Connect with us

Testy a recenzie

Testujeme Honda Africa Twin v Afrike – zhrnutie a fotogaléria

Publikovaný

on

Dnes už niet najmenších pochýb, že nová Honda Africa Twin poriadne zamieša kartami na trhu dobrodružných cestovateľov a z afrického testu si prinášame len tie najlepšie dojmy.

 

Motorka stavaná do terénu

Nová Africa Twin svojím pojatím nadviazala na pôvodný koncept tohto modelu a jazda v teréne nie je len okrajovou záležitosťou, ale táto motorka bola postavená s úmyslom jazdy v náročnom teréne. Posed, jazda v stúpačkach, šírka riadidiel alebo svetlá výška, to všetko sú detaily, ktoré výrazne ovplyvňujú celkový pocit z offroadovej jazdy a Africa Twin ani v jednom z týchto detailov nesklamala a offroad zvláda skvele. Veľký výkon a veľké rozmery, ktoré sú pre bežného smrteľníka najväčším strašiakom pri jazde s cestným endurom v teréne na Africe ani zďaleka nepôsobili tak odstrašujúco a pocitovo to chvíľami pripomínalo skôr veľký jednovalec ako radový dvojvalec s litrovým objemom, čo je určite dobou správou aj pre skúsených jazdcov.  

 

Neúnavný hltač kilometrov

Prvý deň bol prakticky celý asfaltový, dlhé presuny striedali športové šprinty na vrcholy hneď niekoľkých horských sediel a cca 270 km ubehlo veľmi rýchlo a bez náznaku únavy. Vzpriamený posed, široké riadidlá a komfortné sedlo robia svoje. Pochvalu zaslúži čelný štít, ktorý fungoval výborne aj vo vysokých rýchlostiach. Sériové nastavenie pruženia je skôr o komforte, no podvozok ukázal svoje prednosti v momente, keď sa kvalita asfaltu zhoršila. S motorkou sa dalo jazdiť agresívne aj na vyložene hrboľatom povrchu a pri priamom porovnaní s modelmi ako Crossrunner alebo Crosstourer, ktoré nás na asfalte sprevádzali mal podvozok Afriky výrazne navrch. Motor ponúka hladký a lineárny nástup výkonu, pričom maximálny výkon 95 k dosahuje už pri relatívne nízkych otáčkach 8 500 ot./min. Na prvý pohľad to nie je vizitka čistokrvného športovca, no krátkym radením sa dá výkonový potenciál motora využiť naplno a bez väčších problémov sa mi podarilo na automate dosiahnuť maximálku 220 km/h a nejaká rezerva tam ešte bola (Južná Afrika je miestom kde rýchlosť nikto príliš neriešil a dalo sa tu jazdiť naozaj rýchlo). Otázkou môže byť ako si 95 k výkonu poradí s plne naloženou motorkou, ale pri jazde sólo som nedostatkom výkonu ani na sekundu netrpel.  

 

Univerzál s výraznou podporou elektroniky

Africa Twin prichádza so sofistikovanou elektronikou, ktorá hrá dôležitú rolu nielen pri jazde na ceste ale aj v teréne. No na druhej strane má nemalý podiel na univerzálnosti celej motorky. O tom ako je dôležité mať správne nastavenú elektroniku som sa presvedčil pri jazde v teréne, kde som počas jedného z foto bodov bol až príliš nedočkavý a zabudol som vypnúť systém ABS a aktivovať tlačidlo G, ktoré zabezpečí rýchlejšiu odozvu na plyn. Hneď po štarte sa mi zadalo, že automat radí na môj vkus už pri nízkych otáčkach, no a hneď nato som potreboval zabrzdiť pred zákrutou a tu pre zmenu zadná brzda nereagovala prakticky vôbec, namiesto zákruty som kľučkoval pomedzi nízke kríky v piesku   🙂

Manuál vs DCT

Africa Twin je ďalším modelom v ponuke Hondy, ktorý prichádza s dvojspojkovým automatom DCT. Opäť je o niečo sofistikovanejší a dokázal nemožné – funguje aj v teréne! Napriek tomu, že verzii s manuálnou prevodovkou nebolo absolútne čo vyčítať, tak väčšina z prítomných novinárov uprednostnila automat pred tradičnou prevodovkou, čo je asi najlepšou vizitkou prevodovky DCT.  

