Yamaha NMAX 125 a nový prémiový variant NMAX 125 Tech MAX budú predstavené v roku 2025 s prepracovaným dizajnom, vylepšenými funkciami a modernými technológiami. Oba modely sú vybavené motorom EURO5+ s technológiou Yamaha Blue Core, systémom štart-stop na úsporu paliva a komplexnými bezpečnostnými prvkami, ako je ABS, trakčná kontrola a 230 mm kotúčové brzdy. Nový 4,2-palcový LCD displej v základnom modeli zobrazuje upozornenia smartfónu, zatiaľ čo Tech MAX je vybavený farebným TFT displejom, navigáciou Garmin, funkciami Bluetooth a sedadlom v koženom vzhľade so semišovými doplnkami. Vylepšená ergonómia, úložný priestor vhodný na každodenné použitie a systém Yamaha Smart Key dopĺňajú funkcie.
Náš test sa však týka štandardného modelu NMAX .
Poriadne modernizovaný dizajn
NMAX zanecháva svoj hanblivý vzhľad v minulosti. Nová predná časť s podpisom LED a centrálnym svetlometom cituje dizajnový jazyk motocyklov Yamaha, zatiaľ čo zadná časť s novými LED komponentmi a samostatne integrovanými LED smerovkami vháňa čerstvý vzduch do kategórie skútrov Yamaha. Vďaka tomu vyzerá skúter podstatne modernejšie a kvalitnejšie ako predtým. Pretože skúter, ktorý bol naposledy obnovený v roku 2021, sa teraz zdal trochu zastaraný a lacný.
Yamaha NMAX 125 2025: úložný priestor
Nebezpečenstvo sa však vyparí, keď sa pozriete pod sedadlo. O triedu kompaktnejších vozidiel je vidieť úložný priestor, ktorý je zhruba na úrovni konkurencie. Pod sedadlo sa zmestí integrálna prilba, aj keď pri testovacej jazde je vhodné vyskúšať, či sa pod ňu naozaj zmestí vaša vlastná prilba. V štíte na nohy sú tiež dve priehradky na rukavice – otvorená s portom USB-C a uzavretá. NMAX 125 je dostatočne praktický na každodenné používanie v meste, najmä preto, že systém bezkľúčového chodu je nainštalovaný z výroby a príslušenstvo ponúka ďalšie riešenia batožiny, ako je horný kufrík a komfortné komponenty, ako je vysoký veterný štít.
Podrobnosti s potenciálom na zlepšenie
Ak chcete MAX-imium funkcií, musíte siahnuť po variante Tech MAX. Bohužiaľ, táto verzia ešte nebola dostupná v dostatočnom množstve, aby sme ho mohli otestovať. Aj preto naša testovacia jazda prebiehala na štandardnom modeli. Vyznačuje sa LCD displejom s možnosťou pripojenia, ktorý je ľahšie čitateľný ako u predchodcu. Displej by však mohol byť jasnejší, aby umožnil väčší kontrast a tým lepšiu čitateľnosť. Výhľad dozadu by mohol byť tiež lepší ale na svoju kategóriu skútrov bol dostačujúci a cítil som sa bezpečne čo sa rozhľadu týka.
Yamaha NMAX zostáva prístupným mestským skútrom
Yamaha si je vedomá svojej cieľovej skupiny: začiatočníkov a doručovateľských služieb. NMAX preto musí byť aj naďalej ľahko použiteľný. Tento cieľ rozhodne dosahuje. Výška sedadla 770 mm je teraz o 5 mm vyššia ako u predchodcu, čo vyplýva z predĺženia zdvihu zadného odpruženia – cieľom je vytvoriť väčší komfort. Napriek tomu by väčšina pilotov mala bez problémov nájsť bezpečnú oporu. Nová Yamaha NMAX navyše váži iba 132 kilogramov, vďaka čomu sa s ňou ľahko manipuluje na mieste. Len vodiči s dlhšými nohami by si mali počas testovacej jazdy preveriť či majú dostatok miesta na kolená. Pri úplnom uzamknutí by sa riadidlá mohli dotýkať vašich nôh.
