V utorkovej 10. etape 29. ročníka prestížnej motoristickej Rely Dakar, ktorá mala štart i cieľ v mauretánskej Neme (celkovo 400 km, meraný špeciálny úsek 366 km) obsadil slovenský reprezentant Jaroslavov Katriňák v kategórii motocyklov 15. priečku. Pretekár medzinárodného MOL Dakar Team-u stratil na víťaza etapy Heldera Rodriguesa 27:19 min, čo znamenalo pre 40-ročného Martinčana v celkovom hodnotení pokles o jednu pozíciu nižšie – aktuálne je jedenásty. Na lídra súťaže Španiela Marca Comu, ktorý skončil v etape druhý (strata 44 s na víťazného Portugalčana Rodriguesa) stráca 4:05:53 h.
Utorkových 400 kilometrov tvorila „náhradná“ etapa oproti pôvodne naplánovanej. Kvôli skutočnosti, že vláda Mali nedokázala organizátorom súťaže zaručiť stopercentnú bezpečnosť pelotónu na území, kadiaľ bola pôvodne naplánovaná trasa 10. etapy tohtoročného Dakaru, zostal celý konvoj na území Mauretánie. „Dnes som skoro vôbec nepotreboval itinerár, ani navigáciu. Ak by som to mal stručne charakterizovať, utorková etapa bola od začiatku až do konca čistý motokros. Strašne náročný terén, trasa namotaná pomedzi stromy, cez riedke lesíky, po vyschnutých korytách riek, pomedzi skaly, ale stále v užívanom teréne, cez ktorý viedli nespočetné, kľukaté cestičky s tvrdým hlineným podkladom, na ktorom bol naviatý piesok,“ tlmočil Katriňákovo hodnotenie 10. etapy manažér Environ Servis Moto Teamu Marián Novikmec a ďalej doplnil slová aktuálne už jediného slovenského zástupcu na tohtoročnej Rely Dakar: „Bolo to náročné na kondíciu. Obrovskú výhodu mali jazdci na ľahších motorkách – upravených endurách, ktorí bez väčšej námahy zvládali početné ostré zákruty, zjazdy a výjazdy. Odrazilo sa to aj na výsledkoch dnešnej etapy. Ukázala sa samozrejme výhoda továrenských jazdcov KTM, ktorých motorky majú tiež o 50 kg menej oproti modelovo minuloročným a starším rely špeciálom.“
Jaroslav Katriňák v telefonickom rozhovore s manažérom Environ Servis Moto Teamu Mariánom Novikmecom pripomenul, že utorková etapa bola značne rýchla a vzhľadom na členitý terén aj dosť nebezpečná. „S ťažkou motorkou som nechcel riskovať, preto som hneď po štarte zvolil svoje tempo, ktorému sa prispôsobili Poliak Czachor a Holanďan Knuiman, moji spoločníci posledných dní,“ uviedol J. Katriňák a dodal: „Kondične a jazdecky sa cítim v pohode, akurát každý vrátane mňa začína cítiť trochu únavu po desiatich ťažkých etapách. V noci som veľa nespal, lebo meškal náš servisný kamión s náhradnými dielmi a na motorke sme začali robiť až večer o 22.00 h. Neskôr už stroj dával do poriadku len sám brat Rasťo, aby som si mohol pred etapou pospať. Servis bol však nevyhnutný, nakoľko bol zasa po dvoch etapách bez asistencie. Zatiaľ všetko ide ako má, nechcem to zakríknuť, som spokojný.“