrem turistu aj ľahký športovec. Podvozok je skôr mäkší, brzdy s ABS nehryzú ako zúrivý pes, ale poslúchajú presne, vietor ma bije do hrude od +130 km/h. Obuté pneu Metzeler Roadtec Z8 dobre kontrujú podvozku a ich výber bol správny. Motorka vyzerá vcelku ako jednoduchá ale je zaujímavá množstvom technických riešení na motore, či ráme a hlavne uvádzanou spotrebou 3,58 l na stovku. Ale na záver tejto prvotnej krátkej informácie len zopakujem ešte raz – za tú cenu, čo sa bude predávať to bude to, čo dnes všetci potrebujú: za málo peňazí veľa muziky a veľa kilometrov.
Podrobnosti o tejto motorke hľadajte v najbližšom vydaní Motomagazínu č.: 12/2011, ktorý bude v predaji od 2 decembra.
Z Portimao V. Brniak
Honda NC700X – prvý test
Toto prostredie jej sedí, nenáročné prevýšenia, točivá cesta – to je neúnavná jazda
Radový dvojvalec môže byť vybavený aj DTC prevodovkou
Podsedalové partie skrývajú nádrž, tankovanie je pod sedadlom spolujazdca
Kombinovaný brzdný systém C-ABS obsluhuje iba dva kotúče.
Príbuznosť s modelom Crossrunner nie je náhoda
Integrála presne vôjde priestoru, kde väčšinou býva nádrž
Teofilo Plaza - ten, čo túto motorku nakreslil
Netradičné tankovanie pre Hondu
Partia veselých slovensko-českých novinárov. Karlos stále srší humorom
NC700X v plnke: kufre, vyhrievané rukoväte, padáky, svetlá, väčší štít...