Ako klasický mestský skúter sa ranná dopravná špička v Barcelone ukázala ako perfektná testovacia oblasť. Viac ako polovicu času sa ocitnete medzi autami a nákladnými autami a preniknete do pomaly plynúcej premávky. Vďaka nízkemu ťažisku a veľmi vzpriamenej a ovládateľnej polohe sedenia môžete NMAX nasmerovať presne tam, kam chcete. Jeho úzky dizajn premení každú úzku medzeru na cestu k cieľu, čím vytvára silný pocit nadradenosti. Brzdy podporované ABS vpredu aj vzadu tiež poskytujú presne tú správnu spätnú väzbu. Yamaha NMAX sprostredkúva ľahkosť a robí z nej perfektný nástroj pre mestskú premávku.
NMAX 125 2025: výkon a spotreba
Yamaha NMAX je skutočný svetový skúter. Predáva sa vo viac ako 60 krajinách, každý štvrtý predaný skúter Yamaha je NMAX a za posledných 9 rokov (od uvedenia na trh v roku 2015) bolo zaregistrovaných viac ako 160 000 kusov. Jedným z dôvodov jeho úspechu je jazda. Japonský výrobca si uvedomuje, že technológia musí byť robustná, aby bolo možné NMAX používať nepretržite.
Motor esP+ s objemom 125 cm3 bol pre rok 2025 revidovaný, posilnený a samozrejme prispôsobený norme Euro5+. K dispozícii je výkon 12,2 k a krútiaci moment 11,2 Nm, čo podľa oficiálnych informácií zrýchli skúter na 99 km/h. V našom teste boli možné aj nízke trojciferné hodnoty – absolútne postačujúce pre každodenný mestský život. Yamaha sľubuje spotrebu 2,2 l/100 km. Žiaľ, túto hodnotu sa nám pri teste nepodarilo skontrolovať, no uvedená hodnota sa nám pri bežných jazdných podmienkach javí ako reálna.
NMAX dokáže zaujať aj mimo mesta
Ako športový skúter má NMAX zvýšený chrbticový rám za následok čoho má vyšší stredový tunel, čo vedie k vysokému a pomerne nepohodlnému prestupu. To, čo má nevýhody z hľadiska pohodlia a praktických výhod, však zaisťuje zvýšenú stabilitu, čo je výhodné najmä vtedy, ak vás dochádzanie vedie po kľukatých vidieckych cestách. Tu NMAX vyžaruje skutočnú zábavu z jazdy, pretože nainštalované komponenty boli vhodne zladené. Prepracovaná vidlica a zadné tlmiace jednotky, ktoré je možné nastaviť v predpätí pružiny pomocou ručného kolesa, zaisťujú, že skúter pevne sedí na ceste aj napriek malým 13-palcovým pneumatikám, pričom svoju úlohu tu zohráva aj sériovo inštalované Dunlop ScootSmart.
Už vychvaľované brzdy dokážu zaujať dobrou spätnou väzbou a dostatočným spomalením aj pri rýchlom tempe – aj keď sa bavíme „iba“ o 230 mm kotúči vpredu aj vzadu. Samozrejme, že cieľom NMAXu nie je ponúkať nekompromisnú športovosť, no na kľukatej vidieckej ceste nepôsobí úplne mimo. Až keď príde na predbiehacie manévre nad 70 km/h, 125ccm skútri dochádza dych. S týmto osudom sa však musí popasovať celá trieda skútrov A1.
Príslušenstvo a cena Yamaha NMAX 125
Výber príslušenstva bol pre rok 2025 rozšírený, aby ste si svoj NMAX mohli vybaviť tak, aby dokonale vyhovoval vašim potrebám. Ak si chcete veci uľahčiť, môžete si vybrať aj jeden zo štyroch hotových balíkov výbavy: Winter, Urban, Sport alebo Essential.