Dve inovácie a jeden
úplne nový model. Aj tak by sa dal zhrnúť offroadový modelový rad Honda CRF
na rok 20019. Okrem dvoch motokrosových špeciálov CRF250R a CRF450R bola
predstavená úplne nová civilne orientovaná 450-ka CRF450L.
CRF450L – úplne nový model
Najvýznamnejšou
inováciou na rok 2019 je nové civilné enduro CRF450L. Po konštrukčnej stránke
vychádza tento model z motokrosového špeciálu CRF450R modelový rok 2018. Na
offroadového hobby jazdca tak čaká obratné a výkonné enduro, ktoré ponúka
dostatok ľahko dávkovateľného výkonu od najnižších otáčok. Motor plní prísnu
emisnú normu Euro 4 a prvá veľká servisná prehliadka ho čaká až po 32 000 km. Nová
je 6-stupňová prevodovka a väčší zotrvačník, ktorý pomáha zlepšiť trakciu
zadného kolesa a pomáha zjemniť výkonovú krivku.
Podvozok rovnako
vychádza z minuloročného motokrosového špeciálu, samozrejme nové sú
komponenty pruženia, pribudli LED svetlá vpredu aj vzadu a chladič je
väčší a používa prídavný ventilátor. Pohotovostná hmotnosť motorky je 130,8 kg a sedlo je 940 cm nad zemou.
CRF450R – inovovaný model
Motokrosový
špeciál CRF450R sa na rok 2019 podrobil sérii uprav, ktoré priniesli nárast
výkonu o 2,5 k a krútiaci moment narástol o 2 Nm. Tento
nárast bude citeľný prakticky v celom rozsahu otáčok motora a najväčší
podiel na tom nesie inovovaná hlava valca. Novinkou je aj 3-stupňový asistent
štartu HRC Launch Control. Podvozok prichádza s novým nastavením pruženia
a úplne nový je strmeň prednej brzdy, ktorý sa podieľa na celkovej úspore
hmotnosti 1 kg.
Novinkou sú riadidlá Renthal Fatbar, ktoré rovnako prinášajú zníženie hmotnosti
a väčšie možnosti individuálneho nastavenie riadidiel.
CRF250R – inovovaný model
Minulý rok sa
250-ka dočkala úplne nového motora a na rok 2019 sa konštruktéri zamerali
na výraznejšie zvýšenie krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach
bez straty vysokého výkonu vo vysokých otáčkach. Tento cieľ sa podarilo dosiahnuť
vďaka sérii úprav. Priemer škrtiacej klapky sa zmenšil o 2 mm, nový profil
vačky upravuje zdvih ventilov. Skrátený výfukový zvod má podiel na zachovaní
maximálneho výkonu. Novinkou pre modelový rad 2019 je 3-stupňový asistent
štartu HRC Launch Control, ktorý je podobný ako na 450-ke.
Najväčšou zmenou
na podvozku je nový predný brzdový strmeň, ktorý je rovnaký ako na 450-ke a to
isté platí aj pre riadidlá Renthal Fatbar.
Honda predstavila offroady modelovej rady CRF na rok 2019