Dlho očakávané rozšírenie diaľničného úseku Trnava – Bratislava sa slovenskí vodiči dočkali v absolútnom predstihu a už dnes je plne funkčný trojpruhový úsek Trnava – Bratislava. Ako všetci i my jazdíme pravidelne po diaľnici do Bratislavy a faktom je, že doprava sa skutočne zrýchlila.
Ale pozor! Tri pruhy za cenu odstavného pruhu – výhoda spojená s vysokým nebezpečenstvom Ako to teda prebiehalo: vytrhali sa kovové zvodidlá v strede cesty, trávnatý úsek sa vybetónoval, na toto miesto sa osadili betónové zvodidlá. Týmto zásahom sa plocha pre tri pruhy rozšírila doslova iba o pár desiatok centimetrov. Oranžové čiary rozdelili diaľnicu na tri rovnocenné prúdy a hurá Slovensko má svoju prvú trojprúdovú diaľnicu. Ale kde je odstavný pruh pre pokazené vozidlá?
Motorkári, traste sa aby sa vám na tomto úseku nepokazila motorka Prvý – pomalý pruh, je určený pre vozidlá s nižšie povolenou maximálnou rýchlosťou (kamióny, autobusy, vozidlá s prívesným vozíkom…) majú povinnosť využívať tento pravý pomalý pruh.
Pokazila sa vám motorka? Modlite sa aby sa to nestalo Máte iba 40 cm priestoru a cca 2-4 sekundy aby ste z pokazenej motorky vystúpili a odstavili ju. Ak sa vám toto podarí utekajte z diaľnice rýchlo preč na pole, preto vo vzdialenosti cca 60 -80 cm budú okolo vás hučať obrovské kamióny s tlakovou vlnou vpredu. Navyše každý motocykel má bočný stojan vľavo a tak motocykel bude kvôli nedostatku miesta vždy zasahovať do pravého jazdného pruhu. Potom je už len otázka času, keď nepozorný vodič v poslednej sekunde zbadá váš motocykel zasahujúci do tohto pruhu a katastrofický scenár je na svete. Totižto medzi pravou vodiacou čiarou, ktorá má šírku niečo cez 20 cm vám za ňou ostáva iba niekoľko centimetrov trávy a zvažujúci sa trávnatá časť mimo úrovne vozovky. NDS prisľúbila, že na tomto úseku sa začne v blízkej budúcnosti budovať odstavný pruh, ale do tej doby sa modlite, aby sa vám na tomto úseku nepokazila motorka alebo auto.
Red.