Testy a recenzie

Silverblade – pokračovanie – Keeway Silverblade 250 EFI

Publikovaný

on

V Motomagazíne č. 6/12 ste čítali test novinky z produkcie značky KEEWAY – celkom veľký skúter Silverblade s motorom 125 EFI. V priebehu dvoch mesiacov tento model bol doplnený o nový, výkonnejší motor s označením 250 EFI. Skúter skoro o veľkosti SW-T400, či AN400 si hneď v začiatku vybudoval rešpekt v cestnej premávke a v predošlom teste sme priali skútru vďaka jeho veľkosti a konštrukcii podvozku silnejší motor, čo sa aj stalo.

250 kubíkov a koníkov, to je iný Silverblade
Zatiaľ čo 125 EFI dosiahol nameranú maximálku 104 km/h, model s motorom 250 ccm dosiahol na rovine maximálku 124 km/h. Rozdiel výkonu motora je cítiť ihneď pri prvom rozbehu a skúter zrýchľuje doslova s úsmevom na tvári. Tým posúva hranice spokojnosti jeho majiteľa na vyššiu úroveň, a samozrejme, aj jeho využitie. S 20 koníkmi som si dokonca dovolil výlet horskou oblasťou, s horským stúpaním na Portáš a to vo dvojici. Ono sa to nezdá, ale tých 8 koní navyše oproti 125-tke je skutočne cítiť. Skúter sa vôbec v kopcovitom teréne nezadýchal a dynamika jazdy v tomto prostredí bola vlastne limitovaná len polomerom zákrut. Spolujazdkyňa si pochvaľovala pohodlie a plynulosť jazdy. Zmenil sa i spôsob jazdy a dovoľujem si dokonca obiehať na rýchlejšej ceste vozidlá bez toho, že by ma nápor vzduchu pribrzdil.

Nezmenil sa len motor
S novým motorom sa zmenila aj váha skútra a 250-tka pribrala až 22 kg. K zvýšeniu váhy nepomohol iba väčší motor. Na prednom kolese sú u 250-tky dva brzdové kotúče a toto je cítiť pri brzdení hlavne pri potrebe použitia bŕzd v extrémnejších situáciách. Pritom páčky oboch bŕzd sú ovládateľné prirodzeným tlakom a nevyžadujú žiadne zovreté prsty. Celkovo brzdný účinok je príjemne regulovateľný a dávkovanie sily nie je zmeškané voči reálnej potrebe. Ostatné veci ostávajú nezmenené, vrátane presnej geometrie, ktorá mi dovoľuje až neštandardne hlboké náklony v zákrutách a na kruháčoch a to aj so spolujazdcom.

Biela farba – iný skúter
Farba nevesty – krásna biela robí z motorky niečo úplne iné, ako je predchádzajúca testovacia 125-tka, ktorá bola nevýrazná čierna. Silverblade, aj keď má veľa dizajnových nezameniteľných prvkov je proste v bielej farbe úplne iný. Táto farba ho neuveriteľne zviditeľnila v cestnej premávke, čo prospelo hlavne bezpečnosti jeho posádke. Biely kufrík na skútri ale nie je originál, ale oplatil sa, pretože farebne ho od kapôt Silverblade nerozoznáte. Je to Coocase S48 s integrovaným brzdovým svetlom, s diaľkovým ovládaním a neoprénovou tlmiacou výstelkou. Pasuje tu ako vyšitý, ale potrebujete naň doplatok 200 Eur. Kufor prirodzene mení spôsob nastupovania spolujazdca, ale nemení jeho pohodlie, práve naopak. Miesta má spolujazdec stále dosť a neodtláča spolujazdca smerom k jazdcovi, ako sa to stáva u niektorých iných modelov.


Takže 125-ťku alebo 250-tku?
Cenovo je 250-ťka oproti 125-tke drahšia o 600 Eur. Výkonový rozdiel 8 k je u 250-tky v praxi znateľný viac, ako by sa dalo papierovo očakávať. A potom sú tu presnejšie brzdy vďaka jednému kotúču vpredu naviac. Všetko ostatné je navlas rovnaké a teda aj negatíva. Oba motocykle sú vybavené bočným i hlavným stojanom, rovnako veľkým podsedlovým kufrom a rovnakým podvozkom a aj obutím. Palubné údaje ukazujú čas i vonkajšiu teplotu vzduchu, ktorá bola rovnako presná ako na mojom aute. Za negatívum považujem horší prístup k spínacej skrinke, nezmyselne malú skrinku pred kolenami, ktorá tam ani nemusela byť a privítal by som tuhšie nastavenie prednej vidlice.

Technické parametre:

Cena: 2 999 Eur
Motor: 250 ccm, EURO 3
Výkon: 20 k pri 7 000 ot./min.
Rozmery (D x Š x V): 2 168 x 796 x 1 454 mm
Hmotnosť / nádrž: 172 kg (suchá) / 11 litrov
Rázvor: 1 486 mm
Max. nameraná rýchlosť: 124 km/h
Pneu: vpredu: 120/70-14, vzadu: 140/70-14

Skúter na test zapožičal: GVP MOTO spol s r.o. Komárno

Text a foto: Vlado Brniak

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 10/2012 Janka

Silverblade – pokračovanie – Keeway Silverblade 250 EFI

Pridaj komentár

Najčítanejšie

Exit mobile version