Viac o novej Honde Africa Twin vám prinesieme v pripravovanom Motomagazin Katalógu noviniek na rok 2016 a následne v najbližšom vydaní Motomagazínu.

Testujeme Honda Africa Twin v Afrike – zhrnutie a fotogaléria

Advertisement

7 komentárov

1 komentár

  1. bacaono

    12. decembra 2015 at 9:16

    Narážka na malé rozmery a odstavec o elektronike ma trochu strašia. 😟

    Vypnuté ABS a navolenie TCS si moto pamätá aj po vypnutí zapaľovania, alebo všetky predvoľby treba nanovo navoliť po každom naštartovani?

    K tomu DCT. Myslím že pri predvádzačke väčšina z prítomných novinárov uprednostnila automat pred tradičnou prevodovkou nie preto že by bol lepší ale jednoducho pre to lebo boli zvedavý ako funguje v teréne kde je jeho použitie predsalen veľká novota. Jednoducho zvedavosť vyhrala nad pragmatickosťou, čo sa mi konkrétne u novinárov páči. 👍

  2. papi

    12. decembra 2015 at 10:40

    😈  Čo tam po DöCöTö-neDöCöT …
    Najväčší problém okolo tej novej Afriky sú stále moje krátke nohy, dpč … 😁

    A k roky trvajúcemu marketingovému masírovaniu?
    Však Honda len upozorňovala zákazníkov, aby vydržali a nekupovali ani dočasne nejaké iné.
    Podľa mňa sa oplatilo sa počkať, bolo, je  aj bude veľa podobných, vraj aj lepších – ale táto je Honda. 😈 

    Bača, ale potom si vymeníme na pár km, že?  😈

  3. bacaono

    12. decembra 2015 at 11:48

    Papi šak jasná vec. 😉  👍 
    …len som ešte nenašóv kupca na ladvinu, a ani NGŠT už nigdo neste….že je po záruke, 😈 😇…tak budem museť ešte chvílu šetriť, alebo na nej nájst tolko chýb že ju už nebudem chcieť. 😁 🤐

  4. Tamasi

    14. decembra 2015 at 15:58

    Bacaono čo sa týka vypínania ABS a trakčnej kontroly po každom vypnutí zapaľovania, tak áno bolo potrebné zakaždým vypnúť to nanovo. Elektronika si akurát v prípade verzie DCT památá navolený režim prevodovky, ktorý zostáva zachovaný. Ako som písal raz ma to trochu vycvičilo ale potom už som si už dával pozor.
    Môj koment ohľadom rozmerov možno nevyznel tak ako som myslel, ale motorka fyzickými rozmermi vôbec nie je malá, akurát sa na ňu dobre nasadalo aj s mojimi krátkymi nohami a v teréne sa ľahko ovládala. Medzi novinármi boli aj postavy okolo 190 cm a ani jeden sa nesťažoval na stiesnené rozmery.
     
    K prevodovke DCT by som odporučal určite si to vyskúšať aspoň v ľahkom teréne ak bude na to možnosť. Väčšina novinárov na testovaní pochádzala z prostredia offroadu a vlasy sa nám počas prezentácie ježili už len pri zmienke o automate, no po teste v teréne každý menil názor a prevládali vysoko pozitívne hodnotenia   👍 

  5. bacaono

    15. decembra 2015 at 9:24

    Tamasi, dik za odozvu. 👍  😉 
    Takže keď došetrím a podarí sa mi predať ľadvinu, tak budem zháňať radšej tú holú-bosú. Z prepínania režimov po každej zastávke ….alebo páde by ma asi  *eblo. 😈  🤐 
    Ak budem mať možnosť, DCT určite vyskúšam.

  6. papi

    15. decembra 2015 at 10:27

    😈

    Bača, čo si teraz pridal to video na motoride s tým „šlapačkovým výstupom“ Afriky na tú piramidku, tak to by som si pozrel aj s Teleleverom, také nemáš? 😁  😁  😁 

  7. bacaono

    15. decembra 2015 at 11:45

    Papi, zatál nemám……lebo borca s takou odvahou ešte stále hľadajú. Verím že po zverejnení tohoto sa konečne nechajú vyprovokovať. 😈 
    Keby si chcel volačo podobné s LC8…to by sa aj našlo.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri