Články užívateľov

Tak ide čas

Publikovaný

on

       Je to už pekných pár rokov, keď som  po poľných cestách trápil ?pinčle? , poväčšine v absolútne dezolátnom stave (cesta aj motorka).  Sem-tam spadnutá reťaz, prípadne defekt a niekedy sa aj benzín stihol minúť uprostred poľa. 
Potom prišla zmena v podobe legálnej Jawky s ŠPZ a TP.  Tých, dnes už klasických 50 ccm pozná asi každý, veď na niečom sa začínať musí. Po motorickej stránke bola absolútne v poriadku, problém spočíval v tom, že predchádzajúci majiteľ na nej vyrobil nový náter, ktorý zrealizoval štetcom. Na motorke to zanechalo výrazné ?stopy?. V podstate to bola dobrá ochrana proti korózii, lebo vrstva farby mala miestami hrúbku aj niekoľko milimetrov. A tak som sa dal do úprav zovňajšku. Nastala dilema, pretože odstrániť starý lak a nastriekať nový bolo značne nad možnosti finančného rozpočtu. Alternatívne riešenie prišlo onedlho ? niekoľkými desiatkami samolepiek som premenil dovtedy takpovediac klasický motocykel na ?Cirkus Humberto?. V súvislost s týmto ?pinčlom? ma ešte napadá, že jeho ŠPZ začínala písmenami PRZ, čo mnohí neprajníci v tej dobe prekladali ako:?Pokaziť, Rozobrať, Zahodiť?, aj keď si myslím, že s ich strany išlo o obyčajnú závisť nad mojim ?tunningovým umením?

         Po nejakom čase bez motorky som mal zrazu dva Simsony (jeden pojazdný a ďalší na súčiastky). To už bolo o niečom inom, pojazdiť sa na tom dalo dobre. Stále mi však vŕtalo v hlave, že by nebolo od veci vyraziť na nejaký zraz, ale to bolo dosť problematické, pretože ?Sipák? o papieroch ani nechyroval. Vyriešil som to kompromisom, naložil som motku do auta  a na zraze som ju vyložil. Takže som na zraz prišiel na motke a zároveň som mal aj ubytovanie. Trochu komplikované, ale praktické riešenie.
Potom prišla  ČZ 175, čo bol viac ako 100% nárast v obsahu valcov. Keďže bola (a dodnes je) na papieroch, zväčšila sa aj dojazdová vzdialenosť. Úplnou náhodou sa mi do rúk dostal príves za motorku (Pav-41). Ten vyriešil problém, kam pri cestovaní s kufrom a spacákom …atď.   Všetko sa to nahádže do ?páva? a je pokoj, konečne som nemusel jazdiť naložený, ako vianočný stromček.

      Stále som sa s hlavou strčenou v motočasopisoch zaoberal myšlienkou, že dobrá čopra by nemusela byť zlá. Opäť tomu pomohla náhoda, na jednom zraze som si  poobzeral Jinlun 250 a bolo rozhodnuté ? 25.marca som si ho zasneženou krajinou viezol domov (samozrejme, že som išiel na motke) ? s mnohými vrstvami oblečenia som vyzeral ako snehuliak. Úsmevy a sem-tam zaťukanie si na čelo od okoloidúcich chodcov v mestách, ale mne to bolo jedno,  viezol som si predsa domov väčšiu sestru k ČZ. Názory na čínske motorky sa rôznia, niekto chváli, iný zatracuje ? ja však tvrdím, že niet nad osobnú skúsenosť. Kupoval som ju ako ročnú, mala cez 10-tis km. Ja som na nej najazdil viac ako 4-tis km. Okrem prasknutého spojkového lanka som nemal žiadnu poruchu a nikde ma nenechala, spotreba 3 litre. Maximálku mala niekde nad 120 km/h, ale to som nikdy nezisťoval, jazdil som si v pohode 90 ? 100 km/h. A aby som nezabudol podotknúť, ako som to vždy hovoril, mal som: ?Najviac chrómu v dedine?. 

Ale ako to už býva, ku koncu sezóny sa vynárala otázka, že akú moto na budúcu sezónu ? nie je ťažké uhádnuť, že som chcel niečo silnejšie s viac koníkmi. Tentokrát som sa však rozhodol ubrať úplne iným smerom, neustále som sa pohyboval v trojuholníku ? Fazer, Bandit, Hornet. A tak som čítal recenzie a články a inzeráty a popri tom som začiatkom januára predal Jinlun a povedal som si: ?Teraz mám do jari dosť času vybrať si motorku?. A tak to nakoniec aj bolo, presne šesť dní po predaji jednej, som prišiel domov na druhej motke a prosím , zoznámte sa  Honda CBF 600 S.

Heavy

30 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version