Connect with us

Testy a recenzie

Kawasaki Ninja 1100SX 2025: prvé dojmy z okolia Barcelony

Publikovaný

on

Kawasaki Ninja 1100SX 2025: optická evolúcia namiesto revolúcie

Kawasaki zostáva verná svojej filozofii dizajnu aj napriek zmene názvu a spolieha sa na overené hodnoty pre Ninja 1100SX 2025: športovosť, stabilitu a turistické vlastnosti. Vizuálne je nová verzia takmer 1:1 podobná jej predchodcovi, športová silueta s odkazmi na super športovcov oslavuje meno Ninja. Variant SE tak spoznáte až na druhý pohľad.

Voliteľne dostupné, farebne zladené kufre tiež bez problémov zapadnú do športového tourera. Čo je na ňom príjemné: Ak odstránite bočné kufre, vďaka diskrétnemu zapadnutiu uvidíte štíhlu zadnú časť bez akýchkoľvek vydutých úchytov kufra.

Motor a výkon: viac kultivovanosti, menej vytáčania

Srdcom Ninja 1100SX zostáva osvedčený radový štvorvalec so zdvihovým objemom 1 099 cm³. Nárast o približne 50 metrov kubických vyplýva z predĺženia zdvihu o 3 milimetre – výsledok: 136 k pri 9 000 ot./min a krútiaci moment 113 Nm pri 7 600 ot./min. Nominálne je 1100 o 6 koní slabšia ako jej predchodca, ktorý ponúkal maximálny výkon 142 koní pri 10 000 ot./min. V praxi však motor ponúka citeľne viac krútiaceho momentu najmä od stredných otáčok. Krútiaci moment (približne 400 otáčok) aj špičkový výkon (okolo 1 000 otáčok) sú k dispozícii skôr v jednotke kompatibilnej s Euro 5+. Táto úroveň krútiaceho momentu (+2 Nm) zaisťuje, že nedostatok špičkového výkonu je pri praktickom používaní viac než eliminovaný a 1100 je rýchlejší motocykel. Jazdné režimy sú dobre známe, „Road“ je režim, ktorý sa používa v každodennom živote a ponúka dobrý kompromis medzi bezpečnostnými rezervami a pohonom, zatiaľ čo režim „Sport“ dáva najväčší zmysel s výrazne rezervovanejšími zásahmi kontroly trakcie pri rýchlych otáčkach. etapy. Odozva 1100 Ninja je vznešená a ľahko ovládateľná aj v tej najostrejšej konfigurácii.

Prevodové stupne 1 až 4 majú športový, krátky prevodový pomer a umožňujú ostré zrýchlenie v úzkych zákrutách. Dlhšie prevodové pomery v rýchlostných stupňoch 5 a 6 znižujú otáčky motora na diaľnici a robia z Ninju pohodového cestovateľa na dlhé trate. Pozitívny bol najmä štandardný quickshifter, ktorý umožňuje maslovo hladké radenie prevodových stupňov. Prepínanie rýchlostí veľkými nohami (v mojom prípade veľkosť 45) si však vyžaduje určitú citlivosť, keďže priestor medzi stupačkou a radiacou pákou je malý.

Elektronika Ninja 1100SX SE: Jemnejšie vyladená, ale nie dokonalá v ovládaní

Kawasaki prepracovala elektroniku Ninja 1100SX v kľúčových oblastiach, aj keď na papieri (alebo v tlačových materiáloch Kawasaki) nie je rozdiel v rozsahu funkcií v porovnaní s predtým. Najmä kontrola trakcie teraz funguje precíznejšie, keďže už nezasahuje cez prerušenia zapaľovania, ale riadi priamo škrtiace klapky, povedal mi pri večeri technik Kawasaki. Výsledkom je citeľne jemnejší zásah, vďaka ktorému je motocykel stabilnejší a predvídateľnejší. Aktualizáciu funkcií pripojenia vrátane hlasového ovládania a podrobnej navigácie nebolo možné otestovať. Kawasaki poskytuje navigačné zariadenie TomTom na navigáciu počas voľnej jazdy popoludní.

