Naháč XJ6 patrí už niekoľko rokov po sebe medzi najpopulárnejšie modely výrobcu a posledná séria úprav znamená, že aj v roku 2013 bude patriť opäť medzi najžiadanejšie. Okrem inovácii prichádza Yamaha aj s novou verziou tohto modelu a špeciálna edícia nesie označenie XJ6 SP.
Všestranný športovec Yamaha XJ6 si vybudovala povesť pravého univerzála a svoju všestrannosť kombinuje s mimoriadne ľahkým a priateľským ovládaním. Vďaka týmto vlastnostiam je ideálnym spoločníkom nielen pre začínajúcich ale má čo ponúknuť aj skúsenejším jazdcom, ktorí ocenia živý motor a ľahké ovládanie. Medzi silné stránky tohto motocykla patril aj atraktívny dizajn športovca, ktorý sa pre nastávajúcu sezónu podrobil menším zmenám.
Dizajn so zmenami Pozornosť konštruktérov sa zamerala na dizajn motocykla a nové postranné kapotáže teraz plynulo nadväzujú na nádrž. Menšie zmeny sa dotkli aj predného svetlometu a čelného miništítu, ktorý teraz ponúka agresívnejšie športové tvary. Ďalšie zmeny sa týkali inovovanej prístrojovky a nového poťahu sedla s protišmykovým povrchom. Zlepšiť komfort jazdy spolujazdca by mali nové madlá na oboch stranách.
Nová farebná kombinácia Oproti štandardnej verzii sa špeciálna edícia SP líši originálnou farebnou kombináciou čiernej a matnej šedej farby. Táto farba pritom pomáha zvýrazniť športové korene tohto naháča a chce osloviť široký okruh športovo ladených jazdcov. Čiernu farbu nájdete okrem rámu aj na ráfoch kolies. Efektívna imitácia kevlaru na vás čaká na krytoch rámu. Dominantným prvkom farebného vyhotovenia verzie SP je veľká šestka na bokoch kapotáže, ktorá zvýrazňuje modelovú príslušnosť k rade XJ6.
Yamaha XJ6 SP
Motor: 600 ccm, 16 ventilov DOHC, R4
Výkon: 77,5 k pri 10 000 ot./min.
Krút. moment: 59,7 Nm pri 8 000 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 120 x 770 x 1 085 / 2 120 x 770 x 1 210 mm
Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 205 / 210 kg / 217 / 226 kg (ABS) (prevádzková)
Rázvor: 1 440 mm
Výška sedla: 785 mm
Objem pal. nádrže: 17 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 160/60-17
Text: Miro Tamáši, foto: archív Motomedia
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 3/2013
Janka