Spravodajstvo

NSU 2000 Bison

Publikovaný

on

Jednovalce s objemom okolo 600 ? 650 ccm sú úplne bežné. Máme tiež jednovalce v triede 800 ccm, ale oproti Bisonu sú to len malé objemy. NSU Bison, je totiž jednovalec s objemom 2000 ccm.

Staviteľom tohto doslova Bizóna je nemecký inžinier Franz Langer. Franz je na dôchodku a má teda množstvo času. Tento čas netrávi prechádzkami po parkoch, ale hrabaním sa v garáži. Franz už má svoje meno zapísané v Guinnessovej knihe rekordov za najväčší jednovalec (mal vtedy objem 1000 ccm).

Úpravca sa rozhodol, že 1000 ccm je málo. Medzitým bol jeho rekord zlomený jednovalcom s objemom 1500 ccm a tak mal čo prekonávať. Franz zobral starý motocykel NSU Konsul s pôvodným objemom 500 ccm (titulka vpravo hore – srdce veteránistu zaplače) a motor nahradil leteckým jednovalcom s objemom 1440 ccm, ktorý prevŕtal na 2000 ccm.

Pôvodný piest v tomto motore vážil 3 kilá, a tak Franz vyrobil piest s hmotnosťou ?len? 1,6 kg.

Po pár úpravách je jeho motocykel schopný jazdy, má však len jednu nevýhodu a to, že nemá štartér, čiže je nutné ho nakopávať. Vzhľadom na objem motora Franz odporúča ho radšej roztláčať, aj keď ani to si neviem celkom dobre predstaviť. Celkom zaujímavé musia byť taktiež vibrácie motora.

NSU 2000 Bison (NSU 500 Konsul vpravo hore)

NSU 2000 Bison

9 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version