Existujú body kritiky týkajúce sa použiteľnosti 1100, ktoré sú už známe z 1000SX a bohužiaľ neboli vyriešené: Nastavenie jazdných režimov zostáva komplikované, pretože vyžaduje podržanie tlačidla niekoľko sekúnd so zatvorenou rukoväťou plynu. Tempomat, ktorý je užitočnou funkciou na dlhých cestách a celkovo funguje uspokojivo, neukazuje nastavenú rýchlosť na displeji. To isté platí pre sériovo inštalované vyhrievané rukoväte na variante SE, ktorá z troch úrovní je aktívna, sa dá zistiť iba počítaním bliknutí na tlačidle. Každý, kto pri úvahách o Ninja 1100SX SE myslel na funkcie ako prisvetľovanie do zákruty alebo elektronicky nastaviteľný podvozok, sa mýli. Tento luxus je vyhradený pre Ninja H2 SX SE.

Špeciálnu pozornosť si zaslúži nová funkcia na Ninja 1100SX (SE), ktorá je jednoduchá, pretože je ťažké ju prehliadnuť: nabíjací port USB-C na riadidlách. Je ukrytý pod veľkým krytom o veľkosti zápalkovej škatuľky. Nehovorím však o malých komerčne dostupných podpaľovačoch, ale skôr o tých veľkých, ktoré poskytujú oheň dostatočne dlhý na zapálenie všetkých sviečok na stredne veľkom vianočnom stromčeku. Táto jednotka pravdepodobne prežije ľadový chlad, extrémne horúčavy, silný dážď a krupobitie aj jadrové útoky, no na každodennú prevádzku by stačilo aj diskrétnejšie integrované riešenie.

Ninja 1100SX: Verzia SE ako upgrade pre náročných

Verzia SE sa odlišuje od štandardnej verzie nasledujúcimi vlastnosťami a prvkami výbavy:

  • Brzdy: Brzdové strmene Brembo M4.32 v kombinácii s oceľovými pletenými hadicami poskytujú presnú a silnú odozvu.
  • Podvozok: Tlmič Öhlins S46 s ručným kolieskom na predpätie pružiny zaisťuje maximálnu prispôsobivosť a vynikajúci tlmiaci výkon.
  • Vyhrievané rukoväte: Trojstupňové nastaviteľné vyhrievané rukoväte sú obzvlášť užitočné v chladných testovacích dňoch, ako je tento. Ale aj na najvyššej úrovni dosahujú svoje limity pri teplotách okolo 2°C.

Poznámka k brzdám a tlmičom: Bez priameho porovnania (štandardná verzia nebola k dispozícii na testovanie) oboch modelových variantov sa nedá povedať, či sa príplatok za verziu SE oplatí. Nasledujúce jazdné dojmy o brzdách a podvozku sa týkajú Ninja 1100SX SE.

Dojmy z jazdy Ninja 1100SX SE: Stabilné a výkonné brzdy vzbudzujúce dôveru

So svojou hmotnosťou 234 kg (o 1 kg ľahšia ako štandardná verzia) Ninja 1100SX SE nie je žiadna gazela, a tak sa v úzkych zákrutách správa trochu malátne. Prispieva k tomu aj poloha sedenia, ktorá je silne integrovaná do vozidla. V predĺžených rádiusoch však predvádza svoje prednosti naplno a zaujme pôsobivou stabilitou. Pneumatiky Bridgestone S23 namontované ako originálne vybavenie ponúkajú vynikajúcu priľnavosť a režim Road je možné použiť aj na mokrej alebo studenej vozovke. Pneumatiky podporujú vynikajúci cit pre predné koleso, ktorý Ninja ponúka.

Podvozok verzie SE žiari vyváženým nastavením. Zatiaľ čo vidlica Showa prenáša krátke rázy na jazdca pomerne náhle a v reakcii teda vykazuje mierne slabiny, osvedčený tlmič Öhlins S46, známy už z iných modelov SE od Kawasaki, boduje citlivým komfortom. V zásade je Ninja 1100SX SE ťažko vyrušiteľná, športová turistika skrz naskrz.

