Testy a recenzie

Testujeme Honda Africa Twin v Afrike – zhrnutie a fotogaléria

Publikovaný

on

Dnes už niet najmenších pochýb, že nová Honda Africa Twin poriadne zamieša kartami na trhu dobrodružných cestovateľov a z afrického testu si prinášame len tie najlepšie dojmy.

 

Motorka stavaná do terénu

Nová Africa Twin svojím pojatím nadviazala na pôvodný koncept tohto modelu a jazda v teréne nie je len okrajovou záležitosťou, ale táto motorka bola postavená s úmyslom jazdy v náročnom teréne. Posed, jazda v stúpačkach, šírka riadidiel alebo svetlá výška, to všetko sú detaily, ktoré výrazne ovplyvňujú celkový pocit z offroadovej jazdy a Africa Twin ani v jednom z týchto detailov nesklamala a offroad zvláda skvele. Veľký výkon a veľké rozmery, ktoré sú pre bežného smrteľníka najväčším strašiakom pri jazde s cestným endurom v teréne na Africe ani zďaleka nepôsobili tak odstrašujúco a pocitovo to chvíľami pripomínalo skôr veľký jednovalec ako radový dvojvalec s litrovým objemom, čo je určite dobou správou aj pre skúsených jazdcov.  

 

Neúnavný hltač kilometrov

Prvý deň bol prakticky celý asfaltový, dlhé presuny striedali športové šprinty na vrcholy hneď niekoľkých horských sediel a cca 270 km ubehlo veľmi rýchlo a bez náznaku únavy. Vzpriamený posed, široké riadidlá a komfortné sedlo robia svoje. Pochvalu zaslúži čelný štít, ktorý fungoval výborne aj vo vysokých rýchlostiach. Sériové nastavenie pruženia je skôr o komforte, no podvozok ukázal svoje prednosti v momente, keď sa kvalita asfaltu zhoršila. S motorkou sa dalo jazdiť agresívne aj na vyložene hrboľatom povrchu a pri priamom porovnaní s modelmi ako Crossrunner alebo Crosstourer, ktoré nás na asfalte sprevádzali mal podvozok Afriky výrazne navrch. Motor ponúka hladký a lineárny nástup výkonu, pričom maximálny výkon 95 k dosahuje už pri relatívne nízkych otáčkach 8 500 ot./min. Na prvý pohľad to nie je vizitka čistokrvného športovca, no krátkym radením sa dá výkonový potenciál motora využiť naplno a bez väčších problémov sa mi podarilo na automate dosiahnuť maximálku 220 km/h a nejaká rezerva tam ešte bola (Južná Afrika je miestom kde rýchlosť nikto príliš neriešil a dalo sa tu jazdiť naozaj rýchlo). Otázkou môže byť ako si 95 k výkonu poradí s plne naloženou motorkou, ale pri jazde sólo som nedostatkom výkonu ani na sekundu netrpel.  

 

Univerzál s výraznou podporou elektroniky

Africa Twin prichádza so sofistikovanou elektronikou, ktorá hrá dôležitú rolu nielen pri jazde na ceste ale aj v teréne. No na druhej strane má nemalý podiel na univerzálnosti celej motorky. O tom ako je dôležité mať správne nastavenú elektroniku som sa presvedčil pri jazde v teréne, kde som počas jedného z foto bodov bol až príliš nedočkavý a zabudol som vypnúť systém ABS a aktivovať tlačidlo G, ktoré zabezpečí rýchlejšiu odozvu na plyn. Hneď po štarte sa mi zadalo, že automat radí na môj vkus už pri nízkych otáčkach, no a hneď nato som potreboval zabrzdiť pred zákrutou a tu pre zmenu zadná brzda nereagovala prakticky vôbec, namiesto zákruty som kľučkoval pomedzi nízke kríky v piesku   🙂

Manuál vs DCT

Africa Twin je ďalším modelom v ponuke Hondy, ktorý prichádza s dvojspojkovým automatom DCT. Opäť je o niečo sofistikovanejší a dokázal nemožné – funguje aj v teréne! Napriek tomu, že verzii s manuálnou prevodovkou nebolo absolútne čo vyčítať, tak väčšina z prítomných novinárov uprednostnila automat pred tradičnou prevodovkou, čo je asi najlepšou vizitkou prevodovky DCT.  

Viac o novej Honde Africa Twin vám prinesieme v pripravovanom Motomagazin Katalógu noviniek na rok 2016 a následne v najbližšom vydaní Motomagazínu.

Testujeme Honda Africa Twin v Afrike – zhrnutie a fotogaléria

7 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version