Riadiaca komisia okruhového šampionátu MotoGP zverejnila úpravy pravidiel, ktoré budú platiť od budúcej sezóny (2014). Veľa z týchto zmien už bolo predstavených dávnejšie, no pribudli aj ďalšie novinky o ktorých sme doteraz nevedeli.
Počnúc rokom 2014 bude povinná štandardná riadiaca jednotka, ktorú dodá firma Magneti Marelli. Továrenské tímy môžu však aj naďalej používať vlastný softvér na programovanie riadiacej jednotky, naopak súkromné tímy musia jazdiť už len so štandardným nastavením.
Dôležitou novinkou je presná definícia továrenského a súkromného tímu. Až doteraz sa do tejto kategórie radili len členovia asociácie športových výrobcov motocyklov (Honda, Yamaha a Ducati). Podľa najnovšej definície môže získať štatút továrenského tímu aj výrobca podvozkov, ktorý môže na štart postaviť až štvoricu jazdcov s týmto štatútom.
Súkromné tímy tak môžu postaviť vlastný podvozok a siahnuť po motore M1, ktorá bude ponúkať Yamaha. Vďaka tomu sa vyhnú povinnosti používať štandardnú elektroniku a môžu využívať vlastné nastavenia. Ducati naopak zvažuje možnosť poskytnúť súkromným tímom kompletný prototyp Desmosedici so štandardným softvérom vďaka čomu si zachovajú štatút súkromných tímov.
Výhodou pre súkromné tímy bude možnosť použitia až 24-litrovej nádrže a počas sezóny budú mať prístup k až 12-tim motorom. Továrenské tímy budú musieť vystačiť len s 20-timi litrami paliva a počas sezóny budú mať k dispozícii len 5 motorov.