Balíček Ninja 1100 ideálne dopĺňa brzdový systém Brembo M4.32 vrátane oceľových pletených havičiek. Dokonca aj pri dlhšom svižnom tempe po vidieckej ceste sa presný bod tlaku na páke nepohne ani o milimeter. Dobrá správa pre všetkých, ktorí radi pracujú s brzdou zadného kolesa v polomeroch: zväčšenie priemeru v porovnaní s predchodcom má na svedomí teraz citeľne efektívnejší brzdný účinok na zadnú časť. Celkový brzdný výkon je presne ušitý na mieru 1100 a možno ho označiť za absolútne vydarený.

Pohodlie, ergonómia a vhodnosť na turistiku: Pevný základ s priestorom na zlepšenie

Rovnako ako pri modeli 1000 ponúka pri dlhších cestách dobrú ochranu pred vetrom a počasím aj veterný štít, ktorý je možné nastaviť v štyroch úrovniach sklonu. Pri nízkych teplotách je však v oblasti rúk a rozkroku mierny prievan, ktorý znižuje komfort, najmä pri zrážkach a/alebo nízkych teplotách. Mechanizmus nastavenia nechal mnohých kolegov v rozpakoch, pretože jednoducho nevedeli nájsť páku. Ako skúsený vodič Ninja SX poznáte nenápadnú, takmer skrytú páčku napravo pod displejom, no aj tak ju nie je ľahké dosiahnuť. Spustenie polohy čelného skla do rovinatejšej polohy sa dá zvládnuť jednou rukou, pričom jeho zdvihnutie počas jazdy je skutočným kúskom. V súlade s bezpečnostnými myšlienkami japonských inžinierov by sa nastavenie malo vykonávať iba na mieste. Pre každého, kto je nenapraviteľný, mám malý tip: pomáha tempomat.

Poloha sedenia je pohodlná pre stredne veľkých vodičov a ponúka dobrú rovnováhu medzi športovosťou a komfortom na dlhé vzdialenosti. V Európe sa Ninja 1100SX (SE) štandardne dodáva s vysokým sedadlom, čo u oboch modelov poskytuje výšku sedadla 835 mm. Nižší vodiči nájdu v príslušenstve aj nižšiu verziu sedadla s výškou sedadla 820 mm. Napriek náznaku krivých riadidiel ani po hodinách v sedle príliš nenamáhajú zápästia a posed je na športovo-turistiku pomerne pohodlne vzpriamený. Vysokým vodičom však môže prekážať ostrý uhol kolien, ktorý obmedzuje voľnosť pohybu na dlhších cestách.

Voliteľné známe bočné kufre namontované počas testu s objemom 28 litrov na stranu sú elegantne integrované a bez problémov pojmú celotvárovú prilbu. Robia z Ninja 1100SX ideálneho spoločníka na cesty, no citeľne zvyšujú celkovú cenu motocykla. Ak by ste predsa len nemali dostatok úložného priestoru, môžete si ako doplnok objednať aj vrchný kufrík vo farbe motorky.

Ninja 1100SX (SE) spotreba, dojazd, obsluha dvoma osobami a užitočné zaťaženie

Podľa oficiálnych informácií Kawasaki je spotreba 5,7 litra, nižšia ako u predchodcu. Keď sme však ráno jazdili veľmi striedmo, pod 6 litrov sme sa podľa displeja nedostali pri športovom nasadení sa táto hodnota dá behom chvíľky zvýšiť na 7,5 litra a pri jazde s pilónom zrejme ešte ďalej. . Skutočné meranie spotreby sa musí odložiť na test doma, pretože motorky boli tankované počas obedňajšej prestávky. V kombinácii s 19-litrovou nádržou to má za následok dojazd 250 až maximálne niečo cez 300 kilometrov.

Podstatnejšie je relatívne nízke užitočné zaťaženie Ninja 1100SX (SE) len 195 kg. To by mohlo byť tesné pre jazdcov s batožinou a spolujazdca. Najmä na dlhých cestách so zodpovedajúcimi priestorovými nárokmi a konfiguráciou bočných a horných kufrov by pasažieri nemali byť príliš ťažkí. Je to škoda, keďže sedadlá v rade dva ponúkajú pohodlné čalúnenie a v podstate dostatok miesta na zábavu z jazdy pre dvoch.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri